بیوگرافی دنیل کریگ؛ از آغاز شهرت تا بازی در جیمز باند و دانستنی های جالب درباره او

بیوگرافی دنیل کریگ؛ از آغاز شهرت تا بازی در جیمز باند و دانستنی های جالب درباره او


منبع: تاپ ناز

3

1402/8/2

11:31


بیوگرافی دنیل کریگ؛ از آغاز شهرت تا بازی در جیمز باند و دانستنی های جالب درباره او

ما معمولا دنیل کریگ را با جمیز باند یا همان مامور 007 میشناسیم.دنیل کریگ یکی از بزرگترین بازیگران حال حاضر هالیوود است که در فیلم‌های بسیار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز به زندگی شخصی و هنری این بازیگر جذاب خواهیم پرداخت، پس تا آخر همراه ما باشید.

تولد

دنیل کریگ، در 2 مارس 1968 در شهر چستر واقع در ناحیه شمال غربی انگلستان به دنیا آمده است.

خانواده

خانواده

دنیل در یک خانواده معمولی بزرگ شد. مادر او یک معلم هنر، به نام کارول اولیویا (با نام خانوادگی ویلیامز) و پدرش تیموتی جان راتون کریگ، یک کارمند در نیروی دریایی بود.

دنیل یک خواهر بزرگتر به نام لیا دارد. دنیل زمانیکه 4 ساله بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و از آن پس  برای زندگی به همراه مادرش به شهرهای مختلفی سفر کرد.

اصالت

دنیل تا حدودی اصالت ولزی و فرانسوی از اجداد پیشینش خود دارد . از اجداد او میتوان به دانیل چامیر، وزیر هوگونو فرانسوی و سر ویلیام برنابی، بارونت اول اشاره کرد.

نوجوانی

دانیل در محل کار پدرش در «ویلینگتون» و پس از آن در «هوی لیک» واقع در نزدیکی لیورپول بزرگ شد. او از زمان تحصیل در دبیرستان به سینما و بازیگری علاقه داشت و در شانزده سالگی به لندن رفت تا به تئاتر ملی جوانان بپیوندد.

او در دبیرستان عضو تیم راگبی شهرش هم بود. او در دوره دبیرستان به خاطر رفتار های نامناسب تا مرز اخراج پیش رفت. وی برای تامین هزینه هایش مدتی پیش خدمت رستوران های لندن بود.

علاقه به بازیگری و تحصیلات

علاقه به بازیگری و تحصیلات

کریگ از کودکی علاقه‌ی زیادی به بازیگری داشت و همیشه پایه‌ی ثابت اجراهای مدرسه بود.

این بازیگر در جوانی وارد مدرسه‌ی موسیقی و درام شد و آنجا در کنار ستارگانی همچون ایوان مک‌گرگور به یادگیری بازیگری به صورت حرفه‌ای مشغول شد و به همراه این گروه به شهرهای مختلفی سفر کرد و نمایش اجرا کرد.

دانیل کریگ در مدرسه موسیقی و تئاتر گیلدهال تحصیل کرد و در سال 1991 از آن‌جا فارغ‌التحصیل شد.

اولین نقش ها

در سال 1993 چند نقش کوتاه در فیلم‌های «عقاب‌شارپ» و «الاغ مرده» بازی کرد. در سال 1996 اولین نقش اصلی خود را در سریال تلویزیونی «دوستان شمالی ما» ایفا کرد و پس از آن به همکاری خود با شبکه بی‌بی‌سی انگلیس ادامه داد و در سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مشابه: بیوگرافی اما استون بازیگر جذاب هالیوود؛ از شروع بازیگر تا شهرت و ازدواج

آغاز بازیگری

آغاز بازیگری

دنیل در سال 1992 زمانی که 24 ساله بود اولین نقش اصلی خود را در فیلم The Power of One به کارگردانی جان جی  آویلدسن تجربه کرده و توانست با بازیگرانی همچون استیون درف، جان گیلگد، مورگان فریمن همبازی شود.

داستان فیلم: فیلم در طول جنگ جهانی دوم در آفریقای جنوبی قرار دارد زندگی پتر فیلیپ کنت کیث، پسری انگلیسی در آفریقای جنوبی بزرگ شده را روایت می‌کند.

آغاز شهرت

آغاز شهرت

دنیل در سال 1996 و در 28 سالگی برای ایفای نقش در سریال (دوستان ما در شمال) انتخاب شد و توانست در این سریال به ایفای نقش بپردازد. وی توانست با بازیگرانی همچون کریستوفر اکلستون، جینا مک کی و استران پیتر وان همبازی شود. این سریال در 1 فصل و 9 قسمت ساخته شد.

همبازی شدن با آنجلینا جولی

همبازی شدن با آنجلینا جولی

یکی از حضور های پررنگ دنیل فیلم لارا کرافت: مهاجم مقبره بود که در سال 2001 اکران شد. این فیلم توسط کارگردان بریتانیایی سایمون وست ساخته شد.

یکی از نکات جالب فیلم بازی دنیل با آنجلینا جولی بازیگر مشهور بود که جذابیت فیلم را دوچندان کرد. از بازیگران این فیلم میتوان به ایان گلن، نوآ تیلور و پدر آنجلینا جولی جان ویت اشاره کرد.

این فیلم با فروش 275 میلیون دلاری به فیلمی موفق تبدیل شد.

خلاصه داستان فیلم: «لارا کرافت» (جولی) با تشکیلاتی به نام «ایلومیناتی» درگیر می شود که رهبرشان «پوئل» خبیث (گلن) در پی به چنگ آوردن یک شیء باستانی است که قابلیت کنترل زمان و حتی مرگ را دارد. «لارا» به یاری گروه خود که به پیش رفته ترین ابزارهای تکنولوژیک مجهزند، برای یافتن آن شیء به غریب ترین نقاط کره ی زمین سفر می کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی ال فانینگ بازیگر زیبا؛ از شروع تا مشهور شدن و حقایق جالب درباره او

جمیز باند و آغاز شهرت جهانی

جمیز باند و آغاز شهرت جهانی

دنیل در سال 2006 بهترین و جذاب‌ترین پیشنهاد بازیگری عمر خود را دریافت کرد. در فوریه سال 2005 نام «دانیل کریگ» به عنوان یکی از بازیگران احتمالی نقش جیمز باند در مطبوعات مختلف چاپ شد.

شاید در آن زمان خیلی‌ها فکرش را  نمی‌کردند که او برای این نقش انتخاب شود ولی در ماه آوریل همان سال نشریات نوشتند که کریگ با قیمت 15 میلیون پوند  با شرکت فیلم‌سازی EON برای بازی در این فیلم قرارداد بسته است و سرانجام در اکتبر 2005 این قرارداد به مراحل نهایی خود رسید و حضور کریگ در این نقش قطعی شد.

کریگ نخستین جیمز باندی است که پس از مرگ «آلبرت بروکلی» تهیه کننده و سازنده اول جیمز باند در سال 1996 برای بازی در این نقش قرارداد بست.

این پیشنهاد توسط کارگردان شهیر نیوزلندی مارتین کمبل به وی داده شد و دنیل بدون هیچ تردیدی این پیشنهاد را پذیرفت. وی با بازی در این فیلم با اوا گرین، مس میکلسن، جفری رایت و جودی دنچ همبازی شد. این فیلم با فروش 616 میلیون دلاری رکورد های زیادی جا به جا کرد. همچنین این فیلم برنده جوایز زیادی شد.

وی همچنین در دیگر مجموعه فیلم های جمیز باند مامور 007 با نام های ذره‌ای آرامش، اسکای‌فال، اسپکتر

نیز به ایفای نقش پرداخته است و توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

حضور در فیلم چاقوکشی

حضور در فیلم چاقوکشی

دنیل در یکی از متفاوت ترین آثارش در فیلم چاقوکشی به ایفای نقش پرداخت که یکی از فیلم های پرستاره سینمای هالیوود بود. این فیلم به کارگردانی ریان جانسن در سال 2019 ساخته شد و نخسه دوم این مجموعه نیز در سال 2022 اکران شد.

از ستارگان این فیلم میتوان به دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، مایکل شنون و کاترین لانگفورد اشاره کرد. این فیلم با فروش 312 میلیون دلاری و نقد مثبت منتقدان به فیلم خوبی تبدیل شد. 

خلاصه داستان فیلم: نویسنده ای به نام هارلن ترومبی، همه خانواده خود را به جشن تولد 85 سالگی اش دعوت می کند اما بعد از مراسم، هارلن به طرز مشکوکی به قتل می رسد. یک کارآگاه در مورد مرگ این خانواده وارد ماجرا می شود تا راز قتل را کشف کند…

مطلب مشابه: بیوگرافی سوفیا ورگارا بازیگر جذاب کلمبیایی؛ درباره زندگی شخصی و علایق او

خداحافظی باشکوه از نقش جمیز باند

خداحافظی باشکوه از نقش جمیز باند

در سال 2021 اعلام شد که دنیل کریگ با فیلم وقتی برای مردن نیست از نقش جمیز‌باند خداحافظی خواهد کرد. درسال 2021 آخرین نخسه جمیزباند توسط کری فوکوناگا ساخته شد و به یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ تبدیل شد.

این فیلم در چندین بخش از جمله برنده گلدن گلوب بهترین ترانه اصلی به خوانندگی بیلی آیلیش شد. این فیلم با فروش 774 میلیون دلاری به یک فیلم موفق تبدیل شده و توانست با نقد مثبت منتقدان روبه‌رو شود.

از بازیگران سرشناس این فیلم میتوان به دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، لاشانا لینچ، بن ویشاو، کریستف والتس و ریف فاینز نام برد.

این فیلم خداحافظی‌ای با شکوه برای دنیل کریگ بود. خلاصه داستان فیلم: داستان بعد از وقایع پرونده اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است.

درست در زمانی به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربه یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌اِی به سراغش آمده و از او درخواست کمک می‌کند و …

صداپیشگی

دنیل کریگ به غیر از بازیگری در صداپیشگی نیز فعالیت هایی داشته است، وی در بازیQuantum of Solace که از شخصیت و صورت او استفاده شده به صداپیشگی در این بازی رایانه‌ای محبوب مشغول بوده و همچنین در بازی goldeneye 007 نیز به صداپیشگی پرداخته است وی همپنین در سریال فیق کارگاهم نیز به صداپیشگی پرداخته است.

دیگر آثار دنیل کریگ

دیگر آثار دنیل کریگ

دنیل کریگ در فیلم های بسیار زیادی به ایفای نقش پرداخته است و با بازیگران بزرگی نیز همبازی شده است. فیلم هایی همچون جاده‌ای به‌سوی تباهی، سیلویا، کیک لایه‌ای، تهاجم، قطب‌نمای طلایی، دعوت به جنگ، کابوی‌ها و بیگانگان، ماجراهای تن‌تن، دختری با خالکوبی اژدها و …

زندگی شخصی

ازدواج اول

دنیل در سال 1992 در 24 سالگی با فیونا لودون بازیگر آمریکایی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام الا بود. زندگی مشترک این دو بعد از 2 سال به پایان رسید. دلیل جدایی این زوج هرگز رسانه‌ای نشد.

رابطه با بازیگر آلمانی هایکه ماکاچ 

دنیل بعد از طلاق اولش مدتی با کسی وارد رابطه نشد، تا اینکه در سال 1996 با هایکه ماکاچ  بازیگر و مجری آلمانی وارد رابطه شد. رابطه این دو در سال 2004 به پایان رسید.

رابطه با کارگردان آمریکایی

رابطه با کارگردان آمریکایی

دنیل در ادامه روابط خود با ساتسوکی میچل کارگردان آمریکایی وارد رابطه شد که رابطه این دو نیز دوامی نداشت و در نهایت بعد از 6 سال پایان یافت.

ازدواج با ریچل وایس بازیگر مشهور انگلیسی

ازدواج با ریچل وایس بازیگر مشهور انگلیسی

دنیل از سال 1994ریچل وایز بازیگر مشهور و جذاب انگلیسی را از فیلم Les Grandes Horizontales میشناخت. این دو از سال 2010 رابطه پنهانی آغاز کردند که دنیل یک دختر و ریچل یک پسر  از رابطه های قبلیشان داشتند.

درنهایت این دو زوج در سال 2011 در مراسمی خصوصی در نیویورک ازدواج کردند و حاصل این ازدواج فرزند دختری در سال 2018 بود.

طرفدار دوآتیشه لیورپول

طرفدار دوآتیشه لیورپول

دنیل از حامیان سرسخت تیم  لیورپول انگلستان است. او حتی در مستندی به نام (بودن: لیورپول) حضور افتخاری پیدا کرد.

عاشق  موسیقی و بازی رایانه‌ای

دانیل کریگ علاقه خاصی به موسیقی به ویژه موسیقی «هوی متال آلمانی» دارد. او به بازی‌های کامپیوتری نیز به شدت علاقه‌مند است و به گفته خودش بیشتر اوقات فراغتش را صرف نشستن روبه‌روی کامپیوتر و انجام بازی‌های اکشن و بکش بکش کامپیوتری می‌گذراند.

دخترم به من افتخار میکند…

«الا» به این‌که من جیمز باند شده‌ام افتخار می‌کند و خیلی خوب با این قضیه کنار آمده است. من به خاطر این فیلم خیلی خوشحالم ولی در عین حال دوست دارم از دخترم محافظت کنم. نمی‌خواهم مشهور شدن من به عنوان مامور 007 برای او مشکل ایجاد کند. به همین خاطر در مصاحبه‌ها زیاد از او صحبت نمی‌کنم چون هر چه بیشتر درباره او بگویم مطبوعات بیشتر به خود حق می‌دهند مزاحم او شوند و از او عکس بگیرند.

از بچگی به لباس پوشیدن اهمیت میدهم…

از بچگی به لباس پوشیدن اهمیت میدهم...

دنیل کریگ به گفته خودش از کودکی عاشق بازیگری بوده و آنطور که خودش می گوید، از وقتی که یادش می آید دنبال کارهایی بوده که توجه سایرین را به خودش جلب کند. به همین علت او به لباس پوشیدنش بسیار اهمیت میداد.

صدمات فیزیکی از نقش جمیز‌باند

صدمات فیزیکی از نقش جمیز‌باند

دنیل  به خاطر بازی در آخرین فیلم جیمزباند تحت عنوان ( ذره ایی آرامش ) آسیب های زیادی دید،  وی قصد دارد در آینده جراحی پلاستیک انجام دهد تا از شر آثار زخم هایی که بر روی بدنش مانده راحت شود. او در هنگام فیلمبرداری کازینو رویال هم دو دندانش را از دست داد.

امضای دنیل کریگ 150 دلار!!!

میگویند برای امضا از دنیل کریگ 150 دلار است درسته؟ دنیل: من تابحال برای امضا گرفتن از کسی پولی نگرفتم و تمامی این موضوع ها حاشیه‌ای بیش نیست.

تمرینات سخت بدنسازی

تمرینات سخت بدنسازی

دنیل برای بازی در نقش جیمز باند دوره های مختلف و فشرده بدنسازی را طی کرد تا بتواند در صحنه های بدلکاری بازی کند. به گفته خود وی رژیم ها و تمرینات خاص هوازی برای ایفای نقش در این فیلم انجام داده است.

به گفته بسیاری بدن او بسیار شبیه به بدن تکاوران آمریکایی است. وی درباره آخرین نقش جمیزباند اینگونه میگوید: روی فرم آمدن ‌در این فیلم بسیار سخت‌تر از 15 سال پیش بود.

در آن زمان، من این کار را در سه ماه انجام دادم، اما این بار، حدود یک سال طول کشید.

حس دنیل از دیدار با اسپیلبرگ بزرگ

حس دنیل از دیدار با اسپیلبرگ بزرگ

نمی شود اسم حسی را که داشتم استرس گذاشت چون دیدار با شخصیتی مثل اسپیلبرگ برای من بسیار مهم و با ارزش بود. وقتی به من گفتند، او می خواهد مرا ببیند اول فکر کردم داستان تنها یک شوخی است اما بلافاصله به پاریس رفتم تا با او دیدار کنم.

در سینما کسی مرا نشناخت!!!

کریگ یک بار در آمریکا به طور ناشناس به سینما رفت، جالب اینکه هیچ کس او را نشناخت و تنها یک نفر به او گفت که قیافه‌اش شباهت زیادی با دانیل کریگ دارد. او هم که خودش را بی خیال نشان می داد، راهش را کشید و رفت.

طرفدار سرسخت راگبی

دنیل از طرفداران پروباقرص  راگبی  میباشد. وی در سال 2013 برای تماشای تور شیرهای بریتانیا و ایرلند به استرالیا سفر کرده  کرد و بازی این دو تیم را از نزدیک تماشا کرد.

دستمزد 100 میلیون دلاری

دنیل  برای بازی در مجموعه فیلم های چاقوکش  قرار داد 100 میلیون دلاری بسته است. که همین دستمزد او را به گران‌ترین بازیگر سال تبدیل کرده است.

اینترنت وسیله شگفت انگیزی است…

اینترنت وسیله شگفت انگیزی است...

اینترنت وسیله شگفت‌انگیزی برای رساندن صدای مردم است و من به شدت به آن معتقدم. ولی متاسفانه نمی‌توانم از طریق اینترنت با مردم بحث کنم چون مردم بیشتر دوست دارند نظرات شخصی خودشان را اعلام کنند.

دموکراسی یعنی همین. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که بروید فیلم را ببینید. مردم تعصب خاصی نسبت به این فیلم دارند چون خیلی به خودشان نزدیک می‌دانند.

آنها با جیمزباند بزرگ شده‌اند. من هم همین‌طور. ولی من قبل از این‌که بتوانم خودم را ثابت کنم مورد انتقاد قرار گرفتم. فقط مجبور بودم ساکت باشم و همه‌چیز را فراموش کنم. نمی‌توانم به این موضوعات فکر کنم.

مجبورم به جلو بروم و تمرکزم را معطوف ایفای نقشم کنم. تا آن را درست انجام بدهم. هر چند که از قبل خودم را برای این عکس‌العمل‌ها آماده کرده بودم ولی باز هم تحت تاثیر شدیدی قرار گرفتم.

توجه دوستان و فامیل خیلی برایم مهم بوده است. دوستان برای همین مواقع هستند. هر وقت یک فیلم بازی می‌کنم بلافاصله نظر آنها را می‌پرسم و نظر آنها برای من خیلی ارزشمند است.

دنیل و رنگ موهایش

دنیل و رنگ موهایش

دانیل کریگ درباره رنگ کردن موهایش گفت: «حتی یک ثانیه هم به ذهنم خطور نکرده است که موهایم را رنگ کنم. موهای من در داستان فیلم هیچ تاثیری نداشت. تنها چیزی که به من گفته شد این بود که موهایم باید کوتاه باشد و من هم این موضوع را رعایت کردم. خوشبختانه الان دیگر کسی به رنگ موهای من فکر نمی‌کند و بلوند بودن من برای کسی مهم نیست. خوشبختانه من چیزی به جز رنگ مو برای عرضه داشته‌ام بازیگری.

دنیل به چند زبان میتواند صحبت کند؟؟؟

دنیل به زبان آلمانی مسلط است و در کودکی مدت کوتاهی در آلمان زندگی کرده است. او همچنین زبان فرانسه و اسپانیایی نیز مسلط است.

دنیل و برابری جنسیتی

دنیل مدافع سرسخت برابری جنسیتی

دنیل کریگ از مدافعان سرسخت برابری جنسیتی در هالیوود بوده است. او گفته است که از ایده  دادن نقش جیمز باند به یک بازیگر  زن حمایت می‌کند و همچنین از نقش‌های پیچیده‌تر و جذاب‌تر برای زنان در فیلم‌ها حمایت می‌کند.

تئاتر چالش‌برانگیز

در سال 2015، دنیل  در تئاتر نقش «اتللو» شکسپیر در شهر نیویورک را بازی کرد. او نقش ایاگو را بازی کرد که به طور گسترده به عنوان یکی از چالش برانگیزترین و پیچیده ترین نقش های تمام نمایشنامه های شکسپیر شناخته می شود.

مبارزه با افسردگی

دنیل در مورد مبارزات خود با اضطراب و افسردگی آشکارا صحبت کرده است. او گفته است که درمان و مدیتیشن را برای مدیریت این مسائل مفید یافته است اما به طور کامل درمان نشده است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

علاقه‌مند به هنر

دنیل کریگ یک مجموعه‌دار مشتاق هنر معاصر است و برای شرکت در نمایشگاه‌ها و حراج‌های هنری در سراسر جهان شناخته شده است. او علاقه خاصی به آثار دیمین هرست دارد و در چندین نمایشگاه هیرست دیده شده است.

دنیل از نقش خود در جمیزباند میگوید…

دنیل از نقش خود در جمیزباند میگوید...

من 17 سال از زندگی‌ام را صرف آن کردم و واقعا خوشبخت بودم که این کار را انجام دادم و حالا به معنای واقعی کلمه می‌خواهم در ۲۰ سال بعدی زندگی‌ام همه تلاشم را بکنم تا از قلاب آن آزاد شوم و آن را در یک جای دیگر بگذارم چون فوق‌العاده بود. من همانجایی که می‌خواستم رهایش کردم و البته با آخرین فیلم این شانس به من داده شد تا این کار را بکنم.

فعالیت های خیرخواهانه

دنیل در سال 2007 به همراه تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا با شرکت در جمع آوری کمک مالی برای خیریه کمیک امداد بریتانیا توانستند بیش از 90 میلیون دلار جمع آوری کنند.

ثروت

دنیل کریگ یکی از گران‌قیمت ترین بازیگران هالیودد است که در فیلم های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. دارایی وی در سال 2022 در حدود 160 میلیون دلار برآورد شده است.

دانستنی های جالب درباره دنیل کریگ

دانستنی های جالب درباره دنیل کریگ

  • می گویند بستنی مورد علاقه اش بستنی وانیلی است.
  • دنیل کریگ بین سال های 2005 تا 2008 کریگ بارها در نقش جنگجو یا سرباز یهودی بازی کرد.
  • دنیل کریگ در آخرین فیلم جیمز باند هیچ وقت از جمله معروف ” باند، جیمز باند ” استفاده نکرد.
  • دانیل کریگ نقطه ضعف عجیبی دارد و آن ترس از پرواز است.
  • دنیل کریگ تا امروز فیلم‌ های بسیاری بازی کرده است. که برای وی 15 جایزه و 40 نامزدی را به ارمغان آورده است.
  • تندیس دنیل کریگ در نقش جیمز باند توسط موزه مادام توسو ساخته شده و در شعبه لاس وگاس موزه مادام توسو نگهداری می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو