طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی، یک کیک جذاب و خوشمزه!

طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی، یک کیک جذاب و خوشمزه!


منبع: نکته چی

4

1402/8/14

23:39


طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی کیک شکلاتی کشمشی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این …

طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی

طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی, دستور پخت کیک شکلاتی کشمشی

کیک شکلاتی کشمشی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این کیک خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید کیک شکلاتی کشمشی برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۲۵۰ گرم
شکر دانه ریز ۲۰۰ گرم
تخم مرغ درشت ۳ عدد
روغن مایع ۱۲۰ گرم
ماست ترجیحا ماست پر چرب و کم آب ۱۲۰ گرم
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
کشمش پلویی ۱۰۰ گرم
شکلات ذوب شده یا شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی

مرحله ۱: همزن تخم‌مرغ و اضافه کردن شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست و کمی حجیم شود، سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۲: افزودن وانیل و توقف همزدن

وقتی بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ، کش‌دار و یکدست شد کمی وانیل به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد بعد همزن برقی را خاموش کنید و اطراف ظرف را با لیسک کاملاً دورگیری کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن مایع و ماست

سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و تقریباً به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند بعد ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۴: آماده‌سازی کشمش‌ها با آرد

بعد دو قاشق از آرد را بردارید و داخل یک ظرف بریزید، سپس کشمش‌ها را که تمیز کرده‌اید به آرد اضافه کنید، هم بزنید تا سطح کشمش‌ها کاملاً به آرد آغشته شوند این کار برای این است که در هنگام پخت کشمش‌ها داخل مایه کیک ته نشین نشوند.

مرحله ۵: الک کردن آرد و ترکیب با بکینگ پودر

سپس بقیه آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید، با هم ترکیب کنید بعد از آن ترکیب آرد و بکینگ پودر را ۲ تا سه بار الک کنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله ۶: ادغام آرد در مخلوط اصلی

بعد ترکیب آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک یا همزن دستی به آرامی به شکل دورانی در یک جهت هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود به طوری که آرد داخل مخلوط مواد گلوله نشود.

مرحله ۷: اضافه کردن کشمش‌ها و آماده‌سازی قالب

سپس کشمش‌ها را هم به مایه کیک اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا در همه قسمت‌ها به طور یکسان پخش شوند کف قالب مورد نظر یک کاغذ روغنی قرار دهید و دیواره‌های قالب را با روغن جامد کاملاً چرب کنید تا کیک بعد از پخت به آن نچسبد.

مرحله ۸: ریختن مایه کیک در قالب و پخت در فر

بعد از آن مایه کیک را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید سپس اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در فر بپزد.

مرحله ۹: نکات مهم در مراحل پخت

دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود، بعد از آن با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد میزان پخت کیک را با سیخ چوبی تست کنید تا کیک کاملاً مغز پخت شود و بافت آن خشک نشود یا نسوزد.

مرحله ۱۰: تست پخت و خروج کیک از فر

یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است سپس قالب آن را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کیک کم کم خنک شود.

مرحله ۱۱: خارج کردن کیک از قالب و خنک کردن

بعد از آن با یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید، قالب را برگردانید و کیک را به طور کامل از داخل قالب بیرون بیاورید سپس کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید، بعد کیک را در ظرف دیگری قرار دهید تا کیک خوب خنک و سرد شود.

مرحله ۱۲: ذوب شکلات برای تزئین

سپس با توجه به ذائقه یا سلیقه‌ای خودتان مقداری شکلات را داخل یک ظرف بریزید، آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله ۱۳: تزئین کیک با شکلات و مغز گردو

بعد شکلات ذوب شده را داخل قیف بریزید، سپس روی کیک به فرم رفت و برگشتی شکلات بریزید و فرم دهید یا این که کاملاً سطح کیک را با شکلات بپوشانید، بعد روی آن مقداری مغز گردوی خرد شده بریزید و سطح کیک را با سلیقه خودتان تزئین کنید.

مرحله ۱۴: برش زدن و سرو کیک

سپس کیک شکلاتی کشمشی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، چند برش از آن را داخل ظرف مناسب قرار دهید بعد به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو