احسان مصطفوی زعفران کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1403/1/17

09:01


با توجه به قدمت طلای سرخ در ایران و در راستای حمایت از این محصول ملی و استراتژیک و جلوگیری از به حیطه در آوردن این محصول ایرانی توسط سایر کشورها پنجم آبان «روز ملی زعفران» نامگذاری شد.

احسان مصطفوی زعفران کیست؟ + بیوگرافی

احسان مصطفوی زعفران کیست؟

به گزارش نم نمک ، در مراسم رونمایی از ابلاغیه ثبت 7 روز محصول در تقویم رسمی کشور ، در راستای گسترش نشاط اجتماعی و فرهنگی زیست بوم پایه و تعالی هویت ملی از مسیر بهسازی و به روز رسانی ابزارهای حافظه فرهنگی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پنجم آبان «روز ملی زعفران» نامگذاری شد.

احسان مصطفوی زعفران کیست؟ + بیوگرافی

احسان مصطفوی زعفران کیست؟ + بیوگرافی

احسان مصطفوی - عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی ، فرآورده های غذایی و زعفران ایران - در این خصوص گفت : با توجه به قدمت طلای سرخ در ایران و در راستای حمایت از این محصول ملی و استراتژیک و جلوگیری از به حیطه در آوردن این محصول ایرانی توسط سایر کشورها و پیشی گرفتن در ثبت روز ملی زعفران به نام ایران ، طی مکاتبات انجام شده در سال 1399 با وزیر وقت جهاد کشاورزی کشور ، پیشنهاد روز ملی زعفران در تقویم کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد ، اما با توجه به تغییر دولت ، این طرح مسکوت ماند و سرانجام با پیگیری های انجام شده طی این سال ها سرانجام روز 5 آبان در تقویم به نام روز ملی زعفران نامگذاری شد.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از زعفران ایران و حمایت از زعفران کاران تصریح کرد : در طول تاریخ ، تولید و صادرات محصولات و کالاهایی ، چون زیره ، ابریشم ، خاویار ، فرش ، پسته و فیروزه به عنوان محصولات استراتژیک کشور بوده است؛ اما متأسفانه به دلیل عدم توجه به حوزه های بین المللی و عدم انسجام بخش های مرتبط داخلی ، شاهد تضعیف مالکیت و جایگاه ایران در این محصولات هستیم.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران و معاون طرح و برنامه خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران ادامه داد : با توجه به ارزش بالای زعفران و نیز خواص بسیار این محصول ، امروز برخی از کشورها در حال ورود به بازار کشت و تولید آن بوده و جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی در معرض خطر قرار گرفته است از این رو باشگاه خلاقیت ، آموزش ، حمایت و بهره برداری زعفران یونسکو در تلاش است با همیاری همه فعالان این حوزه ، زعفران ایران را به جایگاه واقعی خود در جهان برساند.

زعفران و توسعه بازارهای صادراتی

در ادامه محمد علی رضایی - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران - گفت : اهمیت انتخاب روزی به عنوان روز ملی زعفران می تواند کمک خوبی به ما در خصوص پیشبرد اهداف توسعه بازار این محصول داشته باشد.

وی اظهار کرد : زعفران ذاتاً و به صورت سنتی یک ادویه است. تعیین روز ملی زعفران یک مناسبت منحصر به فرد را به جشن زعفران اختصاص می دهد و آن را از سایر ادویه ها متمایز می کند. این تمایز ، ارزش درک شده زعفران را در بازار افزایش می دهد و وضعیت آن را به عنوان یک محصول ممتاز تقویت می کند.

وی با بیان اینکه آگاهی از برند و دیده شدن در سطح بین الملل از دیگر فواید اختصاص روز خاصی برای زعفران است ، گفت : یک روز اختصاصی ، آگاهی مصرف کنندگان را نسبت به زعفران افزایش و در نتیجه دیده شدن آن را در سطح بین المللی افزایش می دهد. این افزایش آگاهی می تواند منجر به افزایش تقاضا و فروش محصولات زعفران شود.

رضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد : روز ملی زعفران می تواند به یک نماد ملی و میراث فرهنگی تبدیل شود و زعفران را بخشی جدایی ناپذیر از هویت ایران قرار دهد. این اهمیت فرهنگی نه تنها وفاداری مصرف کننده را تقویت می کند ، بلکه حس اجتماعی را در بین علاقه مندان به زعفران تقویت می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد : اختصاص یک روز به این محصول می تواند با نشان دادن تعهد ایران به ترویج و حفظ کشت و تولید زعفران ، رقابت پذیری ایران را در بازار جهانی زعفران افزایش دهد. این امر می تواند توجه بین المللی را به خود جلب کند و ایران را به عنوان پیشرو در صنعت زعفران معرفی کند.

گفتنی است ، در حال حاضر زعفران در صنایع مختلف در جهان از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی ، صنایع غذایی ، صنایع طعم و رنگ های طبیعی و صنایع دارویی مصرف می شود.


بیوگرافی احسان مصطفوی

احسان مصطفوی متولد ایران عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی ، فرآورده های غذایی و زعفران ایران است.

سید احسان مصطفوی ، سال ها است که در زمینه زعفران که طلای سرخ ایران است فعالیت دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو