سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی تا 15 درصد سود سالیانه جریمه می‌شوند

منبع: تکراتو

3

1402/6/29

20:06


طبق اطلاعیه جدید مجلس، سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی تا 15 درصد سود سالیانه جریمه می‌شوند. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی تا 15 درصد سود سالیانه جریمه می‌شوند

طبق اطلاعیه جدید مجلس، سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی تا 15 درصد سود سالیانه جریمه می‌شوند. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

براساس ماده‌ تصویب شده از لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی، زین‌پس سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی که در پلتفرم خود به ترویج بی‌‌حجابی و بدحجابی بپردازند، باید 15 درصد از سود سالانه خود را به عنوان جریمه به دولت بپردازند. ظاهراً این لایحه امروز چهارشنبه، 29 شهریورماه 1402 به تصویب مجلس رسیده و لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید: نرم‌افزاری برای گزارش بی‌حجابی در سطح شهر ؛ ناظران حجاب چه کسانی هستند؟

سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی جریمه نقدی می‌شوند

بر اساس ماده‌ای از لایحه عفاف و حجاب که در مجلس به تصویب رسید، پلتفرم‌های کاربرمحور موظفند با بهره از سازوکارهای انسانی و هوشمند، مانع انتشار محتوای مروج یا مبلغ بی‌حجابی یا بدپوششی شوند و در صورت انتشار، این محتواها باید طی 12 ساعت حذف شوند، همچنین سکوهای متخلف در بار نخست به جزای نقدی معادل 3 تا 10 درصد سود حاصل از درآمد سالانه و در صورت تکرار به جزای نقدی معادل 7 تا 15 درصد سود سالانه محکوم می‌شوند.

سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی جریمه نقدی می‌شوند

لایحه عفاف و حجاب امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در مجلس به تصویب رسید. در ماده 42 این لایحه، به مقررات پلتفرم‌ها در این حوزه اشاره شده که در ذیل آمده است:

همه سکوهای کاربرمحور موظفند سازوکارهای انسانی و هوشمند تعدیل محتوا را مورد مطابق مصوبات شورای عالی فضای مجازی یا سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) پیاده سازی و اجراء نمایند و از این طریق مانع انتشار محتوای مروج یا مبلغ برهنگی بی‌عفتی بی‌حجابی یا بدپوششی شوند و محتواهای مزبور را حداکثر ظرف مدت دوازده ساعت حذف کنند.

در صورت اهمال در پیاده‌سازی و اجرای این ساز و کارها ضابطان مطابق صلاحیت‌های قانونی خود حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پس از کشف، مکلفند پس از مستندسازی محتواهای ناقض قانون را حذف و پرونده را جهت تعیین تکلیف به مرجع قضائی ارسال کنند، سکوی متخلف به جزای نقدی معادل سه تا ده درصد (۱۰) سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت از تبلیغات از یک تا سه ماه و حذف محتواهای ناقض قانون و در صورت تکرار به جزای نقدی معادل هفت تا پانزده درصد (۱۵) سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت از تبلیغات از یک تا سه ماه و حذف محتواهای ناقض قانون، محکوم می‌شود.

در تبصره‌ای از این ماده آمده است:

چنانچه در سکوهایی که کاربر محور نیستند محتوایی پخش یا منتشر شود که به نحوی برهنگی بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج یا تبلیغ کند سکوی متخلف به جزای نقدی معادل هفت تا پانزده درصد (۱۵٪) سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت از تبلیغات از یک تا سه ماه و حذف محتواهای ناقض قانون و در صورت تکرار به جزای نقدی معادل پانزده تا بیست و پنج درصد (۲۵٪) سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت از تبلیغات از یک تا سه ماه و حذف محتواهای ناقض قانون محکوم می‌شود. صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب مورد مکلفند از پخش محتواهای مذکور ممانعت کنند. سکوها موظفند حداکثر ظرف مدت دوازده ساعت محتوای مذکور را حذف نمایند، در غیر این صورت مرجع قضائی موظف است با اعلام دستگاه‌های مذکور حداکثر ظرف مدت یک هفته قرار توقف پخش را صادر نماید.

سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی جریمه نقدی می‌شوند

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه نقدی سکوهای منتشرکننده محتوای بی‌حجابی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو