معرفی سریال سامو بندری ؛ داستان، بازیگران و بررسی

معرفی سریال سامو بندری ؛ داستان، بازیگران و بررسی


منبع: پلازا

3

1402/7/27

10:21


معرفی سریال سامو بندری ؛ داستان، بازیگران و بررسی

مدتی است که از پخش سریال سامو بندری می‌گذرد و هر شب شاهد پخش قسمت‌های جدید آن هستیم. در ادامه این مقاله ضمن معرفی با بررسی سریال ایرانی سامو بندری همراه شما خواهیم بود.

تصویربرداری این سریال در سال گذشته در شهر بوشهر انجام شد و داستان آن با فضای جنوب کشور هماهنگی دارد. این سریال در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که جایگزین سریال “بچه مهندس” در شبکه دوم سیما شود، اما به دلایلی به پخش نرسید و سریال دیگری جایگزین آن شد.

سریال سامو بندری، به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط احمدی ساخته شد. نویسنده این اثر اصغر عبداللهی است. در مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال ایرانی سامو بندری همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال سامو بندری

ژانر سریال ایرانی سامو بندری درام و خانوادگی است. این مجموعه هر شب ساعت 22:15 پخش می‌شود. اگر سوال شما این باشد که تعداد قسمت های سریال سامو بندری چند تا است، باید بگوییم که طبق گفته سازندگان این اثر 13 قسمت خواهد داشت و زمان تکرار آن روز بعد از پخش ساعت 2:30 صبح است.

داستان سریال سامو بندری

داستان سریال سامو بندری

در خلاصه سریال سامو بندری آمده که داستان درباره‌ی یک پسر ناخدا صبور به نام سامو است. او نوجوانی باهوش، پرشور و ماجراجو است. در طول داستان، سامو درگیر اتفاقات پیچیده و عجیبی می‌شود؛ خانواده و دوستانش را هم درگیر ماجراهای خود می‌کند. او هربار با نیت پاک و صادقانه‌ای وارد ماجراها می‌شود، اما ناخواسته باعث برهم زدن زندگی کوچک بندری‌ها و دردسرهایی را برای خود و اطرافیانش به وجود می‌آورد.

بازیگران سریال سامو بندری

در این قسمت با معرفی کامل لیست هنرپیشه های سریال ایرانی سامو بندری همراه شما هستیم. در پایین بیوگرافی از بازیگران اصلی را می‌خوانید و همچنین سایر بازیگران نیز معرفی خواهند شد.

حسن پورشیرازی

سریال سامو بندری

حسن پورشیرازی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی، در سال ۱۳۳۶ متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس تئاتر و در رشته‌های بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده است.

فعالیت هنری حسن پورشیرازی با بازی در فیلم “صف” به کارگردانی علی اصغر عسگریان (۱۳۶۳) به عنوان بازیگر آغاز شد. او همچنین در فیلم “بازی بزرگان” به کارگردانی کامبوزیا پرتوی (۱۳۶۹) به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان فعالیت داشت. در سال ۱۳۸۸، در ششمین جشنواره فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به خاطر بازی در فیلم سینمایی “کشتزارهای سپید” به کارگردانی محمد رسول‌اف، به عنوان بهترین بازیگر شناخته شد و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را دریافت کرد.

وی در رزومه‌اش سابقهٔ برنامه‌ریزی و دستیاری کارگردان را نیز دارد. همچنین، همسر حسن پورشیرازی بازیگر مشهور مهناز افضلی است.

مهدی فقیه

سریال سامو بندری

مهدی فقیه، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۵ آذر ۱۳۲۴ در شیراز متولد شد. وی در دهه چهل با کار تئاتر در شیراز آغاز کرد. سپس به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن تحصیلات تئاتر را به صورت آکادمیک ادامه داد. از سال ۱۳۴۷ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه نمایش آغاز کرد.

او برای اولین بار در سال ۱۳۴۹ نمایش “رستم و سهراب” را در شهرها و روستاهای فارس به همراه گروهی از بازیگران اجرا کرد تا این اثر به محبوبیت عمومی برسد. همچنین، او پوستر اولیه تئاتر شیراز با نام “افعی طلایی” را منتشر کرد. فقیه پس از آن به اجرای نمایش‌های عروسکی مشغول شد و تیپ‌های معروفی مانند گرگین و خوب چهر، بستور، جیجی بیجی، پهلوان کچکلک و غیره را به صحنه برد.

مائده طهماسبی

سریال ایرانی سامو بندری

مائده طهماسبی، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و مترجم ایرانی، در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۳۶ در بابل به دنیا آمد. وی در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

مائده طهماسبی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و به عنوان کارگردان نمایش “گزارش” در آکادمی هنر فعالیت خود را آغاز کرد. اولین تجربه سینمایی او در فیلم “دایره” به کارگردانی جعفر پناهی بود. مائده طهماسبی همچنین به عنوان عمه بازیگر سینما و تلویزیون، مهسا طهماسبی، شناخته می‌شود.

علی اوسیوند

سریال ایرانی سامو بندری

علی اسیوند، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون، در تاریخ ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان به دنیا آمد. وی در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته است. علی اسیوند دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. همچنین، همسر او حمیرا ریاضی نیز یک بازیگر سینما و تلویزیون معروف است.

در زمینه هنری، علی اسیوند مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. وی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستیار تهیه و دستیار کارگردان فعالیت کرده است. او با بازی در فیلم “بازداشتگاه” در سال ۱۳۶۲ به عنوان بازیگر شروع به فعالیت کرد.

سایر بازیگران سریال ایرانی سامو بندری عبارتند از:

  • آریاوا رستمی
  • کورش زنگویی
  • ناهید ثناگو
  • مرتضی نوری فیروزی
  • عباس باکو
  • لیلا دمان
  • رضوان زارع
  • خلیل چراغ زاده
  • محمد گتوتی زاده
  • اسماعیل عاشوری
  • حدیث سیرجانیان
  • سید رضا حسینی
  • مهدی عبدی
  • عبدالکریم محمودنیا
  • یوسف فهمیده
  • سید احمد صداقت

نقد سریال ایرانی سامو بندری

نقد سریال ایرانی سامو بندری

این سریال به بررسی زندگی نوجوانان، خانواده و ارتباطات خانوادگی و قومی و فرهنگ قومیت‌های مختلف، به ویژه منطقه جنوب کشور، می‌پردازد. همچنین، موضوعاتی مانند امید، کار و تلاش بی‌وقفه و ارتباط عمیق مردم منطقه با آب‌های نیلگون خلیج فارس نیز در این سریال بررسی می‌شوند. تصویربرداری این سریال شامل بخش‌های زیادی است که در لنج‌ها یا قایق‌ها در آب‌های خلیج همیشه فارس انجام شده است.

تاکنون چند قسمت از سریال سامو بندری گذشته است و این اثر توانسته در نگاه مخاطبان موفق عمل کند. سریال سامو بندری در برخی از جنبه‌ها نسبت به دیگر سریال‌ها در این فضا عملکرد پایینی داشته است. یکی از این جنبه‌ها به بازیگران برمی‌گردد. اگرچه بازیگر اصلی تمام تلاش خود را برای ایفای نقش خود می‌‌کند، اما در برخی از مواقع به دلیل شخصیت‌پردازی ضعیف، گویی کشیدن بار نقش اصلی برای او سخت می‌شود. البته این مسئله نباید صرفا از جنبه انتقادی به بازیگر دیده شود، چون ممکن است سازندگان و روند داستان خواستار چنین چیزی باشند.

کلام آخر

نقد سریال ایرانی سامو بندری

با معرفی و بررسی سریال سامو بندری همراه شما بودیم و سعی کردیم هر آنچه از جریان انتشار و داستان احتمالی آن می‌دانیم با شما به اشتراک بگذاریم. آیا شما سریال ایرانی سامو بندری را تماشا کرده‌اید؟ چه انتظاراتی از سریال دارید و نمرات سریال ایرانی سامو بندری را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو