حمله معترضان خشمگین در اعتراض به فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان + ویدیو

حمله معترضان خشمگین در اعتراض به فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان + ویدیو


منبع: روزیاتو

3

1402/8/8

10:09


حمله معترضان خشمگین در اعتراض به فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان + ویدیو

حمله معترضان خشمگین در اعتراض به فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان + ویدیو

شب گذشته ویدیوهایی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است که خشم و حمله مردم داغستان به فرودگاه مخاچ‌قلعه، در واکنش به فرود یک هواپیما از مقصد تل‌آویو در این فرودگاه را نشان می دهند. آنها ظاهراً به دنبال افرادی که از تل آویو آمده بودند به سمت باند این فرودگاه دویدند و هواپیما را محاصره کردند.

این ویدیوها نشان می‌دهند که صدها نفر با پرچم های فلسطین در دست، «الله اکبر» گویان به ترمینال فرودگاه هجوم می برند.

راشاتودی نوشت: مردم داغستانِ پس از شنیدنِ خبر فرود یک هواپیما از مقصد تل‌آویو به داغستان با در دست داشتنِ بنرهایی با مضمونِ «در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست» به فرودگاه مخاچ‌قلعۀ این شهر رفتند.

به گزارش مشرق، هجوم معترضان طرفدار و حامی فلسطین به فرودگاه داغستان روسیه باعث شد تا هواپیمای اسرائیل مسیر خود برای فرود را تغییر دهد.

طبق گزارشی، هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه دیگری فرود آمده، اما در آنجا نیز با شورش و خشم شهروندان مواجه شد.

این گزارش می‌گوید به مسافران اسرائیلی دستور داده شد تا در داخل هواپیما بمانند و پلیس ضد شورش برای محافظت از آنها به محل حادثه فراخوانده شد.

تصاویر همچنین نشان می‌دهد که معترضان تلاش می‌کنند یک خودروی پلیس را واژگون کنند و دیگران در حال بررسی گذرنامه مسافرانی هستند که به مخاچ‌قلعه رسیده‌اند.

یکی از شاهدان گفت: «صدها نفر در فرودگاه بودند. حدود ۵۰ مرد به هواپیما نزدیک شدند و از مسافران پرسیدند که آیا اسرائیلی هستند یا خیر. من گفتم نه. من روس هستم. می خواستند پاسپورت من را ببینند. من پاسپورت روسی داشتم.»

رسانه‌های محلی گزارش دادند که برخی از تظاهرکنندگان خودروهای بیرون فرودگاه مخاچ‌قلعه را نیز متوقف کرده و خواستار مشاهده اسناد و مدارک در جستجوی پاسپورت‌های اسرائیلی بودند.

داغستان یک جمهوری عمدتا مسلمان نشین روسی در قفقاز شمالی است که در آن حدود ۳.۱ میلیون نفر در حاشیه غربی دریای خزر زندگی می کنند.

دولت داغستان از غزه حمایت کرد، اما از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از کانال ۱۲، جمعیت معترض عمدتاً از مهاجران فلسطینی بودند.

یک وب‌سایت خبری محلی داغستان گزارش داد که روز شنبه، جمعیتی در شهر خاساویورت در داغستان در بیرون هتلی که فکر می‌کردند تعدادی اسرائیلی در آن اقامت داشته‌اند، تجمع کردند. گزارش شده است که بعداً پلیس به تعدادی اجازه ورود به هتل را داد تا خودشان ببینند که اسرائیلی در آنجا نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو