سقف پرداخت وام مشاغل خانگی با سود 4 درصد مشخص شد

منبع: تکراتو

3

1402/8/8

17:22


رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت وام مشاغل خانگی با سود 4 درصد را اعلام کرد. این مبلغ برای مشاغل مستقل و پشتیبان متفاوت است.

سقف پرداخت وام مشاغل خانگی با سود 4 درصد مشخص شد

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت وام مشاغل خانگی با سود 4 درصد را اعلام کرد. این مبلغ برای مشاغل مستقل و پشتیبان متفاوت است.

طبق اعلام آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، سقف مبلغ وام مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سقف وام مشاغل خانگی چقدر است؟

آزیتا همتیان پس از برگزاری چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، درباره‌ی سقف پرداخت و سود وام مشاغل خانگی اعلام کرد: «در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد که در حضور اعضای ستاد به تصویب رسید و در چهار محور توسعه مخاطبان، توسعه فرهنگ، توسعه آموزش و توسعه بازار مصوبات را تنظیم کردیم که بیشترین مصوبات ما به بحث بازار مربوط می‌شد.»

وی در ادامه گفت:

«یکی از برنامه‌های جامع ما برای سال ۱۴۰۲ موضوع بازار مشاغل خانگی‌ است زیرا از بحث مجوزها عبور کردیم و مشکل امضاهای طلایی حل شد و مانع‌زدایی و تسهیل‌گری‌ها نیز انجام گرفت، از این رو امسال بازار مشاغل خانگی برای ما مهم است و جزو برنامه‌های اصلی و هدفگذاری دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی محسوب می‌شود.»

سقف پرداخت وام مشاغل خانگی با سود 4 درصد مشخص شد

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ذکر کرد: «در جلسه قبل دو تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کردیم که در راستای تامین مالی برای تولیدکنندگان و خریداران محصولات مشاغل خانگی و استفاده از سکوهای مجازی فروشی بود که این دو بانک برای ما طراحی کردند.»

همتیان توضیح داد که این حمایت مالی می‌تواند در قالب‌های مختلف به متقاضیانی عرضه شود که از وزارت کار مجوز گرفته و وارد مشاغل خانگی شده‌اند؛ برای مثال، این حمایت مالی می‌تواند در قالب خریدهای تضمینی محصولات، خرید اقساطی یا تامین مالی برای خریداران خرد و کلان باشد تا در زمانی که دغدغه فروش داشتند، بتوانند با استفاده از ابزارهای بانکی که این دو بانک طراحی کردند، از سکوهای فروش آنها استفاده و محصولاتشان را عرضه کنند.

وی درعین حال درباره سقف پرداخت وام مشاغل خانگی توضیح داد:

«سال قبل با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بیشتر شد که بر این اساس تسهیلات فردی تا ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات مشاغل پشتیبان به ازای به‌کارگیری تا ۴۰ نفر چهار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که توسط هشت بانک عامل توزیع می‌شود و نرخ سود آن ۴ درصد است.»

همتیان اعلام کرد امسال بانک مرکزی ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در اختیار وزارت کار قرار داده است و بانک‌های عامل این مبلغ را به متقاضیان کسب و کارهای خانگی پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سقف پرداخت وام مشاغل خانگی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو