پوست انار برای سرفه، درمانی که عاشقش خواهید شد!

پوست انار برای سرفه، درمانی که عاشقش خواهید شد!


منبع: خبرنما

3

1402/8/4

14:03


وقتی انار می‌خورید، پوست آن را درون نریزید بلکه خشک کنید و پودر آن را برای تسکین و درمان بیماری‌ها استفاده کنید. پوست انار برای سرفه هم بی‌نظیر است (درست مثل پوست انار برای دندان درد). تاثیر مصرف پوست انار برای سرفه به شرح زیر است…

پوست انار برای سرفه، درمانی که عاشقش خواهید شد!

در حالی که انار و آب آن به بهبود فشار خون، سطح گلوکز و کلسترول خون کمک می‌کند، پوست آن  هم حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است. پوست انار در طب سنتی یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان عفونت دهان و دندان، ادرار و درمان سرفه و گلودرد محسوب می‌شود.

پوست انار برای سرفه

وقتی انار می‌خورید، پوست آن را درون نریزید بلکه خشک کنید و پودر آن را برای تسکین و درمان بیماری‌ها استفاده کنید. پوست انار برای سرفه هم بی‌نظیر است (درست مثل پوست انار برای دندان درد). تاثیر مصرف پوست انار برای سرفه به شرح زیر است:

پوست انار برای دردگلو و بند آمدن خونریزی گلو

پوست انار برای دردگلو و بند آمدن خونریزی گلو

برای درمان و تسکین گلودرد و لوزه جوشانده پوست انار غرغره کنید. اگر روزی شش بار از جوشانده پوست انار غرغره کنید، خونریزی گلو نیز متوقف می‌شود.

پودر انار را با آب مخلوط کنید و برای درمان گلودردتان از این مخلوط غرغره کنید. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که عصاره هیدروالکلی پوست انار خواص ضدباکتری دارد و می‌تواند به درمان گلودرد و سرفه کمک کند.

دمنوش پوست انار برای سرماخوردگی

همچنین اگر در این روزهای سرد پاییزی دمنوش انار بنوشید، می‌توانید از سرماخوردگی و آنفولانزا در امان بمانید. بر اساس طب سنتی، پوست انار برای سرفه معجزه می‌کند.

نوشیدن دمنوش انار در روزهای سرد پاییزی بهترین معجون برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا است. اگر گلودرد دارید حتما دمنوش پوست انار بنوشید. این دمنوش به شما در تسکین فوری گلودرد کمک می‌کند.

درمان سرفه و خشکی گلو با پوست انار

درمان سرفه و خشکی گلو با پوست انار

همچنین این ماده مفید نه تنها سرفه را تسکین می‌دهد بلکه خشکی گلو را نیز درمان می‌کند. در زمان قدیم بهترین دارو برای تسکین سرفه پوست انار بود. مردم از این ماده به عنوان یک ضماد استفاده می‌کردند تا التهاب گلوی‌شان را درمان کنند.

اگر نمی دانید چطور دمنوش یا جوشانده پوست انار برای سرفه و گلودرد تهیه کنید، به دستورالعمل زیر عمل کنید:

طرز تهیه جوشانده پوست انار برای سرفه و گلودرد

  • برای تهیه دمنوش پوست انار، یک فنجان آب را بجوشانید.
  • سپس یک قاشق چایخوری پودر پوست انار را به آب داغ اضافه کنید و صبر کنید تا دم بکشد.
  • حالا جوشانده را از صافی رد کنید و با اضافه کردن کمی آبلیمو و عسل آن را بنوشید.
  • اگر دو تا سه روز به طور منظم از این جوشانده بنوشید، خیلی زود متوجه درمان سرفه و گلودرد خود خواهید شد.

طرز تهیه دمنوش پوست انار خانگی

طرز تهیه دمنوش پوست انار خانگی

مواد لازم:

پودر پوست انار

نعناع

زنجبیل

زیره

برگ‌های چای سبز

1 قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه:

  • همه مواد را آسیاب کنید تا پودر شوند. 1 قاشق چایخوری از مخلوط را به 1 و ¼ فنجان آب اضافه کنید و بگذارید به مدت 1 دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. چای را صاف کرده و عسل به آن اضافه کنید.
  • حالا از نوشیدن و خواص دمنوش پوست انار لذت ببرید!

خواص پوست انار برای سلامت بدن

پوست انار خواص دارویی فوق العاده و زیادی دارد. این ماده دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس و ضد التهاب است و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می‌کند.

درمان آکنه و جوش

درمان آکنه و جوش

همان طور که اشاره کردیم، پوست انار خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهاب دارد و به همین دلیل می‌تواند مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را درمان کند. اگر هفته ای دو بار از ماسک پوست انار استفاده کنید، بی‌شک پوست صاف و درخشانی خواهید داشت.

کمک به سم‌زدایی بدن

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست انار برای سم‌زدایی بدن بی‌نظیر است. محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای پوست انار می‌تواند به پاکسازی بدن کمک کند.

پیشگیری از بروز چین و چروک و پیری زودرس

بر اساس تحقیقات انجام شده عصاره پوست انار – هنگامی که با روغن دانه انار استفاده می‌شود – سنتز پروکلاژن را تقویت می‌کند، با آنزیم‌های تجزیه‌کننده کلاژن مبارزه و رشد سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند. به همین دلیل با پوست انار می‌توانید از بروز هر نوع چین و چروک جلوگیری کنید.

سرشار از ویتامین C است که به درمان زخم ها کمک می‌کند

سرشار از ویتامین C است که به درمان زخم ها کمک می‌کند

پوست انار سرشار از ویتامین C است. این ویتامین بهترین ماده مغذی برای بهبود زخم‌ها و بهبود بافت پوست آسیب دیده است.

تقویت سلامت دهان و دندان

از پوست انار اغلب در پودرها و خمیر دندان استفاده می‌شود. این ماده دارای اثرات ضد باکتری و ضدپوسیدگی است که می‌تواند مشکلات دهان و دندان شما را از بین ببرد. همچنین می‌توانید با ترکیب پودر پوست انار و آب دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

کمک به عملکرد روده‌ها

پوست انار حاوی تانین است و خاصیت ضدالتهابی دارد که به کاهش التهاب روده‌ها کمک می‌کند.

درمان ریزش مو و پیشگیری از شوره سر

اگر ریزش مو و شوره سر دارید از عصاره پوست انار برای مقابله درمان آن استفاده کنید. خاصیت ضد قارچی پوست انار به کاهش ریزش مو ناشی از فعالیت قارچی کمک کرده و از شوره سر جلوگیری می‌کند.

علت ریزش مو بعد از کاهش وزن؛ چطور از این مشکل پیشگیری کنیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو