جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی اعلام شد

منبع: تکراتو

3

1402/7/15

22:29


مسئولان ICT، جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی را بسیار خوب و رضایت‌بخش قلمداد کردند و به‌نظر پلتفرم‌های داخلی به 16 میلیون کاربر رسیده‌اند.

جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی اعلام شد

مسئولان ICT، جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی را بسیار خوب و رضایت‌بخش قلمداد کردند و به‌نظر پلتفرم‌های داخلی به 16 میلیون کاربر رسیده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در طول سال‌های اخیر و با روش‌های مختلف، پلتفرم‌های داخلی و کسب و کارهای اینترنتی همواره مورد حمایت قرار گرفته‌اند که از جمله آن باید به ارائه پهنای باند مناسب، کاهش تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت و ارائه فضای هم مکانی به طور کاملاً رایگان اشاره داشت؛ بااین‌حال با شروع به کار دولت سیزدهم، پیامرسان‌های داخلی بیشتر از قبل هم مورد توجه و حمایت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: خدمات دولت الکترونیک از طریق پیامرسان‌های داخلی عرضه می‌شود

جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی

پس از اعمال محدودیت در برخی پیام‌رسان‌های‌ خارجی طی سال‌های اخیر، در چندین نوبت، شاهد مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های دیگر اعم از نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی بودیم؛ با وجود اینکه هنوز تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با رقبای خارجی‌شان قابل قیاس نیست، بااین‌حال به‌نظر طبق جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را نسبت به ابزارهای خارجی در اولویت قرار می‌دهند.

از طرفی در جهت حمایت از پلتفرم‌های داخلی و کسب و کارهای اینترنتی، آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال معرفی و در آن، بخش‌ها و حمایت‌های خوبی برای سکوهای داخلی مورد توجه قرار گرفت.

جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی

در همین زمینه، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی، دادستان کل کشور و ارائه گزارشی از وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی، تعداد کاربران فعال در این پیام‌رسان‌ها را قابل توجه و خوب قلمداد کرد.

وی در این راستا بیان داشت: «خوشبختانه با حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی روند استفاده از این پیام‌رسان‌ها بسیار خوب بوده و گزارشات واصله حکایت از اقبال جامعه از این شبکه‌ها دارد، به گونه‌ای که طی دو هفته گذشته به جمعیت کاربران فعال روزانه یکی از این پیام‌رسان‌ها یک میلیون کاربر افزوده شده و به عدد 16 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است.»

لازم به ذکر است که اوایل بهار امسال، وی در جریان مراسم رونمایی از فاز اول اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر آماری از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده بود. زارع‌پور در این زمینه اعلام کرده بود که کاربر فعال روزانه پیام‌رسان‌ها متفاوت است، بااین‌حال طبق بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها افزوده می‌شود و این نوید داده شد که این مسیر تا پیوستن تمام مردم و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تداوم می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو