پیش‌بینی‌های The Simpsons که درست از آب درآمدند

پیش‌بینی‌های The Simpsons که درست از آب درآمدند


منبع: گیمفا

3

1402/8/5

12:01


انیمیشن سریالی The Simpsons تا به امروز در قسمت‎های مختلف خودش پیش‌بینی‌های زیادی انجام داده که برخی از آن‌ها درست از آب درآمدند.

پیش‌بینی‌های The Simpsons که درست از آب درآمدند

انیمیشن سریالی The Simpsons تا به امروز در قسمت‎های مختلف خودش پیش‌بینی‌های زیادی انجام داده که برخی از آن‌ها درست از آب درآمدند.

انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» از جمله آثار برجسته و محبوب به شمار می‌رود که مورد توجه مخاطبان بسیار زیادی قرار گرفته است. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این اثر شده، مواردی است که طرفداران آن‌ها را پیش‌بینی‌هایی در مورد رویدادهای آینده می‌دانند و این در حالی است که برخی از آن‌ها به واقعیت تبدیل شدند.

انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» داستان خانواده‌ای به همین نام را روایت می‌کند که شامل هومر با صداپیشگی دن کاستلانتا، مارج با صداپیشگی جولی کاونر، لیسا با صداپیشگی یردلی اسمیت، بارت با صداپیشگی نانسی کارترایت و مگی است. هر قسمت از این انیمیشن سریالی به تعامل خانواده سیمپسون با دیگر ساکنین اسپرینگفیلد می‌پردازد.

نکته جالب درباره این اثر آن است که نویسندگان آن چه طور توانستند برخی از رویدادها را چندین سال قبل از رخ دادن آن‌ها پیش‌بینی کنند. آیا نویسندگان این اثر مسافران زمان هستند یا این پیش‌بینی‌ها تنها رویدادهای تصادفی به شمار می‌روند. در هر صورت، در این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی پیش‌بینی‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» بپردازیم که درست هستند.

۲۰. فاجعه زیردریایی – فصل هفتم قسمت ۱۰ – محصول سال ۲۰۰۶

فاجعه زیردریایی – فصل هفتم قسمت ۱۰ – محصول سال ۲۰۰۶

یکی از پیش‌بینی‌هایی که اخیراً از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» آشکار شده، مربوط به فاجعه زیردریایی است. طرفداران اخیراً ارتباطی بین فاجعه زیردریایی تایتانیک و قسمتی از این انیمیشن سریالی به نام Homer’s Paternity Coot پیدا کردند. در این قسمت، هومر مردی را پیدا می‌کند که فکر می‌کند پدر گمشده‌اش است و قبول می‌کند تا با او به اعماق اقیانوس سفر کند تا بتواند یک کشتی قدیمی را بیابند. با این حال، فاجعه رخ می‌دهد و هومر به دام می‌افتد اما خوشبختانه او چند روز بعد در بیمارستان بیدار می‌شود.

اواخر ماه ژوئن سال جاری میلادی، یک زیردریایی واقعی حامل پنج مسافر به سمت کشتی غرق شده تایتانیک در حال حرکت بود که متأسفانه از بین رفت. این کاوش برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک در سراسر جهان بحث‌برانگیز شد و تراژدی صورت گرفته آن نیز سؤالات بسیار مهمی درباره قوانین امنیتی و پروتکل‌ها برای جلوگیری از رخ دادن رویدادهای مشابهی را برانگیخت.

۱۹. ذره خدا – فصل دهم قسمت ۲- محصول سال ۱۹۹۸

ذره خدا – فصل دهم قسمت ۲- محصول سال ۱۹۹۸

ذره خدا – فصل دهم قسمت ۲- محصول سال ۱۹۹۸

یکی از شوکه‌کننده‌ترین پیش‌بینی‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در قسمتی به نام The Wizard of Evergreen Terrace رخ داد که در آن، تلاش‌های هومر برای تبدیل شدن به مخترعی تأثیرگذار همچون توماس ادیسون به تصویر کشیده شده بود. در بخشی کوچک از این قسمت، نوشته‌های به‌ظاهر نامفهوم و غیرمنطقی هومر روی تخته در واقع معادله ریاضی پیچیده‌ای است.

نویسنده علمی برجسته سایمون سینگ اظهار داشته که ارقام نهایی هومر روی این تخته فاصله چندانی از اکتشاف بوزون هیگز CERN در سال ۲۰۱۲ ندارد. اگر این معادله را حل کنید، جرم یک بوزون هیگز را به دست خواهید آورد که فقط کمی بزرگتر از جرم بوزون هیگز واقعی است. واقعاً شگفت‌انگیز است که هومر توانسته جواب این معادله را ۱۴ سال قبل از اینکه حل شود، مشخص کند.

۱۸. دستگاه رأی خراب – فصل بیستم قسمت ۴ – محصول سال ۲۰۰۸

دستگاه رأی خراب – فصل بیستم قسمت ۴ – محصول سال ۲۰۰۸

به نظر می‌رسد که قسمت ویژه هالووین Treehouse of Horror XIX پیش‌بینی جالبی از یک اشتباه انتخاباتی مربوط به رئیس‌جمهور سابق آمریکا یعنی باراک اوباما انجام داده است. لحظه مختصری از این قسمت نشان داد که هومر در غرفه به اوباما رأی داد اما به‌زودی فاش می‌شود که رأی او برای جان مک‌کین ثبت شده است.

رویدادی مشابه نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی رخ داد و در ویدیویی از یوتیوب نشان داده شد که رأی به اشتباه برای فرد دیگری ثبت شده است. در غرفه‌ای در پنسیلوانیا به جای اینکه رأی برای اوباما به ثبت برسد، برای میت رومنی ثبت شد و همین نیز بحث و جنجال زیادی در بین مردم ایجاد کرد.

۱۷. گیاهان واقعی توماکو – فصل یازدهم قسمت ۵ – محصول سال ۱۹۹۹

گیاهان واقعی توماکو – فصل یازدهم قسمت ۵ – محصول سال ۱۹۹۹

وقتی هومر مشغول کشاورزی شد، فاجعه‌های جالبی پس از آن رخ دادند. هومر با استفاده از مواد هسته‌ای از یک نیروگاه برق، تصمیم گرفت تا یک گیاه ترکیبی جهش‌یافته در قسمتی به نام E-I-E-I-D’oh! بسازد و نتیجه آن نیز گیاهی به نام توماکو شد. این گیاه عجیب‌وغریب ترکیبی از گیاه گوجه‌فرنگی و تنباکو بود و پتانسیل کسب درآمد از آن نیز باعث ایجاد شکاف بین هومر و بقیه اعضای خانواده شد.

گیاهان مشابهی نیز در اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی پدیدار شد که بسیار نگران‎‌کننده به نظر می‌رسید. در اینجا سبزی‌ها و میوه‌های تغییر شکل یافته‌ای دیده شدند که به طرز عجیبی شبیه به گیاه ساخته هومر بودند. با اینکه خوشبختانه هیچ‌کس سعی نکرده راهی برای کسب درآمد از این گیاهان جهش‌یافته پیدا کند اما دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نه‌چندان دور فروشگاه‎‌های مواد غذایی چنین گیاهانی را به فروش برسانند.

۱۶. سفر فضایی در دسترس – فصل پنجم قسمت ۱۵ – محصول سال ۱۹۹۴

سفر فضایی در دسترس – فصل پنجم قسمت ۱۵ – محصول سال ۱۹۹۴

این قسمت با عنوان Deep Space Homer لحظه مهمی در تاریخ سریال را رقم زد چراکه جدا از اینکه با حضور برخی از بهترین ستاره‌های مهمان این سریال یعنی فضانورد آپولو ۱۱ باز آلدرین و موزیسین جیمز تیلور بود بلکه تمایل سازندگان برای فراتر رفتن از قلمرو احتمالات را نشان داده بود.

شاید رفتن یک مرد عادی به فضا در آن زمان ایده بسیار غیرواقع‌گرایانه‌ای به نظر می‌رسید اما از آن زمان به یک مفهوم رایج تبدیل شده و پروازهای فضایی تجاری چیزی است که مردم در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند انتظارش را داشته باشند. در سال‌های اخیر نیز پروازهای فضایی مخصوص شهروندان عادی انجام شده و تجربه دور از انتظار هومر در این قسمت را حداقل برای برخی از افراد به واقعیت تبدیل کرده است.

۱۵. ساعت‌های هوشمند – فصل ششم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۵

ساعت‌های هوشمند – فصل ششم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۵

در قسمتی کلاسیک از فصل ششم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» تحت عنوان Lisa’s Wedding، جوک‌های متعددی درباره فناوری‌های آینده وجود دارد ولی یکی از آن‌ها واقعاً در آینده ایجاد شده است. این قسمت لحظه‌ای خاص را نشان داد که در آن، هیو با ساعتش صحبت می‌کند و همین صحنه کوتاه نیز ظهور ساعت‌های هوشمند را در حدود دو دهه قبل از اینکه این ساعت‌ها معرفی شوند، پیش‌بینی کرده بود.

این صحنه، کوتاه و گذرا بود و در آن زمان اهمیت چندانی نداشت اما فناوری‌های مهمی همچون ساعت دیجیتالی و تشخیص صدا را برجسته کرده بود که امروزه رایج هستند. اینکه تلاش‌های هیو برای استفاده از این فناوری برای خواستگاری از لیسا در آن قسمت جواب نداد، واقعاً جای تأسف دارد.

۱۴. سرو گوشت اسب – فصل پنجم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۴

سرو گوشت اسب – فصل پنجم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۴

هیچ وقت نباید به غذاهای مدرسه ابتدایی اسپرینگفیلد اعتماد کرد چراکه یک لحظه کوتاه از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» نشان داد که مسئول ناهار به نام دوریس به طور عادی گوشت اسب را به وعده‌های غذایی بچه‌ها اضافه می‌کند. این ایده در این اثر انیمیشنی ممکن است خنده‌دار به نظر برسد اما در دنیای واقعی خنده‌دار نیست.

گزارشی از روزنامه گاردین آشکار کرده که در سال ۲۰۱۳ پخش گوشت اسب انجام شده و در این رسوایی مشخص شد که ۲۹ درصد از گوشت استفاده شده در برگرهای تسکو از گوشت اسب بوده است. میلیون‌ها محصول گوشتی از سراسر اروپا جمع‌آوری شدند و این رسوایی نیز خشم عمومی را به همراه داشت و بسیاری از افراد از اینکه زنجیره تأمین به این سادگی خراب شده بود، خشمگین بودند.

۱۳. ماهی سه چشم – فصل دوم قسمت ۴ – محصول سال ۱۹۹۰

ماهی سه چشم – فصل دوم قسمت ۴ – محصول سال ۱۹۹۰

قسمت Blinky یکی از بهترین قسمت‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» به شمار می‌رود. در این قسمت، ماهی سه چشم یادآوری جالب و خنده‌داری از تأثیرات وحشتناک نیروگاه هسته‌ای برنز در شهر است که باعث جهش‌یافتگی گیاهان و حیواناتی همچون بلینکی شده است، مسئله‌ای که توسط ساکنین شهر پذیرفته شده یا اینکه به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کردند.

با این حال، مدت‌ها بعد نیز یک ماهی سه چشم در دنیای واقعی پیدا شد. حدود یک دهه قبل، ماهیگیر آرژانتینی یک گرگ ماهی سه چشم را در مکانی نزدیک یک نیروگاه هسته‌ای صید کرده بود. در این رابطه یک گزارش تهیه شده بود و ماهیگیران محلی از صید این گونه ماهی نادر بسیار شگفت زده شده بودند.

۱۲. مترجم کودک – فصل سوم قسمت ۲۴ – محصول سال ۱۹۹۲

مترجم کودک – فصل سوم قسمت ۲۴ – محصول سال ۱۹۹۲

در یکی از قسمت‌های نادر انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» که با حضور برادر ناتنی هومر به نام هرب با صداپیشگی دنی دیویتو است، هرب موفق می‌شود تا یک دستگاه نادر را اختراع کند که می‌توانست او را فراتر از تصوراتش ثروتمند کند. هرب یک مترجم کودک ساخته بود که قادر بود دقیقاً حرف‌های نوزادان را رمزگشایی کند.

امروزه در فروشگاه‌های اپ برنامه‌های متعددی به‌عنوان مترجم کودک وجود دارند. برنامه‌هایی همچون Cry Translator، BabyTalk Translator و Zoundream از جمله این موارد به شمار می‌روند و قادر هستند که به طور تقریبی معنی گریه یک نوزاد را بفهمند. این برنامه‌ها به اندازه دستگاه هرب پیچیده و پیشرفته نیستند اما شکی نیست که هرب به تأثیر گسترده نوآوری خودش افتخار خواهد کرد.

۱۱. سانسور مجسمه دیوید مایکل آنجلو – فصل دوم قسمت ۹ – محصول سال ۱۹۹۰

سانسور مجسمه دیوید مایکل آنجلو – فصل دوم قسمت ۹ – محصول سال ۱۹۹۰

مارج درس سختی درباره سانسور یاد گرفت، آن هم زمانی که یک زنجیره اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود تا ساکنین اسپرینگفیلد درخواست سانسور مجسمه دیوید از مایکل آنجلو را داشته باشند. این اثر هنری کلاسیک به طرز خنده‌داری با یک شلوار جین پوشانده می‌شود تا برای جامعه خشمگینی که برهنگی را تحمل نمی‌کند، قابل قبول‌تر باشد.

در سال ۲۰۱۶، یک کپی از مجسمه در سنت پترزبورگ باعث ایجاد بحث و جنجال شد و موجب رأی شهروندانی شد که می‌خواستند آن را پنهان یا حذف کنند. همین امسال نیز مدرسه‌ای در فلوریدا مجسمه‌ای را بیش از اندازه برهنه و نامناسب توصیف کرده بود که قابل نمایش برای بچه‌ها نبوده است.

۱۰. لیدی گاگا و سوپربال – فصل بیست و سوم قسمت ۲۲ – محصول سال ۲۰۱۲

لیدی گاگا و سوپربال – فصل بیست و سوم قسمت ۲۲ – محصول سال ۲۰۱۲

یکی از قسمت‌های مخصوص سوپربال انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» شامل پیش‌بینی از اجرای یک هنرمند بوده است. در این قسمت محصول سال ۲۰۱۲ به نام Lisa Goes Gaga، لیدی گاگا از شهر اسپرینگفیلد دیدن می‌کند و آهنگ‌هایش را در حالی اجرا می‌کند که در حال پرواز بر فراز جمعیت تماشاگران است. او در بخشی از کنسرتش نیز پیانو نواخته بود.

در سال ۲۰۱۷، لیدی گاگا در برنامه بین نیمه سوپربال بهترین آهنگ‌های خودش از جمله آهنگ Bad Romance و Poker Face را اجرا کرده بود. در حین این اجرا نیز لیدی گاگا به آسمان و بر فراز جمعیت پرواز کرده بود. در ادامه این اجرا نیز او آهنگ Million Reasons را با پیانو به اجرا درآورده بود.

۹. ادغام دیزنی و فاکس – فصل دهم قسمت ۵ – محصول سال ۱۹۹۸

ادغام دیزنی و فاکس – فصل دهم قسمت ۵ – محصول سال ۱۹۹۸

در سال ۱۹۹۸ میلادی و در قسمتی به نام When You Wish Upon a Star، هومر با الک بالدوین و کیم باسینگر ملاقات کرد و تصمیم گرفت تا برای آن‌ها کار کند. هومر نیز ایده‎‌ای برای یک فیلم در تماسش با مدیران اجرایی کمپانی فاکس قرن بیستم را داد. صحنه پس از آن نیز نشان داد که استودیو فاکس قرن بیستم تحت مالکیت دیزنی قرار دارد.

این صحنه در زمره عجیب‌ترین و برجسته‌ترین پیش‌بینی‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» قرار دارد چراکه در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی، والت دیزنی اعلام کرد که به مبلغ ۷۱ میلیارد دلار توانست استودیو فاکس قرن بیست و یکم را از آن خودش کند. در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز فاکس و دیزنی بر سر حق پخش فیلم‌ها با یکدیگر به توافق رسیدند.

۸. ریاست‌جمهوری ترامپ – فصل یازدهم قسمت ۱۷ – محصول سال ۲۰۰۰

ریاست‌جمهوری ترامپ – فصل یازدهم قسمت ۱۷ – محصول سال ۲۰۰۰

قسمت Bart to the Future در سال ۲۰۰۰ میلادی پخش شده بود و در آن، بارت سیمپسون آینده خودش و خواهرش را دید. در آینده، لیسا سیمپسون رهبر آمریکا بوده و در این قسمت لیسا اشاره می‌کند که به دنبال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، او باید اقتصاد ایالات متحده را درست کند.

نه‌تنها دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی برای ریاست‌جمهوری انتخاب شد بلکه یکی از صحنه‌های این قسمت به نظر می‌رسد که دقیقاً واقعیت را به تصویر کشیده است. در همین قسمت، جمعیتی از مردم در حال تماشای پایین آمدن ترامپ از یک پله‌برقی بودند، صحنه‌ای که اکنون از جمله پیش‌بینی‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» به شمار می‌رود که به واقعیت تبدیل شده است. در واقعیت نیز رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به همراه بانوی اول ملانیا ترامپ از پله‌برقی پایین آمدند و این در حالی بود که گروهی از هواداران در پس زمینه آن‌ها را تماشا می‌کردند.

۷. تیم کرلینگ آمریکا – فصل بیست و یکم قسمت ۱۲ – محصول سال ۲۰۱۰

تیم کرلینگ آمریکا – فصل بیست و یکم قسمت ۱۲ – محصول سال ۲۰۱۰

در سال ۲۰۱۰ میلادی قسمتی تحت عنوان Boy Meets Curl پخش شد که در آن، هومر و مارج وارد پیست اسکیت شدند و دیدن که این پیست در اختیار کسانی است که در حال تمرین کرلینگ هستند. آ‌ن‌ها خودشان این ورزش را تمرین کردند و در نهایت نیز به تیم کرلینگ در طول بازی‌های المپیک زمستانی پیوستند. در این قسمت، تیم آمریکا توانست با شکست سوئد مدال طلا به دست بیاورد.

در سال ۲۰۱۸، تیم کرلینگ المپیک آمریکا به رهبری جاش شوستر توانست اولین مدال طلای این کشور در رشته کرلینگ را کسب کند. تیم آمریکا همچنین در المپیک سال ۲۰۱۸ سوئد را با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست داده بود.

۶. فیس‌تایم – فصل ششم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۵

فیس‌تایم – فصل ششم قسمت ۱۹ – محصول سال ۱۹۹۵

در سال ۱۹۹۵ میلادی و در قسمت احساسی و دلخراش از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» به نام Lisa’s Wedding، لیسا به پیش یک فالگیر رفت که آینده‌اش در سال ۲۰۱۰ را پیش‌بینی کرد. آینده لیسا نشان داده بود که او با عشق دوران کالجش ازدواج می‌کند. او که از این خبر بسیار خشنود است، به مادرش خبر می‌دهد. تلفنی که لیسا از آن برای تماس استفاده کرده، شامل یک صفحه است که صورت مارج را به‌صورت بلادرنگ نشان می‎‌دهد.

این در حالی است که اسکایپ در سال ۲۰۰۳ اختراع شده بود، برنامه‌ای که از آن برای تماس روی کامپیوترها استفاده می‌شد. در سال ۲۰۱۰ نیز اپل خبر از توسعه برنامه FaceTime برای کاربران اپل را داده بود، برنامه‌ای که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند با هم صحبت کنند و در عین حال، با استفاده از دوبین گوشی، تصویر یکدیگر را ببینند.

۵. افتتاحیه ماتریکس ۴ – فصل پانزدهم قسمت ۱۴ – محصول سال ۲۰۰۴

افتتاحیه ماتریکس ۴ – فصل پانزدهم قسمت ۱۴ – محصول سال ۲۰۰۴

به‌راحتی می‌توان این پیش‎‌بینی انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» را ندید. در قسمتی به نام The Ziff Who Came To Dinner که در سال ۲۰۰۴ میلادی پخش شده بود، این پیش‌بینی قرار دارد. در ابتدای این قسمت و پشت سر هومر سیمپسون پوستر فیلمی به نام A Matrix Christmas قرار دارد که در آن، شخصیت نئو با بازی کیانو ریوز با یک کلاه کریسمسی دیده می‌شود.

فیلم «ماتریکس» در سال ۱۹۹۹ میلادی اکران شده بود و این در حالی بود که دو دنباله آن یعنی فیلم The Matrix Reloaded و فیلم The Matrix Revolutions در سال ۲۰۰۳ پخش شدند. این در حالی است که چهارمین فیلم این مجموعه تحت عنوان The Matrix Resurrections در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شده بود.

۴. همه‌گیری – فصل چهارم قسمت ۲۱ – محصول سال ۱۹۹۳

همه‌گیری – فصل چهارم قسمت 21 – محصول سال 1993

در سال ۱۹۹۳ میلادی، انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» قسمتی تحت عنوان Marge in Chains را پخش کرد که روی شخصیت مارج تمرکز داشت. در این قسمت، مارج به دزدی از فروشگاه متهم شده و مجبور به گذراندن حبس است. پس از اینکه یک کشتی از محصولات به اسپرینگفیلد می‌رسند، دیگر ساکنین اسپرینگفیلد به آنفلونزای اوساکا دچار می‌شوند.

آنفلوانزای اوساکا باعث ایجاد یک همه‌گیری مشابه همه‌گیری کووید ۱۹ می‌شود. آنفلوانزای اوساکا همانند کووید سرمنشأ آن در کشور متفاوتی بوده و بعداً به ایالات متحده آمریکا رسیده است. علاوه بر این، این قسمت نشان داد که دکترها و متخصصان در همان ابتدا نتوانستند به درمانی برای این بیماری دست پیدا کنند و فقط به بیماران خود پیشنهاد می‌دادند که استراحت کنند، درست همان‌طور که همچنان دانشمندان و دکترها در حال تلاش برای بهبود واکسیناسیون برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ هستند.

۳. زنبورهای سرخ قاتل – فصل چهارم قسمت ۲۱ – محصول سال ۱۹۹۳

زنبورهای سرخ قاتل – فصل چهارم قسمت ۲۱ – محصول سال ۱۹۹۳

در همان قسمتی که انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همه‌گیری را پیش‌بینی کرده بود، سرنخ‌هایی از یک شیوع دیگر را نیز ارائه کرده است. در همان قسمت، جمعیتی از افراد خواستار آن هستند که دارویی برای درمان بیماری خود می‌خواهند. هنگامی که یکی از افراد به کامیونی اشاره می‌کند که ممکن است داروها را درون خودش داشته باشد، همه به سمت کامیون هجوم می‎‌برند و باعث رها شدن دسته‌ای از زنبورهای قاتل می‌شوند.

درست هم‌زمان با شیوع کووید ۱۹، گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شده بود که زنبورهای سرخ و غول‌پیکر آسیایی در آمریکا ظاهر شده‌اند، گونه‌ای که به‌عنوان زنبور قاتل شهرت دارد. ادعا شده بود که این زنبورهای غول‌پیکر آسیایی تهدیدی برای جمعیت زنبورهای عسل هستند و می‌توانند کل کلنی زنبورها را نابود کنند.

۲. حمایت تام هنکس از آمریکا – فیلم The Simpsons Movie – محصول سال ۲۰۰۷

حمایت تام هنکس از آمریکا – فیلم The Simpsons Movie – محصول سال ۲۰۰۷

در فیلم «سیمپسون‌ها» محصول سال ۲۰۰۷، تام هنکس حضوری کوتاه در صحنه تبلیغاتی داشت که خانواده سیمپسون در حال تماشای آن بودند. در این تبلیغ، یک پدر دو فرزند خودش را برای دیدن گرند کنیون می‌برد اما دخترش تحت تأثیر این مکان دیدنی قرار نمی‌گیرد و درخواست می‌کند که گرند کنیون جدیدی وجود داشته باشد. پس از آن، تام هنکس وارد صحنه می‌شود و بیان می‌کند که دولت ایالات متحده آمریکا اعتبار خودش را از دست داده، بنابراین مقداری از من وام گرفته است.

در سال ۲۰۲۲ و یک سال پس از ریاست‌جمهوری جو بایدن، تام هنکس در تبلیغی حاضر شد و بیان کرد که آمریکایی‌ها بسیار مصمم هستند چراکه سختی‌های اقتصادی بسیار زیادی را ناشی از کووید ۱۹ تحمل کردند. این ویدیو روی موضوع بازسازی اقتصاد آمریکا و برجسته کردن موفقیت‌های دولت بایدن تا به امروز تمرکز داشت.

۱. ماریجوانای قانونی در کانادا – فصل شانزدهم قسمت ۶ – محصول سال ۲۰۰۵

ماریجوانای قانونی در کانادا – فصل شانزدهم قسمت ۶ – محصول سال ۲۰۰۵

در سال ۲۰۰۵ میلادی قسمتی تحت عنوان Midnight Rx منتشر شد که در آن، ند به همراه هومر و پدربزرگ به‌صورت قاچاقی به کانادا سفر کردند تا بتوانند دارو برای بچه‌های خود به دست بیاورند. ند در آنجا با همتای کانادایی خودش ملاقات می‎‌کند و وقتی که آن شخص به او ریفرینو پیشنهاد می‌کند، متوجه می‌شود که اینجا همه چیز متفاوت است و ماریجوانا در این کشور قانونی است. سیزده سال بعد در سال ۲۰۱۸ میلادی ماریجوانای تفریحی در کانادا قانونی شد.


در این مطلب به بررسی برخی از پیش‌بینی‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» پرداختیم که درست از آب درآمدند. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: collider

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو