راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه برپا!

منبع: ساعد نیوز

4

1402/8/7

19:50


آموزش و پرورش به منظور یاری رسانی به دانش آموزان کم برخوردار که به دلایل مختلفی ترک تحصیل کرده اند، اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه برپا نموده است. معلمان و گروه های جهادی با آشنایی به نحوه ثبت نام می توانند اقدامات لازم برای ورود به سایت برنامه پشتیبان آموزشی را انجام دهند و به دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند کمک نمایند.

آموزش و دسترسی به امکانات آموزشی رایگان و مناسب یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد که همواره آموزش و پرورش به آن بها داده است و به منظور برقراری شرایط یکسان و عدالت آموزشی برای تمامی دانش آموزان، طرح های زیادی را درنظر گرفته است. یکی از این طرح ها که به تازگی به منظور یاری رسانی به دانش آموزان و جا ماندگان از تحصیل در نظر گرفته شده است، سامانه برپا یا برنامه پشتیبان آموزشی می باشد.

در این طرح گروه های جهادی و معلمان می توانند به آموزش دانش آموزان بپردازند تا دانش آموزان و افرادی که به دلیل عدم دسترسی به منابع آموزشی و دلایل دیگر از تحصیل باز مانده اند نیز به تحصیل بپردازند. در ادامه این مقاله به معرفی سامانه برپا پرداخته شده و اهداف و جزئیات ورود به سایت برنامه پشتیبان آموزشی و نحوه ثبت نام در آن ذکر شده است.

معرفی سامانه برپا

آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین سازمانی که در کشور وظیفه تعلیم و تربیت نسل جدید را دارد، همواره به دنبال راه کار هایی برای اجرای عدالت آموزشی در بین تمامی دانش آموزان در تمامی شهر ها و روستاهای کشور بوده است. سامانه برپا یکی از طرح های جدید آموزش و پرورش می باشد که برای معرفی سامانه برپا می توان ذکر کرد که این طرح به منظور یاری رسانی به دانش آموزان در حال تحصیل و یا ترک تحصیل کرده به دلیل عدم دسترسی به امکانات آموزشی برنامه ریزی شده است.

به طور مثال یکی از طرح های دیگر آموزش و پرورش سامانه شناسایی بازماندگان از تحصیل می باشد که در این طرح با کمک ثبت احوال به شناسایی افراد گروه سنی 6 تا 17 سال که نام آن ها در سامانه ثبت احوال وجود دارد ولی در سامانه سیدا مدارس نمی باشد، پرداخته شده است. در این طرح پس از شناسایی دانش آموز، مدیریت مدارس یا گروه های جهادی با توجه به کد پستی و آدرس، به بررسی مشکلات وی پرداخته و راه کار های موجود برای ادامه تحصیل وی را بررسی می نمایند.

به طور کلی می توان بیان کرد که سامانه برپا طرحی برای برنامه پشتیبان آموزشی دانش آموزان می باشد. در این طرح گروه های جهادی و معلمان می توانند به آموزش دانش آموزان و گروه های سنی 6 تا 17 سال که به معلم و مدرسه دسترسی ندارند بپردازند. طبق اعلام آموزش و پرورش شناسایی اولیه دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل در مناطق کم برخوردار توسط گروه های قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر انجام شده است و برنامه ریزی های آموزشی برای مشارکت معلمان و گروه های جهادی برای آموزش در حال انجام می باشد اما در حال حاضر سایت یا سامانه ای برای ورود به سایت برنامه پشتیبان آموزشی از طرف آموزش و پرورش اعلام نشده است.

ثبت نام سامانه برپا

آموزش و پرورش با راه اندازی طرح قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، تا به امروز توانسته است به شناسایی بسیاری از دانش آموزان و جاماندگان از تحصیل پرداخته و با معرفی برنامه پشتیبان آموزشی یا سامانه برپا به آموزش آن ها بپردازد. هدف از طرح ریزی برای این برنامه، افزایش کیفیت تعلیم و تربیت در محلات حاشیه ای شهر ها و نقاط کم برخوردار می باشد. همچنین دانش آموزانی که شرایط تحصیل در مدارس حضوری را ندارند می توانند در مدارس مجازی ثبت نام نمایند.

در حال حاضر ثبت نام سامانه برپا یا طرح برنامه پشتیبان آموزشی تنها توسط گروه های شناسایی آموزش و پرورش انجام می شود و دانش آموزان و یا افراد نمی توانند اقدامی برای ثبت نام در این طرح انجام دهند.

نحوه آموزش در طرح سامانه برپا

طبق اعلام آموزش و پرورش و ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی، در کشور 2020 محله کم برخوردار وجود دارد که تا به امروز حدود 874 هزار نفر در این محلات شناسایی شده اند که در گروه سنی 6 تا 17 سال بوده و بازمانده از تحصیل هستند. برخی از این دانش آموزان شناسایی شده که شرایط تحصیل و ثبت نام مدارس غیرحضوری را داشته اند به این مدارس معرفی شده و در حال تحصیل هستند اما برای اکثریت این جامعه آماری اقدامی انجام نشده است.

به منظور آموزش این افراد طرح سامانه برپا یا همان برنامه پشتیبان آموزشی افتتاح و رونمایی شده است که نحوه آموزش در طرح سامانه برپا قرار است به چند طریق انجام شود. طبق این طرح گروه های جهادی و معلمان خیر و با انگیزه می توانند برای آموزش دانش آموزانی که دسترسی به امکانات آموزشی اولیه را ندارند، به آموزش و پرورش مراجعه کرده و اقدامات لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی دروس را برای دانش آموزان انجام دهند.

از طرف دیگر برخی از دانش آموزان در حال تحصیل در این محلات، از وضعیت تقریبا مناسبی برخوردار بوده اما به دلیل عدم برابری امکانات آن ها با سایر دانش آموزان، در برخی دروس ضعیف می باشند. راه کار ارائه شده برای تقویت دروس این دانش آموزان، تشکیل شورای مدرسه می باشد. در این شورا دانش آموزانی که درسشان بهتر است می توانند پشتیبان دانش آموزان ضعیف تر شده و با آموزش به آن ها روند تحصیل این گروه های ضعیف را تسریع بخشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو