ساخت اوریگامی حیوانات با ایده های ساده و زیبا برای کودکان

ساخت اوریگامی حیوانات با ایده های ساده و زیبا برای کودکان


منبع: آرگا

2

1402/8/5

19:09


ایده ها و روش های مختلفی برای ساخت اوریگامی حیوانات وجود داشته که افراد علاقه مند به این تکنیک هنری جالب و کاربردی می توانند هر مدل حیوانی را که مدنظر دارند با در دسترس داشتن تنها چند ابزار ساده به راحتی بسازند و از هنر دست خود لذت ببرند.

یکی از انواع هنرهای سرگرم کننده و جالب که با کمک آن می توان سازه های کاغذی خلاقانه و جذابی را ساخت هنر اوریگامی بوده که تنها با ایجاد چند تای هندسی و اصولی بر روی یک تکه کاغذ می توانید هر نوع طرح و شکلی که می خواهید را بسازید و به عنوان یک وسیله تزیینی یا کاربردی از آن استفاده نمایید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت اوریگامی حیوانات بپردازیم.

طریقه ساخت اوریگامی حیوانات

آموزش ساخت اوریگامی حیوانات

با توجه به این که کودکان به ساخت کاردستی علاقه زیادی دارند و همواره به دنبال انجام کارهای خلاقانه و هیجان انگیز در اوقات فراغت خود می باشند در نتیجه می توان با ساخت اوریگامی حیوانات آن ها را سرگرم نمود و باعث رشد خلاقیت و مهارت های حرکتی در آن ها شد.

اوریگامی در واقع هنر کاغذ و تا می باشد که یکی از کاردستی های محبوب ژاپنی بوده که در حال حاضر در سر تا سر دنیا طرفداران بسیاری دارد. هدف از این هنر خلق طرح های جالب از کاغذ توسط تاهای هندسی می باشد. مفهوم لغوی این کلمه در زبان ژاپنی تا کردن کاغذ بوده و همه مدل های کاغذ و تا را شامل می شود.

طرز درست کردن اوریگامی حیوانات مختلف

این تاهای هندسی می توانند به شیوه های مختلفی ادغام شوند تا طرح های گوناگونی به وجود آورند. در صورتی که در پی تهیه نوعی اسباب بازی ارزان قیمت برای کودک خود هستید می توانید به درست کردن این نوع کاردستی بپردازید. درست کردن اوریگامی حیوانات از جمله روباه، قورباغه، سگ، گربه، خرگوش و … طرفداران زیادی دارد. این نوع کاردستی هم می تواند به عنوان یک وسیله دکوری استفاده گردد هم به نوعی ابزار برای سرگرمی بچه ها تبدیل شود.

نحوه ساخت کاردستی حیوانات

در هنگام درست کردن اوریگامی حیوانات سعی نمایید از کاغذهای رنگی با رنگ نزدیک به خود حیوان استفاده نمایید یا این که کاغذ های اوریگامی با طرح پوست حیوانات را بخرید. این عمل ظاهر جذابی به کاردستی می دهد. در ادامه مراحل ساخت اوریگامی چند نوع حیوان مختلف را به صورت گام به گام شرح داده ایم.

ساخت خرگوش

برای انجام این کار در ابتدا باید کاغذ را به دو نصف کرده و تا بزنید و سپس باز کنید. بعد از آن هر دو سمت را در راستای خطوط نقطه دار به طرف وسط تا بزنید. سپس هر دو سمت را در بخش پایینی به طرف وسط در راستای خطوط نقطه دار متصل نمایید.

کاغذهای داخلی را به طرف بیرون کشیده و از هر سمت آن را صاف در یک قسمت گوش خرگوش تا بزنید. بعد از آن بخش بالایی کاغذ را به طرف پایین و پشت مدل چسب بزنید. هر دو سمت را در راستای خط های نشانه دار به طرف وسط تا بزنید. سپس صفحه بالایی کاغذ را در راستای خط نقطه ای تا بزنید.

در گام بعدی کاغذ را به دو نصف کرده و طرف چپ را در قسمت پشت مدل بگذارید. یک خط داخلی معکوس را در راستای خط نقطه چین به وجود آورید. سپس یک خط داخلی معکوس دیگر در راستای خط نقطه چین به وجود آورید. یک بخش دیگر را براساس شکل داده شده در راستای خط نقطه چین بگذارید.

یکی دیگر از آن ها را بر روی تای دیگر بگذارید تا قسمت دم آن خیلی نوک تیز نباشد. مدل ساخته شده را نزدیک به ۹۰ درجه بچرخانید. سپس یک تا را معکوس نموده و بر روی لبه میانی کاغذ بگذارید. یک تای معکوس داخلی دیگر ایجاد کرده تا سر آن را تکمیل نمایید. در مرحله بعد هر دو گوش خرگوش را باز کرده تا مقداری بیشتر حالت سه بعدی بگیرد. در اینجا اوریگامی خرگوش شما آماده شده است.

طریقه درست کردن اوریگامی حیوانات

ساخت اوریگامی پرنده

برای این کار در ابتدا باید کاغذ را با ایجاد یک تا به صورت نصف در آورید و بعد آن را باز نمایید. سپس هر دو سمت کاغذ را به طرف خط میانی تا بزنید. بعد از آن مثلث بالای کاغذ را در قسمت پشت مدل بگذارید. حاشیه های بالا را به طرف پایین و وسط کار در راستای خط های نشانه دار تا بزنید.

در مرحله بعدی ساخت اوریگامی حیوانات کاغذ های سمت داخل را باز کرده و به طرف بیرون و پایین بکشید. این کاغذ مسطح را تا زده و بعد در سمت دیگر تکرار نمایید. گوشه های کار را از هر سمت به طرف بالا در راستای خط های نشانه دار تا بزنید. در قسمت پایین خط های نشانه دار یک چین ایجاد نمایید.

کل کار را از قسمت میانی تا بزنید. سپس کاغذ را نزدیک به ۹۰ درجه بچرخانید. یک خط داخلی معکوس را در راستای خط نقطه چین به وجود آورید. در اینجا کاردستی شما آماده شده و می توانید از آن استفاده نمایید.

طریقه درست کردن اوریگامی حیوانات

ساخت اوریگامی روباه

روباه ارویگامی از یک کاغذ رمبعی شکل درست می رشود. بایستی این کاغذ را با کمک تا نصف کرده و بعد تا را باز نمایید. سپس مستطیل های به وجود آمده را نیز دوباره با تای دیگری در راستای خط تای اول به دو نیم کنید. این تاها نباید باز گردند. دو گوشه از قسمت عرض این مستطیل به وجود آمده را انتخاب کرده و گوش های روباه را از این حاشیه ها درست کنید. در اینجا ساخت اوریگامی روباه به پایان رسیده است.

نحوه ساخت کاردستی حیوانات

 ساخت کاردستی سگ

برای درست کردن اوریگامی سگ احتیاج به یک کاغذ مربعی شکل دارید. در آغاز کار باید این کاغذ را از قسمت وسط به دو نصف کرده و سپس یک تا در راستای قطر اصلی آن بزنید و باز نمایید. حاشیه های مربعی که قطر اصلی آن ها را تا زدید بگیرید و به طرف قسمت مرکزی مربع بکشید و تا بزنید. گوشه پایینی کار را نیز به همین صورت انجام دهید. اکنون یک پاکت نامه دارد که اوریگامی سگ شما را تشکیل می دهد.

طریقه درست کردن اوریگامی حیوانات

اوریگامی قورباغه

برای درست کردن اوریگامی قورباغه یک کاغذ مربعی شکل نیاز دارید که بایستی آن را با کمک تا زدن نصف نمایید. سپس تاها را باز نمایید. پس از آن مجددا کاغذ را از قسمت وسط تا بزنید و با همین مستطیل شکل گرفته که نصف مربع بوده کار را ادامه بدهید. به این صورت که قسمت عرض مستطیل را بگیرید و به طرف خط مرکزی مستطیل تا بزنید و بدین گونه اوریگامی قورباغه خود را به پایان برسانید. شما نیز به این راحتی می توانید به انجام ساخت اوریگامی حیوانات موردنظر خود بپردازید.

   

طریقه درست کردن کاردستی حیوانات به روش اوریگامی

      

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید در صورت تمایل برای یادگیری نحوه ساخت اوریگامی پروانه و روش ساخت اوریگامی ساده بر روی لینک های داده شده کلیک کنید و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو