بهترین نقل قول های جردن پیترسون؛ جملات روانشناسی و شخصیتی

بهترین نقل قول های جردن پیترسون؛ جملات روانشناسی و شخصیتی


منبع: تاپ ناز

2

1402/8/2

12:12


بهترین نقل قول های جردن پیترسون؛ جملات روانشناسی و شخصیتی

دکتر جردن پیترسون در ۱۲ ژوئن ۱۹۶۲ در آلبرتای کانادا به دنیا آمد. جردن یک نویسنده و روانشناس بالینی است. او در زمینه  ترک اعتیاد الکل، رفتارهای ضد اجتماعی، احساسات، خلاقیت، شایستگی و شخصیت پژوهش‌های بسیاری کرده و صدها مقاله منتشر کرده است.

در حال حاضر سه کتاب چاپ شده او جز پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های دنیا است. سخنرانی‌های او به صورتی هستند که به عنوان یک پدر و یک الگو به مردان و زنان آموزش راه و رسم بهتر زیستن را می‌دهد و راه و رسم جدید و واقع گرایانه‌ای را جلوی پای جوانان بی‌هدف می‌گذارد.

او به ما می آموزد که اگر مسئولیت‌های زندگی را نپذیریم در واقع معنای زندگی را نپذیرفته‌ایم، این مسئولیت است که به زندگی معنا می‌دهد و برای مردان هیچ چیز به جز مسئولیت مهم و ضروری نیست. در ادامه مجموعه ای از سخنان و جملات جردن پیترسون را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

جملات و نقل قول های جردن پیترسون

قدرت شایستگی است.

عدم تحمل نظرات دیگران (هرچقدر هم که نادان یا نامنسجم باشد) به سادگی اشتباه نیست. در دنیایی که درست یا نادرستی وجود ندارد، بدتر است: این نشانه‌ای است که شما به طرز شرم‌آوری ساده‌نگر هستید یا احتمالاً خطرناک هستید.

با خود مانند کسی رفتار کنید که مسئول کمک به او هستید.

روشی که مردم را انعطاف پذیر می کنید، قرار دادن داوطلبانه آنها در معرض چیزهایی است که از آنها می ترسند و باعث ناراحتی آنها می شود.

شما می توانید با نوشتن آنچه برای شما اتفاق افتاده و فکر کردن به آن چیزهای بسیار بدی انجام دهید.

اگر کسی همه اطرافیانش را بدبخت می کند و شما دوست دارید بدانید که چرا انگیزه او ممکن است بدبخت کردن همه اطرافیان از جمله خودشان باشد.

توجه داشته باشید که در جایی که مسئولیت سلب شده است، این فرصت در کمین است. 

مطلب مشابه: عکس نوشته روانشناسی و متن های آموزنده مفهومی انرژی مثبت

جردن پیترسون 4

نسل های ناگفته ای طول کشید تا شما را به جایی که هستید برسانند. شاید کمی قدردانی لازم باشد. اگر می خواهید اصرار داشته باشید که دنیا را به سمت خود خم کنید، بهتر است دلایل خود را داشته باشید. 

من فکر نمی کنم تا زمانی که بینش خوبی نسبت به ظرفیت خود برای شر نداشته باشید، هیچ بینشی در مورد ظرفیت خود برای خیر ندارید.

شما باید از او مراقبت کنید، کمک کنید و با خودتان خوب باشید همانطور که از کسی که دوستش دارید و برایتان ارزش قائل هستید، مراقبت می کنید، کمک می کنید و خوب هستید.

اگر نمی توانید درک کنید که چرا کسی کاری را انجام می دهد، به عواقب اعمال او، هر چه که ممکن است باشد، نگاه کنید و سپس انگیزه ها را از پیامدهای آنها استنباط کنید.

سخنان روانشناسی و شخصیتی

شما فقط با تماشای نحوه عمل خود می توانید دریابید که واقعاً به چه چیزی اعتقاد دارید (به جای آنچه فکر می کنید به آن اعتقاد دارید). بنابراین، شما به سادگی نمی دانید چه چیزی را قبل از آن باور دارید. تو آنقدر پیچیده ای که نمی توانی خودت را بفهمی.

با وجود رنجی که می کشی شکرگزار باش.

مطلب مشابه: متن و جملات روانشناسی مثبت + جملات زیبای امید بخش برای تقویت کردن روحیه

شما برای هر کار خونینی که انجام می دهید و هر کاری که انجام نمی دهید بهایی خواهید پرداخت. شما نمی توانید انتخاب کنید که بهایی نپردازید. شما باید انتخاب کنید که کدام سم را مصرف کنید.

در قدردانی فایده واقعی وجود دارد.

جردن پیترسون 5

شما نمی توانید در برابر چیزهایی که شما را می ترسانند و به شما آسیب می رسانند در امان بمانید، اما اگر با بخشی از وجودتان که تغییر و تحول را کنترل می کند همذات پنداری کنید، آنگاه همیشه برابر یا بیشتر از چیزهایی هستید که شما را می ترسانند.

شاید شما برای چیزهایی که ندارید ارزش گذاری می کنید و آنچه را که انجام می دهید دست کم می گیرید.

به شدت رنج بکشی و خودت را مسبب بدانی که آن جهنم است.

کسی که زندگیش چرایی دارد، تقریباً به هر حال می‌تواند تحمل کند.

نسل های ناگفته ای طول کشید تا شما را به جایی که هستید برسانند. شاید کمی قدردانی لازم باشد.

خودت را با کسی که دیروز بودی مقایسه کن، نه با کسی که امروز هست.

راه رسیدن به خوشبختی شامل تعیین اهداف و دستیابی به اهداف آنها است زیرا انسان ها برای اینکه احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند باید پیشرفت را ببینند.

مطلب مشابه: بهترین جملات ارل نایتینگل نویسنده و سخنران با متن های الهام بخش زیبا

تواضع، شناخت نارسایی شخصی و تمایل به یادگیری است.

اگر می خواهید موفق باشید، باید باهوش، وظیفه شناس و سرسخت باشید.

ایدئولوژی ها جانشین معرفت واقعی هستند و ایدئولوگ‌ها وقتی به قدرت می‌رسند همیشه خطرناک هستند، زیرا رویکرد ساده‌ اندیشانه من همه چیز را می‌دانم با پیچیدگی هستی همخوانی ندارد.

جردن پیترسون 1

و اگر فکر می کنید مردان سرسخت خطرناک هستند، صبر کنید تا ببینید مردان ضعیف چه توانایی هایی دارند.

اگر جرات داری سخت ترین کاری را که می توانی انجام دهی مفهوم سازی کردن اگر کاری انجام دهید، زندگی شما بهتر از آن پیش خواهد رفت.

گفت و گو راهی است برای رسیدن به حقیقت.

راز وجود شما دقیقاً در مقابل شماست و به عنوان همه چیزهایی که می دانید باید انجام دهید اما از آنها اجتناب می کنید ظاهر می شود.

وقتی چیزی برای گفتن دارید، سکوت یک دروغ است.

مشاهده دقیق و آموزش و تفکر و ارتباط با دیگران فقط برای خراش دادن سطح باورهای شما نیاز دارد.

مطلب مشابه: سخنان کارل یونگ؛ اشعار کوتاه، جملات و متن های آموزنده کارل یونگ

یادگیری یعنی مردن داوطلبانه و تولد دوباره، به شیوه های بزرگ و کوچک.

اگر وقتی خود متولد نشده خود را می کشی آنچه را که فکر می کنی نگو.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو