HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی برای تحول تکنولوژی چین رقابت می‌کنند

منبع: تکراتو

3

1402/8/9

02:37


HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی در آینده به‌منظور ایجاد تحولی شگرف در تکنولوژی کشور چین با یکدیگر به رقابتی جانانه خواهند پرداخت.

HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی برای تحول تکنولوژی چین رقابت می‌کنند

HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی در آینده به‌منظور ایجاد تحولی شگرف در تکنولوژی کشور چین با یکدیگر به رقابتی جانانه خواهند پرداخت.

غول‌های فناوری چین، یعنی شیائومی و هواوی، در حال هموار کردن راه سخت خود در راستای توسعه سیستم‌عامل اختصاصی هستند. هر دو شرکت سخت در حال تقویت تلاش‌های خود جهت ادغام طیف متنوع محصولات خود، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی، تحت یک سیستم عامل واحد هستند. در همین راستا، با وجود اینکه HyperOS شیائومی در پی یک همزیستی هماهنگ با اندروید گوگل است، HarmonyOS هواوی به دنبال یک جدایی و رقابتی کامل است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رقابت HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی

سیستم‌عامل HyperOS شیائومی اساساً تلفیقی از اندروید و پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) این برند چینی، Vela است. با بهره‌گیری از این سیستم عامل، به کاربران تجربه‌ای ساده در استفاده از گوشی شیائومی، ساعت هوشمند یا تلویزیون هوشمند ارائه می‌شود. هدف این ابتکار تسهیل زندگی کاربر با متمرکز کردن مدیریت گجت‌های در حال رشد شیائومی است. بنابراین این یک اقدام انقلابی علیه اندروید نیست، بلکه بیشتر یک رابطه مبتنی‌بر همزیستی است.

HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی

در مقابل اما هواوی که زمانی رهبر جهانی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد، رویکرد رادیکال‌تری را در پیش گرفته است. در این راستا HarmonyOS  آینده آن به شکلی طراحی شده است که دستگاه‌های هواوی را به طور کامل بی‌نیاز از اندروید کند. از زمان تحریم‌های تجاری ایالات متحده، هواوی دسترسی به خدمات گوگل را از دست داده است و روی پذیرش کامل هارمونی او اس شرط‌بندی کرده است. با وجود چالش‌های اولیه و سهم ناچیز بازار در مقایسه با اندروید، درحال‌حاضر بیش از 700 میلیون دستگاه هواوی بر روی سیستم عامل HarmonyOS کار می‌کنند که حاکی از عزم راسخ هواوی است.

با این حال، هنوز یک موضوع مبهم و بسیار مهم وجود دارد؛ آن‌هم اینکه اندروید گوگل همچنان بر بازار جهانی سیستم عامل تلفن همراه با 70 درصد سهم یکه‌تازی می‌کند. بنابراین چنین سوال در ذهن همه شکل می‌گیرد که آیا این دو غول چینی می‌توانند این انحصار را از میان ببرند؟

در مجموع باید گفت که شیائومی در ارائه یک تجربه اندروید بهینه شده با HyperOS مصمم است. در همین حال، هواوی، بدون دسترسی به خدمات گوگل، روی ایجاد یک اکوسیستم کاملاً جدید سرمایه‌گذاری کرده است. لذا در مقایسه اهداف HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی باید آن را شبیه به مقایسه یک ارتقا با یک تغییر اساسی دانست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رقابت HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو