بلیط هواپیما کدام ایرلاین های ترکیه ای به صرفه تر است؟

بلیط هواپیما کدام ایرلاین های ترکیه ای به صرفه تر است؟


منبع: ترنجی

3

1402/7/30

13:02


پروازهای تهران استانبول تنوع زیادی دارند و ایرلاین‌های مختلفی مسافران را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند. ازآنجایی‌که تقاضا برای سفر به این منطقه بیشتر از قبل شده، پروازهای روزانه و هفتگی بسیار زیادی در این مسیر انجام می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی و مقایسه ایرلاین‌های ایرانی و خارجی پرداخته و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام ایرلاین برای سفر به این کشور مناسب‌تر است.

بلیط هواپیما کدام ایرلاین های ترکیه ای به صرفه تر است؟

پروازهای تهران استانبول تنوع زیادی دارند و ایرلاین‌های مختلفی مسافران را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند. ازآنجایی‌که تقاضا برای سفر به این منطقه بیشتر از قبل شده، پروازهای روزانه و هفتگی بسیار زیادی در این مسیر انجام می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی و مقایسه ایرلاین‌های ایرانی و خارجی پرداخته و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام ایرلاین برای سفر به این کشور مناسب‌تر است.

پرواز با ایرلاین‌های داخلی

برای خرید بلیط هواپیما استانبول تهران، می‌توانید ایرلاین‌های داخلی مانند ایران ایر، ماهان ایر، آتا، معراج، کیش ایر، زاگرس و قشم ایر را انتخاب کنید. خدمات پرواز با ایرلاین ایرانی به ترکیه، از نظر هزینه بسیار مناسب بوده و البته به دلیل ایرانی بودن خدمه پرواز می‌توانید ارتباط راحت‌تری را با آن‌ها داشته باشید. لازم به ذکر است بلیط پروازهای ایران به ترکیه با ایرلاین‌های داخلی، هم به صورت سیستمی و هم چارتری به فروش می‌رسد و اسامی آن‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید:

  • • قشم ایر پروازهای هفتگی به ترکیه داشته و مسیر پروازی آن بین تهران و استانبول است. هزینه بلیط‌های قشم ایر نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.
  • • ماهان ایر نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های ایرانی، پروازهای روزانه را به استانبول و آنکارا دارد. بلیط پروازهای ایران به ترکیه با ماهان ایر در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس عرضه می‌شود.
  • • ایران ایر تور یکی از مشهورترین ایرلاین‌های داخلی در ایران بوده و بلیط‌های پروازی خود را در دو کلاس اکونومی و بیزینس عرضه می‌کند. این شرکت هواپیمایی، پروازهای روزانه و هفتگی به استانبول و ازمیر دارد.
  • • ایران ایر نیز بلیط‌های پرواز خود را در دو کلاس اکونومی و بیزینس عرضه کرده و پروازهای روزانه و هفتگی به استانبول و آنکارا دارد.
  • • معراج ایرلاین داخلی بعدی است که پروازهایی را برای سفر به ترکیه ارائه می‌دهد. بلیط‌های آن‌ها در کلاس‌های اکونومی و فرست کلاس قابل تهیه است. معراج تنها ایرلاین داخلی است که کابین فرست کلاس را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.
  • • آسمان ایرلاین قدیمی و خوش‌نامی است که پروازهای داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد. این مجموعه ایرلاین، بلیط‌های پرواز را در کلاس اکونومی عرضه می‌کنند و پروازهای روزانه به استانبول دارند.

پرواز با ایرلاین خارجی

در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی می‌توانید ترکیش ایرلاین، پگاسوس و قطر ایرویز را انتخاب کنید که پرواز مستقیم به استانبول دارند. اطلاعات مربوط به هر ایرلاین را در ادامه بخوانید:

  • • ترکیش بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ترکیه بوده و در بیش از 259 مسیر پروازی، فعالیت می‌کند. این شرکت برای پروازهای ایران به ترکیه بسیار محبوب بوده و بلیط‌های متنوع با کیفیت و خدمات راحتی را ارائه می‌دهد. ترکیش ایرلاین پروازهای روزانه بین تهران و استانبول و شهرهای دیگر ایران و ترکیه دارد.
  • • آنادولوجت نیز یک شرکت هواپیمایی مشهور در ترکیه بوده و زیرمجموعه‌ای از ترکیش ایرلاین است. این شرکت نیز پروازهای فراوانی بین ایران و ترکیه دارد و بلیط‌های آن با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. آنادولوجت به بیش از 40 فرودگاه در شهرهای مختلف پرواز کرده و در مسیرهای تهران به استانبول، آنکارا، آنتالیا، ارومیه، آلانیا و دنیزلی فعال است.
  • • ماوی گوک ایرلاینی است که تنها پرواز مستقیم از ایران به شهر آنتالیا در ترکیه را ارائه می‌دهد. مسافران می‌توانند از پروازهای این ایرلاین برای سفر به سواحل آنتالیا استفاده کنند.

ایرلاین ماوی گوک در سال 2007 در آنتالیا تأسیس شده و درحال‌حاضر دو پرواز هفتگی بین تهران و آنتالیا را ارائه می‌دهد. ماوی گوک بلیط‌های پروازهای ایران به ترکیه را در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی عرضه کرده و تنها ایرلاینی است که پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا دارد.

  • • فری برد یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای است که در سال 2001 تاسیس شده و جزو محبوب‌ترین ایرلاین‌های ترکیه به حساب می‌آید. این ایرلاین روزانه یا هفتگی پروازهایی از ایران به ترکیه داشته و بلیط‌های آن در سه کلاس پروازی قابل خرید است.
  • • پگاسوس در سال 2005 تاسیس شده و دارای دفتر مرکزی در ترکیه است. این شرکت هواپیمایی در مسیرهای پروازی مختلفی فعالیت می‌کند. ارائه بلیط‌های ارزان قیمت برای سفر هوایی نسبت به دیگر ایرلاین‌های خارجی، شعار اصلی پگاسوس بوده و درحال‌حاضر پروازهایی را از تهران به استانبول، تهران به آنتالیا، تبریز به استانبول و تبریز به آنتالیا ارائه می‌دهد.

ایرلاین ایرانی بهتر است یا خارجی؟

از نظر بسیاری از مسافران ترکیه، ایرلاین‌های خارجی از امنیت بیشتری برخوردار بوده و کیفیت خدمات آن‌ها نیز بهتر است. همچنین اکثر ایرلاین‌های ترک در هر سه کلاس پروازی (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس) بلیط‌های خود را می‌فروشند. اما همان‌طور که گفته شد در ایرلاین‌های داخلی فقط کلاس اکونومی و بیزینس ارائه می‌شود. از طرفی اجازه حمل حیوانات خانگی جزو مزیت‌های سفر با ایرلاین‌های خارجی است.

در مقابل اگر بخواهیم از نظر هزینه و قیمت این شرکت‌های هواپیمایی را مقایسه کنیم، به‌طور قطع قیمت بلیط ایرلاین خارجی بسیار بالاتر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی است. بنابراین مسافرانی که ترجیح می‌دهند هزینه سفر خود را کاهش دهند به سراغ ایرلاین‌های داخلی می‌روند. البته نباید از کیفیت خدمات بسیار عالی که برخی از ایرلاین‌های داخلی دارند نیز غافل ماند، حتی اگر در مقایسه با شرکت‌های خارجی کمی پایین‌تر باشند.

در هر صورت انتخاب ایرلاین، کاملاً به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر هزینه برای شما اهمیت بیشتری دارد، ایرلاین‌های ایرانی انتخاب عالی خواهند بود و در صورت تمایل به دریافت خدمات لوکس‌تر، ایرلاین‌های خارجی گزینه مناسبی هستند. اما اگر به دنبال یک ایرلاین به صرفه هستید، برای دو ساعت پرواز تهران-ترکیه، خرید بلیط‌های داخلی گزینه بهتری هستند.

رزرو بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه

انتخاب شما هر ایرلاینی که باشد، در نهایت باید در زمان مناسب بلیط سفر و هتل خود را رزرو کنید. سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که این خدمات را به شما ارائه می‌دهند و اسنپ تریپ نیز یکی از آن‌هاست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن این پلتفرم‌ به راحتی بلیط و هتل مورد نظر خود را رزرو کرده و در نهایت پس از پرداخت هزینه، به انجام دیگر کارهای خود قبل از سفر بپردازید. با این روش به میزان زیادی در هزینه و زمانتان صرفه‌جویی خواهد شد.

اگر شما هم تجربه سفر به ترکیه را داشته‌اید، به این دو سوال پاسخ دهید. از کدام شرکت هواپیمایی بلیط خود را تهیه کرده‌اید؟ و خدماتی که به شما ارائه شد، در چه سطحی بوده است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو