تجربه نزدیک به مرگ علی ضیاء | علی ضیاء از ماجرای مرگ سخن می گوید

3

1402/8/4

22:19


تجربه نزدیک به مرگ علی ضیاء | علی ضیاء از ماجرای مرگ سخن می گوید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علی ضیا مجری در چهارمین قسمت برنامه باضیا، با ریحانه جعفری زاده، بازمانده یک آوار و تسهیلگر زندگی به گفت و گو نشست و نه تنها تجربه حیات راوی معجزه ی زندگی بیرون آمده از خاک را شنید بلکه در بخشی از این گفتگو، از شوکه شدنش از مرگ گفت. در ادامه روایت علی ضیا از تجربه نزدیک به مرگ و تبعات پس از آن را می خوانید.

علی ضیا که مرگبارترین رویداد تاریخ حج (حادثه منا) در عربستان حضور داشت، در برنامه باضیا روایتگر تجربه نزدیک به مرگ خود شد و چنین گفت:

حادثه منا بود که توی مکه اتفاق افتاد، من اونجا بودم، تجربه وحشتناکیه، بسیار هم حالم بد بود، یک کارهایی رو تو زندگیم در اون دوران انجام دادم که هیچ وقت دیگه حاضر به تکرار شدنشون نبودم و تکرارشون نکردم یعنی شما چون یه چیزی گفتید که تا حالا نگفتین من بگم من روزی دو پاکت سیگار می کشیدم انقدر حالم بد بود، هیچ شبی رو نخوابیدم، هیچ شبی رو... یعنیتا زمانی که در اون محیط و اون اقلیم بودم، امکان نداره کسی خاطره ای از من داشته باشه که شب خوابیدم.

شب ها بلند میشدم، می رفتم توی مکه قدم می زدم، بعد یه سوپر مارکت بیست و چهار ساعته پیدا کرده بودم، می رفتم ازش خرید می کردم و می اومدم همه هم اتاقی ها رو بیدار می کردم،بشینیم بخوریم، غذا بخوریم، یعنی حال این شکلی، هرگز من بعد از اینکه اومدم ایران و یه مدتی طبیعتا تراپی می رفتم، سیگار نکشیدم، اصلا دود سیگار اذیتم می کنه، ولی تو اونجا روزی دو تا پاکت سفت، یعنی اصلا یه چیز عجیب و غریب، میگم آدم یعنی یهو یه چیزی رو می خواد بهش پناه ببره تازه پیش خدا هم باشی، می خوای به یه چیز دیگه پناه ببری.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو