جاهایی که نباید تو سفر سه روزه استانبول بروید

منبع: روزانه

2

1402/7/27

00:46


استانبول یکی از شهرهای زیبا و تاریخی جهان است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. این شهر پر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و خرید است که برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد. در این مطلب قصد داریم به شما بگویم که چگونه می‌توانید در ۳ روز به استانبول بروید […]

جاهایی که نباید تو سفر سه روزه استانبول بروید

استانبول یکی از شهرهای زیبا و تاریخی جهان است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. این شهر پر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و خرید است که برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد. در این مطلب قصد داریم به شما بگویم که چگونه می‌توانید در ۳ روز به استانبول بروید و از مهم‌ترین جاذبه‌های آن بازدید کنید اما قبلش باید بدانید که در سفر سریعتان به استانبول چه کارهایی را نباید انجام دهید.

۱. جاذبه‌هایی که از شهر دورند

به سراغ جاذبه‌هایی که از شهر مقصدتان دورتر است و بیش از یک ساعت رفت و آمدش طول می‌کشد نروید. دریاچه‌ها، روستاهای اطراف و حتی شاید خانه‌‌های سنگی که جزو جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌روند ممکن است نصف روز شما را بگیرند و نگذارند به بقیه جاذبه‌های استانبول سر بزنید.

۲. تفریحاتی که وقتتان را می‌گیرند

شاید طبق سلیقه شما استفاده از پارک آبی استانبول جذاب باشد و بخواهید با پرواز تهران استانبول حتما از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که استانبول شهر شلوغی است و توریست‌ها آن را شلوغ‌تر هم کرده‌اند. پس باید بدانید که استفاده از پارک آبی، بعضی از فعالیت‌‌های تفریحی یا حتی برخی از کنسرت‌های خیابانی ساعت‌ها شما را درگیر خود می‌کند و باید در صف منتظر بمانید یا در شلوغی جمعیت گم شوید.

جاهایی که نباید تو سفر سه روزه استانبول بروید

۳. موزه‌هایی که برایتان جذابیت ندارند

هر موزه‌ای به تنهایی برای قشر خاصی از جامعه مناسب است. اگر به یک مسافرت خانوادگی رفته‌اید موزه‌ای که فقط اسلحه‌های قدیمی را به شما نشان می‌دهد برای همه اعضای خانواده جذاب نیستند پس سعی کنید مکان‌هایی از استانبول را انتخاب کنید که مناسب هر سن و هر سلیقه‌ای از همسفران شماست. زیرا آن‌ها هم با تور استانبول همراه شده‌اند تا لذت ببرند.

۴. لازم نیست از همه بازارها دیدن کنید

همان‌طور که گفتیم استانبول شهر شلوغی است. به همان میزان تقاضا برای خرید و تفریح هم بسیار است. پس وجود تعداد زیادی مراکز خرید و بازارهای محلی در این شهر دور از انتظار نیست. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید زیاده‌روی در گشت و گذار در این مراکز خرید است. اجناس ترک از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند و این باعث می‌شود شما در هزارتوی پاساژها تا ساعت‌ها درگیر شوید. قبل از سفر سعی کنید برنامه ریزی خوبی برای خرید و پاساژگردی‌تان انجام دهید تا زمان از دست نرود.

برنامه پیشنهادی ما برای سفر سه روزه به استانبول

استانبول شهری باستانی، پرجاذبه و چندفرهنگی است که برای هر گردشگری چیزی دارد. اما اگر فقط سه روز برای بازدید از این شهر بزرگ دارید، باید بدانید که با دریافت بلیط هواپیما خارجی کجا را انتخاب کنید. در این مطلب، به شما پیشنهاد می‌دهیم که در سفر سه روزه خود از استانبول، چه مکان‌هایی را دیدن کنید و چه فعالیت‌هایی را تجربه کنید.

روز اول: بازدید از میراث تاریخی

استانبول پایتخت دو امپراتوری بزرگ تاریخ، روم و عثمانی، بوده است و بنابراین دارای بسیاری از آثار تاریخی و مذهبی است. شما می‌توانید روز اول سفر خود را با بازدید از محله سلطان‌ احمد شروع کنید. در این محله، مسجد آبی، ایا صوفیه و قصر توپکاپی قرار دارند. همچنین می‌توانید به بازار رفته و از فضای باستانی و رنگین آن لذت ببرید.

بازدید از مراکز خرید استانبول و خرید یکی از لذت‌های گردشگری در این شهر زیبا و پر جاذبه است. استانبول دارای بسیاری از مراکز خرید بزرگ و مدرن است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و امکانات خاص خود هستند. شما می‌توانید در این مراکز خرید انواع کالاهای محلی و بین‌المللی را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. از لباس و کفش تا لوازم آرایشی و زینتی، از کتاب و موسیقی تا بازی و سوغات، همه چیز را در این مراکز خرید می‌توانید ببینید و بخرید. بعضی از مراکز خرید همچنین دارای رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها، بولینگ و سایر فعالیت‌های تفریحی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم چند تا از بهترین مراکز خرید استانبول که حتما باید به آن‌ها سر بزنید.

جاهایی که نباید تو سفر سه روزه استانبول بروید

روز دوم: کاوش در فرهنگ و هنر

استانبول شهری است که فرهنگ‌ها و هنر‌های مختلف در آن زنده است. شما می‌توانید روز دوم سفر خود را با بازدید از محله بی اوغلو آغاز کنید. در این محله، گالری‌های هنر معاصر، خانه‌های قدیمی، کافه‌های شیک و خیابان‌های پر جنب و جوش قرار دارند. همچنین می‌توانید به تور دولما باغچه رفته و از نمایش‌های تئاتر، سینما و موسیقی لذت ببرید.

روز سوم: لذت بردن از طبیعت و مناظر

استانبول شهری است که در مجاورت دریای مرمره و تنگه بسفور قرار دارد و بنابراین مناظر زیبای طبیعت را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید روز سوم سفر خود را با سوار شدن بر قایق‌ها در بسفور شروع کنید. قایق سواری در تنگه بوسفور یکی از تجربیات منحصر به فرد و خاطره انگیز است که می توانید در استانبول داشته باشید. این تنگه زیبا که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند، نه تنها یک مسیر حمل و نقل مهم بین آسیا و اروپا است، بلکه یک منطقه تاریخی و فرهنگی با جاذبه‌های گوناگون نیز محسوب می شود. شما می‌توانید با قایق‌های بزرگ یا کوچک، سفرهای گروهی یا خصوصی، روزانه یا شبانه، از این تنگه عبور کنید و از مناظر دیدنی آن لذت ببرید. بعضی از قایق‌ها نهایت سعی خود را می‌کنند تا شما را با غذا، نوشیدنی، موسیقی، در حالی که بعضی دیگر به شما فرصت می‌دهند تا با آرامش و سکوت، از زیبایی‌های طبیعت و ساختمان‌های تاریخی استانبول شگفت‌زده شوید. قایق سواری در تنگه بوسفور یک فعالیت جذاب و متفاوت است که به شما اجازه می‌دهد تا استانبول را از چشم انداز جدیدی ببینید و خود را با فرهنگ و تاریخ آن آشنا کنید. در این گشت، شما می‌توانید از مناظر جذاب ساحل، قصر‌ها، خانه‌های چوبین و پل‌های عظیم لذت ببرید. همچنین می‌توانید به جزیره‌های پرنسس رفته و از فضای آرام و سبز آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از سفر سه روزه خود از استانبول به خوبی بهره ببرید. استانبول شهری است که هر بار که به آن سفر کنید، چیز جدیدی را کشف خواهید کرد. پس از این سفر، حتما برای بازگشت به این شهر زیبا و جذاب برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو