دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه

دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه


منبع: روزانه

3

1402/8/6

12:37


از بهترین دزدگیر ها در جوامع پیشرفته امروزی می توان به دستگاه دزدگیر اماکن اشاره کرد که باعث کاهش دزدی در جوامع می شود. افزایش رشد تورم و بالا رفتن مداوم قیمت ها موجب آن شده است که در جوامع امروز هر محصول و کالایی ارزش مادی بالایی پیدا کرده باشد. با در نظر گرفتن […]

دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه

از بهترین دزدگیر ها در جوامع پیشرفته امروزی می توان به دستگاه دزدگیر اماکن اشاره کرد که باعث کاهش دزدی در جوامع می شود.

افزایش رشد تورم و بالا رفتن مداوم قیمت ها موجب آن شده است که در جوامع امروز هر محصول و کالایی ارزش مادی بالایی پیدا کرده باشد. با در نظر گرفتن این شرایط می توان گفت که در صورت خراب شدن یا آسیب دیدن هر کدام از وسایل خانه یا ابزارآلاتی که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم ضرر و زیان و آسیب هنگفتی از جهت مالی به صاحبان آنها وارد می کند. در این شرایط عقل حکم می کند که افراد در مراقبت از وسایل و کالا های خود کوشا باشند و از تدابیر بیشتر جهت حفاظت از کالاهای خود استفاده کنند.

در سال های اخیر شاهد یکی از عواملی هستیم که موجب زیان بسیار به افراد می شود؛ این عامل که به سرقت خانگی معروف است به سرعت در حال رشد در جوامع امروزی است؛ به طوری که اگر یک روز به صفحه حوادث در روزنامه‌ها یا اخبار حوادث در تلویزیون توجه کنید، متوجه رشد فزاینده این موضوع که گریبان گیر جامعه ما شده است می شوید.

این موضوع باعث شده است تا کارشناسان مربوطه و حتی پلیس به فکر فرو روند و برای حل این مشکل راهی پیدا کنند و در نهایت به نتیجه ای منطقی رسیدند. نتیجه مجهز کردن خانه ها به دزدگیر خانگی بود که باعث جلوگیری کردن از سرقت خانگی می شود. یکی از بهترین راه ها در حال حاضر برای جلوگیری از سرقت خانگی استفاده از دزدگیر است. در این مقاله قصد ما این است تا درباره این که دزدگیر اماکن چیست و چه مزایایی دارد به صحبت بپردازیم. با ما همراه باشید…

دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه

دستگاه دزدگیر اماکن چیست؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ مناسبی بدهیم و دستگاه دزدگیر اماکن را توضیح دهیم باید بگوییم که همان طور که از نام این دزدگیر پیدا است، دستگاه دزدگیر اماکن یکی از دستگاه های مورد نیاز جهت جلوگیری از سرقت و کاهش آن از اماکن مانند خانه، دفتر کار و… است که امروزه در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه یعنی همان دزدگیر اماکن یک پکیج تغذیه کننده از انرژی الکترونیکی است که به صورت نیمه هوشمند فعالیت می کند و جزو تکنولوژی های نوین در جوامع امروزی محسوب می شود. زمانی که این دستگاه در حالت فعال قرار داشته باشد بعد از ورود افراد غیر مجاز در محلی که دستگاه دزدگیر اماکن نصب شده است (مانند خانه یا محل کار و…) این افراد را تشخیص داده و اعلام هشدار می کند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر صحبت کنیم با ورود سارق به محل سرقت، دزدگیر اماکن با تشخیص سارق شروع به آژیر کشیدن می کند که باعث می شود دیگران از وجود سارق در محل با خبر شوند.

در زمان شروع ساخت دستگاه دزدگیر اماکن این دستگاه ها فقط یک سیستم ساده امنیتی بودند که تنها توانایی این را داشتند که در چند متر مشخص از محل خود به اطرافیان هشدار دهند. اما گذر زمان و رشد و پیشرفت تکنولوژی سبب آن شده است که این دستگاه ها توانایی بیش از فقط یک هشدار ساده در محل خود را داشته باشند. به طوری که هشدار سرقت را برای کیلومترها دورتر از محل نصب نیز می توانند به صاحبان خود اعلام کنند.

گاهی از خود می پرسیم دزدگیر ساختمان چیست؟ و آیا دزدگیر ساختمان با دزدگیر اماکن تفاوت دارد؟ آن چه مسلم است این نکته است که هر دو نوع دزدگیر یعنی دزدگیر ساختمان و دزدگیر اماکن از یک نوع تکنولوژی جهت جلوگیری از سرقت استفاده می کنند. دلیلی که باعث تفاوت به وجود آمده در نام این وسایل شده است سلیقه فروشندگان و خریداران می باشد که اسامی مختلفی روی این وسایل می‌گذارند. بنابراین دزدگیر اماکن و دزدگیر ساختمان هر دو یک وسیله هستند و همگی باعث جلوگیری از سرقت می شوند تا کاربرد یکسانی داشته باشند.

معرفی بخش های مختلف انواع دزدگیر اماکن

در این قسمت از مقاله قصد داریم قسمت های مختلف دستگاه دزدگیر اماکن را به شما معرفی کرده و کاربرد آنها را توضیح دهیم.

پنل دزدگیر

دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه

پنل دزدگیر در واقع بدنه اصلی دستگاه است که همه قسمت های الکتریکی دزدگیر درون آن جمع می شوند. بعضی از افراد تصور می کنند که پنل دزدگیر قلب این دستگاه بوده و مهم ترین قسمت آن است. این در حالی است که روی پنل یک کانکتور قرار گرفته است که با نام زون شناخته می شود. کنترل فعالیت های دستگاه دزدگیر اماکن به وسیله سنسورهایی صورت می پذیرد که روی همین زون متصل شده اند. در نتیجه می توان این قسمت را قلب دستگاه دزدگیر در نظر گرفت.

چشمی دزدگیر

چشمی دزدگیر

چشمی دستگاه دزدگیر اماکن در واقع همان سنسور دستگاه است که حرکات را تشخیص می دهد. این سنسورها به گونه ای طراحی شده اند که محیط اطرافشان را در هر لحظه اسکن کرده و کوچک ترین تغییرات و حرکات را هم ثبت کنند. در نتیجه اگر حرکت مشخصی در زاویه دید سنسور اتفاق بیفتد چشمی به پنل هشدار می دهد تا فرآیند اعلام سرقت آغاز شود. دستگاه های دزدگیر امروزی هوشمند بوده و چشمی هایشان به صورت وایرلس و بی سیم به پنل دستگاه وصل می شوند. با این وجود هنوز هم چشمی های ارزان قیمت تر وجود دارند که به وسیله دو سیم به هسته مرکزی دستگاه دزدگیر اماکن وصل می شوند.

مگنت دزدگیر

مگنت دزدگیر

مگنت یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه دزدگیر اماکن است. کاربرد اصلی مگنت برای ساختمان هایی است که سارقان توانایی وارد شدن به ساختمان از طریق پنجره را دارند. این قسمت خود دو قطب مثبت و متفی دارد که نقش مهمی در فعالیت مگنت ایفا می کنند. برای نصب کردن مگنت کافی است قطب مثبت و منفی آن را برداشته و روی پنجره در محل مناسب قرار دهید. این دو قطب باید یه گونه ای قرار بگیرند که یکی روی قسمت  بازشوی پنجره و دیگری در فاصله تقریبا دو سانتی متری در قاب پنجره قرار داشته باشد. با ایجاد این ساختار بلافاصله بعد از اینکه سارق بخواهد پنجره را باز کرده و داخل بیاید مگنت ها از هم فاصله گرفته و در نتیجه سیستم دزدگیر شروع به آزیر کشیدن و اطلاع دادن می کند.

تلفن‌کننده دزدگیر اماکن

تلفن‌کننده دزدگیر اماکن

 توجه داشته باشید که قرار نیست شخص خاصی در هنگام وقوع سرقت به شما زنگ بزند. بلکه نوعی حافظه داخلی در دستگاه تعبیه شده است که وقتی سنسورهای مختلف دزدگیر وقوع سرقت را تشخیص دادند کار خود را شروع می کند. این حافظه داخلی با در اختیار داشتن شماره هایی که از قبل به آن داده اید به شما زنگ زده و شما را از وقوع سرقت آگاه می کند.

این حافظه داخلی توانایی ذخیره کردن تعداد 4 تا 16 شماره تلفن را درون خود داشته و بسته به اینکه شماره ها را به چه ترتیبی به دستگاه داده اید با افراد تماس می گیرد. در نسل های پیشرفته تر این دستگاه حتی می توانید متن مشخصی را برای دستگاه تعیین کنید تا در مواقع نیاز به جای تماس گرفتن این متن را برای شماره های تعیین شده پیامک کند. به صورت کلی تلفن کننده دستگاه دزدگیر اماکن در دو نوع کارتی و ثابت وجود دارد.

تلفن کننده های ثابت را باید به خط ثابت محل نصب دزدگیر نصب کنید تا بتواند تماس برقرار کند. این دستگاه ها بدون عیب نبوده و سارقین می توانند خط ثابت محل را از بیرون قطع کنند تا دستگاه نتواند با شما تماس گرفته و سرقت را اعلام کند. در نتیجه بهتر است از مدل های پیشرفته تر استفاده کنید که با سیم کارت کار کرده و علاوه بر تماس می توانند از سیستم پیامک هم برای اطلاع رسانی سرقت استفاده کنند.

بلندگوی دزدگیر

بدیهی است که دستگاه دزدگیر اماکن قبل از هر چیزی به یک بلندگوی مناسب نیاز دارد تا بتواند سرقت را به دیگران اطلاع دهد. بلندگوی دزدگیر اماکن همین کار را کرده و در زمانی که سرقت را تشخیص می دهد با پخش کردن صدای آژیر اطلاع رسانی را انجام می دهد. این بلندگوها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر چقدر وات بلندگوی دستگاه بیشتر باشد به دنبال آن برد صدا هم افزایش پیدا می کند. طبیعی است که با افزایش کارایی بلندگو، قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

پدال دزدگیر

پدال دزدگیر

پدال دزدگیر قطعه ای از این مجموعه است که طرفدار و خریداران کمتری داشته و کاربردی محدود دارد. این قطعه در مکان های مشخصی روی زمین نصب می شود تا زمانی که سارقین برای سرقت به ساختمان مورد نظر می روند به وسیله پای سارق لمس شده و این فشار به یک اعلام سرقت تبدیل شود. گفتنی است که حساسیت و دقت این قطعه چندین برابر کمتر از سنسورهای چشمی و مگنت است. در نتیجه افراد کمتری نسبت به خرید این قطعه از دستگاه دزدگیر اماکن ترغیب می شوند.

مطلب مشابه: اطلاعات درباره دوربین های مدار بسته؛ راهنمای خرید و نکات ویژه

ریموت دزدگیر

ریموت دزدگیر

 همانطور که از اسم ریموت هم پیدا است این قطعه کنترل گر بوده و شخصی که دزدگیر را نصب کرده است می تواند از آن برای فعال یا غیر فعال کردن قطعات مختلف دستگاه دزدگیر اماکن استفاده کند. این ریموت ها در انواع مختلفی تولید شده و بسته به قدرتی که در ساخت آنها در نظر گرفته شده است می توانند از 50 تا 150 متر برد داشته باشند.

معرفی انواع دزدگیر اماکن بر اساس تکنولوژی ساخت

الف) دزدگیر اماکن آژیری

دستگاه دزدگیر اماکن؛ معرفی انواع دزدگیر و مزایای استفاده از این دستگاه

اگر بخواهیم یکی از قدیمی ترین و ساده ترین نوع دزدگیر اماکن را مثال بزنیم می توانیم به این نوع دزدگیر یعنی دزدگیر اماکن آژیری اشاره کنیم که هشدار آژیر آن فقط اطراف محل را در بر می گیرد و هیچ گونه هشدار و آلارمی به راه دور ارسال نمی کند.

در دزدگیر اماکن آژیری حفاظت از محیط فقط توسط یک استراتژی صورت می گیرد و آن هم به صدا در آمدن آژیر می باشد. این حفاظت توسط پنل دزدگیر صورت گرفته و این پنل نقش حفاظت از محیط را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین ویژگی های دزدگیر اماکن آژیری قیمت مناسب این محصول نسبت به سایر دزدگیر های موجود در بازار است. این سیستم ها از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند؛ زیرا یک سارق حرفه ای پس از وارد شدن به محل سرقت با دیدن دزدگیر به سادگی می تواند با چند حرکت آژیر این سیستم ها را از کار بیاندازد و به سرقت خود ادامه دهد.

بنابراین بهتر است قبل از این که به فکر خرید دزدگیر اماکن آژیری بیوفتید کمی درباره پایین بودن امنیت چنین سیستمی فکر کنید. همچنین به محل زندگی خود توجه داشته باشید که آیا در همسایگی شما افرادی وجود دارند که بتوان به آنها در این مورد اعتماد کرد که همیشه مراقب خانه شما باشند و بتوانند به محضی که صدای آژیر دزدگیر خانه شما را شنیدند با پلیس تماس گرفته و از سرقت در خانه شما جلوگیری کنند؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است یا این که دلیل قانع کننده ای دارید می توانید از دزدگیر اماکن آژیری جهت حفاظت و جلوگیری از سرقت خانه خود استفاده نمایید. نمونه های پیشرفته تری از دزدگیر هم وجود دارد که در ادامه این مقاله درمورد آنها بحث خواهیم کرد.

ب) دزدگیر اماکن سیم کارتی

ب) دزدگیر اماکن سیم کارتی

اگر بخواهیم یکی از پر فروش ترین و به روز ترین سیستم های امنیتی ضد سرقت که در بسیاری از اماکن کاربرد دارد و بیشتر صاحبان اماکن از آن جهت جلوگیری از سرقت در اماکن خود استفاده می کنند را نام ببریم می توانیم به دزدگیر اماکن سیم کارتی اشاره کنیم. به دستگاه هایی دزدگیر سیم کارتی گفته می شود که پس از تشخیص خطر در زمان اعلام خطر، دزدگیر مرکزی از طریق سیم کارتی که در درون آن تعبیه شده است شروع به ارسال پیامک و یا تماس با شماره هایی که در حافظه آن ثبت شده اند می نماید. این دزدگیر در مکان های مختلفی از جمله در منازل، دفاتر کار، مغازه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

دزدگیر اماکن سیم کارتی از انواع پیشرفته دزدگیرهای اماکن هستند که یکی از ارکان هوشمند سازی و بروز بودن ساختمان محسوب می شود. با سرعت گرفتن رشد تکنولوژی به ویژه در سیستم های امنیتی اماکن مانند دزدگیر ها و همچنین ابداع سیم کارت های تلفن های همراه، شرکت های سازنده دزدگیرهای اماکن راهکارهای دیگری نیز برای اطلاع رسانی هنگام سرقت و همچنین جلوگیری از سرقت پیدا کردند.. البته باید توجه داشت که دزدگیرهای اماکن معمولی از خط تلفن ثابت شهری برای اطلاع رسانی استفاده می کنند که سارق می تواند با قطع کردن خط تلفن امکان آژیر یا تماس با شماره ذخیره شده در دزدگیر را از بین ببرد که در این صورد دزدگیر غیر فعال شده و امکان جلوگیری از سرقت توسط دزدگیر از بین می رود و این یک ویژگی منفی برای این نوع دزدگیر ها به شمار میرود.

ج) دزدگیر اماکن بی سیم

دزدگیر اماکن بی سیم

همان طور که از نام این نوع دزدگیر اماکن، یعنی دزدگیر اماکن بی سیم پیدا است، ارتباط بین پنل مرکزی دستگاه و سنسور های آن به صورت وایرلس یا همان بی سیم صورت می پذیرد. استفاده از چشمی ها به صورت وایرلس یا همان بی سیم، به دلیل آسان بودن اجرای فرایند دزدگیر های اماکن، استقبال فراوان مشتریان را به همراه داشته است. دزدگیر اماکن بی سیم که یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین نوع دزدگیرها در سال های اخیر به حساب می رود، دارای طرز کار جالبی است. به این صورت که بلافاصله پس از تشخیص ورود سوژه یا همان سارق به محل سرقت با ارسال پالس های تحریکی از چشمی به دزدگیر، فرمان آلارم اجرا شده و شماره گیری اظطراری شماره های ثبت شده در دزدگیر آغاز می شود. سنسور هایی که جهت آلارم و هشدار در دستگاه نصب شده اند برای تغذیه از باتری نصب شده در دزدگیر استفاده می کنند. این سنسور ها از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند. دو نوع دزدگیر اماکن بی سیم داریم؛ یک نوع آنها با فرکانس کاری سیصد و پانزده مگاهرتز و دیگری با فرکانس کاری چهارصد و سی و سه مگاهرتز موجود می باشند.

توجه داشته باشید که هر چند که سیستم های امنیتی بی سیم مانند دزدگیر های اماکن بی سیم نسبت به سایر انواع دزدگیر های اماکن عادی قیمت بالاتری دارند و همچنین برای سنسور ها و کنترل پنل باید از باتری داخلی دستگاه استفاده کرد، با این وجود ویژگی هایی دارند که خرید آنها را نسبت به سیستم های دزدگیر سیم دار به صرفه تر می کنند. برای مثال در سیستم های دزدگیر سیم دار باید برای نصب از سیم کشی استفاده کرد که ممکن است نیاز به صرف هزینه زیادی داشته باشد؛ در حالی که در سیستم های بی سیم نیازی به سیم کشی نیست و هزینه ها و دردسرهای سیم کشی را ندارد. به علاوه دزدگیرهای اماکن بی سیم نسبت به سیم دارها از امنیت بالاتری برخوردار است.

مزایای استفاده از دزدگیر اماکن بی سیم

الف) تمیزی بالای کار نصب

ب) کاهش هزینه های خرید سیم و اجرت سیم کش و همچنین رهایی از دردسرهای سیم کشی ساختمان

پ) پس از نقل مکان کردن می توان به راحتی آن که در مکان جدید توسعه داد و نصب کرد

ج) دارای امنیت بالا می باشد.

چ)‌ از راه دور می توان سیستم را از طریق تلفن همراه به صورت کامل کنترل کرد.

معایب استفاده از دزدگیر اماکن بی سیم

الف) سنسورهای بی سیم بی عیب نیستند و محدودیت هایی را به همراه دارند.

ب) این دزدگیرها در مکان های شلوغ و پرتردد باتری بیشتری مصرف می کنند.

ج) هنگام نبود ساکنین ملک امکان خاموش شدن و از کار افتادن چشم بی سیم وجود دارد.

د) امکان اختلال در عملکرد آن در موارد نادر به دلایل مختلفی مانند مشکلات مخابراتی و نویز های محیطی وجود دارد.

د) دزدگیر اماکن تحت شبکه

 دزدگیر اماکن تحت شبکه

دزدگیرهای تحت شبکه اماکن نوعی دیگر از سیستم های امنیتی اماکن هستند که کاربردهای ویژه ای در تامین امنیت اماکن دارند. این دزدگیرها برای تجمیع با سیستم های هوشمند ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و امکان مدیریت و مانیتورینگ مجتمع را از راه دور برای صاحبان املاک و کاربران آن فراهم می کنند. دزدگیر های اماکن تحت شبکه دارای کاربری مخصوصی هستند؛ این سیستم به دلیل این کاربری مخصوص در سازمان های بزرگ کشوری مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که هر سنسور از این دستگاه و یا آلارم آن توسط افراد غیر مجاز تحریک شود دزدگیر تحت شبکه گزارش دقیقی از اتفاقی که در آنجا افتاده است را از طریق ایمیل و یا سایت امنیتی به اطلاع مامورین کنترل می رساند که در این صورت تمام تجهیزات را می توان با تخصیص آی پی مجزا کنترل کرد.

معرفی انواع دزدگیر اماکن بر اساس مارک و شرکت سازنده

شرکت های پیشرو در حوضه ساخت و توسعه انواع دزدگیر و سیستم های امنیتی اماکن در کشور عزیزمان ایران پس از تلاش های بسیار توانسته اند با بومی سازی انواع دزدگیر بهترین مدل های دزدگیر اماکن را با قیمت مناسب تر نسبت به مدل های خارجی به بازار عرضه کنند. در این قسمت از این مقاله تصمیم داریم به معرفی برخی از بهترین برندهای انواع دزدگیر اماکن بپردازیم که دارای بیشترین محبوبیت در میان مصرف کنندگان این کالا می باشند.

دزدگیر اماکن فایروال

دزدگیر اماکن فایروال

یکی از بهترین و محبوب ترین شرکت های تولید کننده دزدگیر و سیستم های امنیتی و حفاظتی در ایران شرکت فایروال است. شرکت فایروال با چندین دهه تجربه در حوضه تولید، توسعه و توزیع انواع سیستم های امنیتی اماکن مانند دزدگیر و دوربین های مدار بسته در حال فعالیت می باشد. این برند دزدگیر های خود را در چند مدل به مشتریان خود عرضه می کند؛ از انواع این مدل ها می توان به اف6 بدون تلفن کننده، اف 7 با تلفن کننده خط ثابت، اف 9 با تلفن کننده سیم کارتی و اف 10 سیمکارتی به همراه رله قطع و وصل جریان برق اشاره کرد.

دستگاه دزدگیر فایروال از مزیت هایی برخودار است که این برند و سیستم را نسبت به سایر برند های دیگر متمایز می کند؛ از نمونه این مزیت ها می توان به:

  • این محصول دارای گارانتی 5 ساله است
  • دزدگیر اماکن فایروال دارای قابلیت ست کردن تجهیزات بیسیم (مانند چشم بی سیم ، دیتکتور، مگنت و آژیربیسیم) می باشد.
  • دزدگیر اماکن فایروال اف 10 و اف 9 دارای 8 زون بیسیم و باسیم می باشند که در مقایسه دیگر برند های سایر شرکت ها (4-5 زون) مناطق بیشتری را نسبت به سایرین به صورت مستقیم پوشش می دهد..

دزدگیر اماکن GMK 2

دزدگیر اماکن GMK 2

شرکت جی ام کا از تولید کنندگان مشهور و مطرح در تولید، توزیع و توسعه سیستم ها و تجهیزات امنیتی خانگی و صنعتی در کشور ایران می باشد. شرکت جی ام کا تاکنون به تولید مدل های مختلفی از انواع دزدگیر اماکن در ایران پرداخته است.

در این میان یکی از معروف ترین و پر فروش ترین سیستم های امنیتی این شرکت، دزدگیر اماکن جی ام 910 است؛ که دارای  ویژگی ها و مزیت های مختلفی برای افزایش امنیت مکان موردنظر می باشد.

مشخصات دزدگیر اماکن جی ام کا عبارت است از:

  • ‌ دزدگیر اماکن جی ام کا دارای ۳۲ زون بی سیم و 2 زون با سیم (هر کدام از آنها می توانند بی سیم باشند) می باشد.
  • دزدگیر اماکن جی ام کا دارای امکان تعریف ۳۲ کاربر با قابلیت کنترل سیستم از راه دور می باشد.
  • دزدگیر اماکن جی ام کا دارای توانایی ارتقاء سیستم عامل از طریق یو اس بی 307 و اتصال به اینترنت می باشد.
  • دزدگیر اماکن جی ام کا دارای شماره تلفن های متعدد برای گزارش رویداد: ۳ نظارت، ۵ برای شماره گیری شخصی و ۱ برای پیجر

دزدگیر اماکن کاران (سهامی خاص)

دزدگیر اماکن کاران (سهامی خاص)

شرکت بعدی که در حوضه توزیع سیستم های امنیتی اماکن فعالیت دارد و در این بخش از مقاله قصد معرفی آن را داریم شرکت الکترونیک کاران (سهامی خاص) است. شرکت الکترونیک کاران که در سال 1362 تاسیس شده است از تولیدکنندگان مشهور انواع دزدگیر اماکن کلاسیک است. یکی از پرفروش ترین های انواع دزدگیر اماکن دزدگیر اماکن کلاسیک است. دزدگیر اماکن کلاسیک دارای 4 زون می باشد که می توان به آن چشمی با سیم، مگنت و انواع سنسور های دزدگیر را متصل نمود.

برخی از مشخصات فنی دزدگیر اماکن کلاسیک عبارتند از:

  • در دزدگیر اماکن کلاسیک امکان ست کردن 15 چشم یا مگنت بی سیم با قابلیت آدرس دهی وجود دارد.
  • G1 ULTRAارسال گزارش اتفاقات با پیامک از طریق
  • دزدگیر اماکن کلاسیک توانایی استعلام وضعیت سیستم دزدگیر و برق شهر از طریق پیامک را دارد.
  • امکان کنترل دزدگیر اماکن کلاسیک از طریق برنامه های موبایل گوشی های اپل و اندروید وجود دارد.

دزد گیر اماکن مارین

دزدگیر اماکن مارین

از مشخصات دستگاه دزدگیر اماکن مارین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای ۳۱ سنسور در هر زون می باشد.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای ۴ تایمر مستقل که توانایی برنامه‌ریزی بر اساس‌ روزهای هفته را دارد می باشد.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای توانایی نام گذاری فارسی برای کلیه زون ‌ها می باشد.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین را می توان توسط نرم افزار پیشرفته گوشی‌ های هوشمند ‌با سیستم عامل های اندروید و آی او اس ( بیست دستگاه مختلف) کنترل کرد.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای توانایی شنود صدای محیط را به صورت نامحدود است.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای قابلیت دریافت میزان آنتن‌دهی سیستم با پیام کوتاه می باشد.
  • دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای قابلیت اتصال به کیپد خروجی می باشد.
  • .  داخلی و خارجی می باشدW35 دستگاه دزدگیر اماکن مارین دارای آژیر

مشخصاتی که در قسمت بالا از دستگاه دزدگیر اماکن مارین ذکر شده است از جمله چندین دلایلی است که موجب تمایز این سیستم امنیتی از دیگر سیستم های امنیتی می شود.

مزایای استفاده از سیستم دزدگیر اماکن

مسدود کننده راه های سرقت: از این سیستم امنیتی برای جلوگیری از سرقت استفاده می شود. دزدگیرها با استفاده از انواع سنسور های تشخیص باز شدن درب متواند تمامی راه ها سارق جهت ورو با ضربه به در را تشخیص داده و مسدود کند؛ در صورتی که سارق توانست به داخل ملک راه یابد این دستگاه با استفاده از سیستم تشخیص حرکت آخرین فرصت را نیز از سارق می گیرد و سرقت به روش های مختلفی که قبلا آن ها را معرفی کرده ایم اعلام می شود. اعلام سرقت فراگیر: به وسیله آژیر یا فلاشر های نوری نصب شده در دزدگیر اماکن، وقوع سرقت به صورت عمومی اعلام می شود؛‌ همچنین اعلام سرقت به صورت تلفنی به صاحبان املاک  و یا پلیس اطلاع داده می شود تا سریعا خود را به محل برسانند و از سرقت جلوگیری شود.

سیستم اعلام حریق: با توجه به این که می توان از سنسور های دود در دستگاه اعلام سرقت استفاده کرد قبل از گسترش حریق می توان آن را کنترل کرد.

سیستم دینگ دانگ: در اماکن تجاری در صورتی که صاحبان مغازه یا فروشگاه مشغول فروش اجناس به مشتریان هستند، سیستم دینگ دانگ به وسیله صدای خود ورود شخص را اعلام می نماید و بدین وسیله سیستم امنیتی و حفاظتی در سیستم اعلام سرقت عملکرد خود را نشان می دهد.

در این مقاله به بررسی ماهیت دستگاه دزدگیر اماکن، مزایای استفاده از آن، انواع مختلف آن و همچنین قطعات و قسمت های مختلف مربوط به این دستگاه پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد…

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو