معرفی فیلم آواتار ۳ | داستان، بازیگران و تاریخ اکران

معرفی فیلم آواتار ۳ | داستان، بازیگران و تاریخ اکران


منبع: پلازا

3

1402/8/4

08:07


معرفی فیلم آواتار ۳ | داستان، بازیگران و تاریخ اکران

در نوشتار معرفی فیلم آواتار ۳ به عنوان یکی از بهترین فیلم های فانتزی و اکشن تاریخ سینما خواهیم پرداخت. در ادامه با بررسی فیلم Avatar 3 همراه ما بمانید.

آواتار ۳ یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی است که به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تدوین جیمز کامرون ساخته خواهد شد. این فیلم، سومین قسمت از فرنچایز آواتار کامرون و ادامه‌ای بر فیلم آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. جیمز کامرون همراه با جان لاندو، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند؛ ریک جافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شین سالرنو نیز در فرایند نگارش فیلم‌نامه شرکت کرده‌اند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم Avatar 3 و بررسی آن همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب

تاریخ اکران فیلم آواتار ۳

ژانر فیلم Avatar 3 درام و هیجان‌انگیز است‌. جیمز کامرون در سال ۲۰۰۶ اعلام کرده بود که در صورت موفقیت فیلم آواتار (۲۰۰۹)، قصد ساخت دنباله‌های آن را دارد. پس از موفقیت گسترده فیلم اول، در سال ۲۰۱۰، او دو دنباله را پیگیری کرد و قرار بود آواتار ۳ در سال ۲۰۱۵ اکران شود، که به دلایل فنی با تاخیر زیادی مواجه شد؛ به همین دلیل، تاریخ اکران آواتار ۳ به تاریخ ۲۰۲۴-۲۰۲۵ موکول شد. مدت زمان فیلم سینمایی آواتار ۳ به علت منتشر نشدن و دقیق نبودن اطالاعات بیرون آمده از آن هنوز مشخص نیست.

داستان فیلم آواتار ۳

فیلم Avatar 3

درباره خلاصه فیلم Avatar 3 باید بدانید که چیزی جز پرداخت به داستان قسمت‌های قبلی این مجموعه نداریم به شما بگوییم چرا که اطلاعات دقیقی درباره داستان آواتار ۳ در دسترس نیست. اما قرار است این فیلم روایتگری ادامه داستان ناوی، جنگجوی ناوی و نماینده انسان در سیارهٔ پاندورا باشد. در قسمت قبلی، آواتار: راه آب، ناوی به دنبال نجات همسر خود در آبهای پاندورا بود. بنابراین آواتار ۳ ممکن است به ماجراهای او در این سفر بپردازد و درگیری‌های جدیدی را برای او به ارمغان بیاورد.

بازیگران فیلم آواتار ۳

بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانا، سیگورنی ویور، استیون لانگ، ژول دیوید مور، سی.سی.اچ. پاوندر، جووانی ریبیسی، دیلیپ رائو، مت جرالد، کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو، برندن کاول، جامین کلمنت، بریتین دالتن، ترینیتی جو لی بلیس، جک چمپین، بیلی باس و فیلیپ گلیو نیز نقش‌هایشان را از فیلم‌های قبلی بازی می‌کنند. همچنین، میشل یئو، دیوید تیولیس و اونا چاپلین نیز نقش‌های جدیدی در فیلم ایفا می‌کنند.

در ادامه با معرفی هنرپیشه های فیلم آواتار 3 همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

Zoe Saldana در نقش Neytiri

بازیگران فیلم آواتار ۳

زوئی یادیرا سالدانا-پرگو متولد  ۱۹ ژوئن ۱۹۷۸ بازیگری آمریکایی است که بیشتر به خاطر نقش‌های علمی-تخیلی‌اش شناخته می‌شود. او تنها بازیگری است که در چهار فیلم از شش فیلم پرفروش تاریخ (شامل آواتار، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، انتقام‌جویان: پایان بازی و آواتار: راه آب) حضور داشته است. فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از ۱۳ میلیارد دلار فروش کرده‌اند که او را به یکی از بازیگران پرفروش تبدیل کرده است. در سال ۲۰۲۳، مجلهٔ تایم او را یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان نامید.

سالدانا حرفهٔ بازیگری خود را در سال ۱۹۹۹ با بازی در دو قسمت از مجموعهٔ “نظم و قانون” آغاز کرد. او که یک رقاص حرفه‌ای بود، نخستین نقش سینمایی خود را در فیلم “جایگاه چشمگیر” (۲۰۰۰) در نقش یک رقاصه باله تجربه کرد و با بازی در مقابل بریتنی اسپیرز در فیلم “چهارراه” (۲۰۰۲) به شهرت رسید. موفقیت حرفه‌ای او با بازی در فیلم‌های علمی-تخیلی اتفاق افتاد که با ایفای نقش‌های نیوتا اهورا در “پیشتازان فضا” و نایتیری در “آواتار” آغاز شد و با نقش گامورا در دنیای سینمایی مارول ادامه یافت.

Sigourney Weaver در نقش Dr. Grace Augustine

فیلم Avatar 3

سوزان الکساندرا ویور، بازیگر آمریکایی است که به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار در سینمای علمی-تخیلی و فرهنگ عمومی شناخته می‌شود. ویور به خاطر نقش الن ریپلی در فرنچایز بیگانه به شهرت رسید. این نقش به عنوان یکی از پروتاگونیست‌های معروف زن در تاریخ سینما محسوب می‌شود. بازی ویور در این مجموعه باعث دریافت جوایز متعددی شده است؛ او برای نقش خود در قسمت دوم این مجموعه نامزد دریافت جوایز اسکار و گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر زن شد.

نقش آفرینی ویور در فیلم‌های “گوریل‌ها در مه” (۱۹۸۸)، “دختر شاغل” (۱۹۸۸) و “طوفان یخ” (۱۹۹۷) بسیار متوجه قرار گرفت. او برای دو فیلم اول در یک سال دو جایزه گلدن گلوب دریافت کرد و برای جایزه اسکار نیز نامزد شد. علاوه بر این، وی در نقش‌های دیگری نیز در سینما موفق بود، از جمله “شکارچیان روح” (۱۹۸۴)، “شکارچیان روح ۲” (۱۹۸۹)، “دیو” (۱۹۹۳)، “مرگ و دوشیزه” (۱۹۹۴)، “میمون‌صفت” (۱۹۹۵)، “ماجراجویی کهکشانی” (۱۹۹۹)، “گودال‌ها” (۲۰۰۳)، “وال-ئی” (۲۰۰۸)، “آواتار” (۲۰۰۹)، “نیایش‌ها برای بابی” (۲۰۰۹)، “پل” (۲۰۱۱)، “کلبه‌ای در جنگل” (۲۰۱۲) و “هیولایی فرا می‌خواند” (۲۰۱۶) به تماشاگران پیشنهاد شده است. وی همچنین در مینی‌سریال‌های “جانوران سیاسی” (۲۰۱۲) و “مدافعان” (۲۰۱۷) نیز نقش ایفا کرده است.

Cliff Curtis در نقش Tonowari

بازیگران فیلم آواتار ۳

کلیفورد ویویان دِوُن “کلیف” کِرتیس یک بازیگر نیوزلندی است که در فیلم‌های مختلفی به عنوان بازیگر حضور داشته است. او در فیلم‌هایی مانند “سه پادشاه” (1999)، “کوکائین”، “روز تعلیم”، “سوارکار نهنگ”، “آفتاب”، “پیانو”، “جان‌سخت ۴”، “احیای مردگان”، “شش روز”، “هفت شب”، “آخرین شوالیه‌ها” و “عبور از مرز” به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر این، در چندین مجموعه تلویزیونی نیز همچون “از مردگان متحرک بترسید”، “وصله جنایتکاران” و “گمشده” نقش آفرینی کرده است.

از دیگر هنرپیشه های فیلم آواتار 3 که در این فیلم منتظر درخشیدنشان هستیم عبارت‌اند از:

  • جیوانی ریبیسی (Giovanni Ribisi) در نقش Selfridge
  • میشل یئو (Michelle Yeoh) در نقش Dr. Karina Mogue
  • بیلی باس (Bailey Bass) در نقش Tsireya
  • جیماین کلمنت (Jemaine Clement) در نقش Dr. Garvin
  • دیوید تولیس (David Thewlis) در نقش Peylak

نقد فیلم آواتار ۳

فیلم Avatar 3

نمرات فیلم سینمایی آواتار ۳ به علت منتشر نشدن و تاخیر در انتشار آن هنوز در دسترس نیست. اما می‌توان فهمید که به نسبت با فیلم‌های دیگر در ژانر فانتزی و علمی تخیلی امتیاز بالایی را دریافت خواهد کرد. این فیلم قطعا دارای یک داستان هیجان انگیز با تعلیقات فراوان و فیلمنامه‌ای خوب است؛ و همین امر، این فیلم را از سایر فیلم‌های جدید علمی تخیلی متمایز می‌کند.

حتما بعد از انتشار و دیدن و بررسی فیلم سینمایی آواتار ۳ متوجه خواهید شد که این فیلم اکشن و خاص یکی از فیلم‌هایی است که در سال 2025 بسیاری از سینمادوستان و طرفداران سینمای فانتزی را با شور و شوق بسیاری همراه می‌کند. به احتمال زیاد این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در سال 2025 تبدیل خواهد شد.

به طور کلی، فیلم آواتار ۳ از تکنولوژی سینمایی پیشرفته‌ای استفاده خواهد کرد و شامل صحنه‌های اکشن، ماجراجویی و تخیلی خواهد بود.

کلام آخر – فیلم Avatar 3

کلام آخر – فیلم Avatar 3

با معرفی و بررسی فیلم آواتار ۳ همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی برای شما معرفی کرده و از نقاط ضعف و قوت آن را بعد از انتشار بگوییم. به نظر شما نقاط تاریک و روشن این اثر چه بودند؟ آیا شما قصد دانلود فیلم Avatar 3 را دارید؟ آیا شما تریلر فیلم Avatar 3 را دیده‌اید؟ لطفا پس از تماشای این عنوان، ما را از نظرات خود با خبر کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو