دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران ؛ حریم خصوصی به سبک پلتفرم‌های بومی! [+بیانیه رسمی بله]

منبع: تکراتو

3

1402/4/31

13:44


گزارش‌های جدید حاکی از دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران است. تصویر لو رفته در این خصوص را در ادامه نوشته ببینید.

دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران ؛ حریم خصوصی به سبک پلتفرم‌های بومی! [+بیانیه رسمی بله]

گزارش‌های جدید حاکی از دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران است. تصویر لو رفته در این خصوص را در ادامه نوشته ببینید.

اخیراً تصویری از کامیپوتر تیم کنترل بله در فضای مجازی منتشر شده است که نشان از دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران دارد. بله نیز پس از این ماجرا، رسما موضوع را تأیید کرده است. اما حریم خصوصی کاربران چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید: یک میلیون کاربر از قابلیت اینترکانکشن پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده می‌کنند

دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران

به تازگی کاربری در توییتر با انتشار تصویر زیر از یک مانیتور اعلام کرده است که کارمندان بله به پیام‌های کاربران این پلتفرم در گروه‌ها دسترسی دارند.

دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران

در بیانیه‌ای که بله در واکنش به این تصویر منتشر کرده است، تاکید شده که امنیت و داده‌های شخصی کاربران، جزو خط قرمزهای «بله» است و این پلتفرم از آن حفاظت کرده، می‌کند و خواهد کرد.

در شرایطی بخشی از اطلاعات «بله» نشت کرده است که این پیام‌رسان در جشنواره فاوا در بخش پیام‌رسان‌ها رتبه برتر را به دست آ‌ورده است.

بله در بیانیه خود تاکید کرده این مواردی که در تصویر منتشر شده در مورد محتواهای عمومی کانال‌های بیش از هزار کاربر است که محتوای ‌آنها به‌وسیله سایر کاربران به‌عنوان محتوای نامناسب گزارش شده و از سوی بله مورد بررسی قرار گرفته است. در این بیانیه آمده است:

بله، به عنوان یک پلتفرم، مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت، دربارهه فعالیت کاربران خود در پلتفرم، اتخاذ کند. از این رو طبق سند قوانین و شرایط استفاده از بله که در قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان بانکی بله منتشر شده «برای کانال‌ها و بازو‌هایی که به‌صورت عمومی در دسترس هستند، بله از الگوریتم‌های خودکار برای آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه استفاده می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند درصورت مشاهدهٔ این موارد، گزارش آن را به بازوی پشتیبانی ارسال یا از گزینه «گزارش محتوای نامناسب» استفاده کنند.

در بخشی از این بیانیه گفته شده است: «آنچه در تصویر مذکور از صفحهه مانیتور منتشر شده، مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است. این ابزار صرفاً حاوی محتوای منتشرشده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ عضو است که به‌صورت سیستمی و حسب نیاز کارشناسی، جهت مقابله با کلاهبرداری از کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدیهی است که اطلاعات خصوصی کاربران، آی‌دی و شمارهٔ فرستندهٔ محتوا و مواردی از این قبیل در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران به‌عنوان خط قرمز بله، در حیطهٔ این ابزار وجود ندارد و فقط محتوا، آن هم به‌صورت بی‌نام، در آن وجود دارد.»

به گفته مسئولان این پیام‌رسان، در این حالت بله این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و درصورت تأیید مجرمانه‌بودن آن، طبق قانون، برخورد لازم انجام می‌شود. لازم به ذکر است با گروه‌هایی که بیش از هزار عضو داشته باشند، در حوزهٔ بررسی محتوا، مشابه کانال‌های عمومی رفتار می‌شود.

دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران

در پایان این بیانیه تاکیده شده است که حریم خصوصی کاربران خط قرمز بله است و با تمام وجود از آن حفاظت می‌کند. بله اعلام کرده است که این پلتفرم حق قانونی جهت پیگیری و برخورد با منتشرکنندگان این تصویر را برای خود محفوظ می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دسترسی کارمندان بله به گفتگوهای شخصی کاربران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو