معرفی فیلم سناریوی رویایی | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم سناریوی رویایی | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

2

1402/8/1

00:05


معرفی فیلم سناریوی رویایی | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سناریوی رویایی یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال جدید است. در ادامه مقاله پیش‌رو، درباره میزان موفقیت فیلم Dream Scenario صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

فیلم Dream Scenario 2023، یک فیلم کمدی، فانتزی و ترسناک محصول سال 2023 کشور آمریکا به کارگردانی کریستوفر بورگلی (Kristoffer Borgli) است که توسط سه کمپانی A24 و Square Peg و Wildling Pictures تولید شد. فیلمنامه این فیلم را نیز کریستوفر بورگلی به نگارش درآورده که به نظر در بین فیلم‌های هیجان‌انگیز سال 2023 جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم Dream Scenario 2023 و بررسی آن همراه شما می‌شویم. همچنین می‌توانید درباره بهترین فیلم‌های جهان در این مقاله بخوانید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم Dream Scenario

ژانر فیلم سناریوی رویایی هیجان‌انگیز و کمدی است‌. این اثر اولین بار در تاریخ 9 سپتامبر سال 2023 میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو Toronto International Film Festival در کشور کانادا به نمایش درآمد و پس از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر سرانجام در 10 نوامبر همان سال توسط کمپانی A24 در سینماهای کشور آمریکا اکران شد.

این فیلم در نهایت در آمریکا، انگلستان، کانادا، برزیل، ایتالیا، آلمان، بلژیک، فنلاند، ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه، سوئد، مکزیک، اسپانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید. تهیه‌کنندگی فیلم سناریوی رویایی را نیکلاس کیج، جیکوب جفکه، لارس نودسن، تایلر کمپلون، لوئیزا کری، مت کد و آری استر به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش آن کاری از کریستوفر بورگلی و فیلمبرداری آن نیز توسط بنجامین لوب انجام شده است. فیلم سناریوی رویایی پس از حضور در جشنواره بین‌المللی Toronto International Film Festival موفق شد نامزد دریافت جایزه Platform Prize برای بهترین کارگردانی شود. مدت زمان فیلم سناریوی رویایی مجموعا 1 ساعت و 40 دقیقه است. آیا شما تریلر فیلم Dream Scenario را دیده‌اید؟

داستان فیلم سناریوی رویایی

داستان فیلم سناریوی رویایی

Lily Bird در نقش Sophie Matthews

بازیگران فیلم سناریوی رویایی

لیلی برد با فیلم های The Northman (2022)، Beau Is Afraid (2023) و سناریوی رویایی (2023) شناخته شده است. متاسفانه درباره این بازیگر که به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم هم حضور پر رنگی دارد، اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

Nicolas Cage در نقش Paul Matthews

بازیگران فیلم سناریوی رویایی

نیکلاس کیج، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی، با نام اصلی نیکلاس کیم کوپولا (Nicolas Kim Coppola)، در تاریخ ۷ ژانویه ۱۹۶۴ متولد شد. او از خانواده کوپولا به دنیا آمده و به عنوان یک بازیگر برجسته شناخته می‌شود. نیکلاس کیج جوایز متعددی از جمله یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده است.

وی برای بازی در فیلم‌هایی همچون “ماه‌زده” (1987) و “ماه عسل در وگاس” (1992) نامزد جایزهٔ گلدن گلوب و برای بازی در فیلم “ترک لاس وگاس” (1995) موفق به کسب جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. همچنین، وی برای نقش چارلی و دانلد کافمن در فیلم “اقتباس” (1992) نیز نامزد جایزهٔ اسکار بود.

نیکلاس کیج در لانگ بیچ، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش آگوست کوپولا، یک پروفسور ادبیات بود و مادرش جوی فوگلزانگ، رقاص و طراح رقص بودند. وی از تبار ایتالیایی و آلمانی-لهستانی است و تربیت مسیحی کاتولیکی داشت. پدربزرگ وی اهل ایتالیا بوده و به آمریکا مهاجرت کرده بودند. همچنین، نیکلاس عموی فرانسیس فورد کوپولا، کارگردان معروف، و برادرانش نیز به نام‌های مارک کوپولا و کریستوفر کوپولا فعالیت می‌کنند.

Julianne Nicholson در نقش Janet Matthews

بازیگران فیلم سناریوی رویایی

جولیان نیکلسون متولد ۱ ژوئیه ۱۹۷۱ یک هنرپیشه آمریکایی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم آگوست: Osage County (2013) و مجموعه تلویزیونی قانون و نظم: نیت مجرمانه (2006-2009)، شاهد عینی (2016) و Mare of شناخته شده است.

نیکلسون در مدفورد، ماساچوست (خارج از بوستون) به دنیا آمد و بزرگ شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان کاتولیک آرلینگتون، به مدت شش ماه در نیویورک مدل شد، یک سال آن را رها کرد، سپس بعد از مدت شش ماه باری دیگر حرفه مدلینگ خود را در پاریس از سر گرفت.

Jessica Clement در نقش Hannah Matthews

بازیگران فیلم سناریوی رویایی

جسیکا-جین استافورد متولد 24 فوریه 1985 یک هنرپیشه انگلیسی، مجری تلویزیونی و مدل سابق است که بیشتر برای بازی در برنامه بی‌بی‌سی The Real Hustle از سال 2006 تا 2012 شناخته شده است.

کلمنت در شفیلد به دنیا آمد. او در مدرسه High Storrs تحصیل، هنرهای نمایشی و روانشناسی را در کالج شفیلد مطالعه کرد و سپس در کالج هنر دارتینگتون و موسسه تئاتر و فیلم لی استراسبرگ در نیویورک ادامه تحصیل داد.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی سناریوی رویایی عبارتند از:

  • ستار سلید (Star Slade) در نقش Greta
  • دیوید کلاین (David Klein) در نقش Andy
  • کالب هورن (Kaleb Horn) در نقش Miles
  • لیز ادجی (Liz Adjei) در نقش Avery
  • پائولا بودریا (Paula Boudreau) در نقش Sheila
  • مارینه مک فیل (Marnie McPhail) در نقش Claire
  • نوح لامانا (Noah Lamanna) در نقش Jessie
  • تیم میدوز (Tim Meadows) در نقش Brett

نقد فیلم سناریوی رویایی

نقد فیلم سناریوی رویایی

با معرفی و بررسی فیلم Dream Scenario 2023 همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی برای شما معرفی کرده و از نقاط ضعف و قوت آن بگوییم. به نظر شما نقاط تاریک و روشن این اثر چه بودند؟ آیا شما قصد دانلود فیلم Dream Scenario 2023 را دارید؟ لطفا پس از تماشای این عنوان، ما را از نظرات خود با خبر کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو