دلیل برگزاری دو بازی در یک روز در ورزشگاه آزادی

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/16

10:01


ساعدنیوز: رئیس فدراسیون فوتبال صدور مجوز حرفه‌ای را خارج از اختیارات این فدراسیون خواند و گفت: فوتبال دیگر به مانند قدیم پیش نمی‌رود و ممکن است یک تیم مجوز ملی هم نتواند بگیرد.

دلیل برگزاری دو بازی در یک روز در ورزشگاه آزادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل ازمهر، مهدی تاج صبح امروز یکشنبه در حاشیه سمینار سالیانه افسران مجوز باشگاه‌های ایران گفت: دو باشگاه در لیگ برتر حضور دارند اما برای گرفتن مجوز حرفه‌ای با فدراسیون همکاری نمی‌کنند. مگر می‌شود شما مجوز حرفه‌ای نگیرید؟ این باشگاه‌ها به این شکل پیش بروند فردا مجوز ملی هم نمی‌توانند بگیرند که حتی در لیگ یک بازی کنند. دو تیم در لیگ برتر، 4 تیم در لیگ یک و در لیگ دسته دوم هم تعداد زیاد هستند که نام همه این تیم‌ها را یادداشت کرده‌ام.

وی افزود: این باشگاه‌ها هنوز مدارک درستی هم به فدراسیون ارائه نداده‌اند و فکر می‌کنند فوتبال یعنی یک تیم تشکیل دهند برای بازی کردن به زمین فوتبال بروند. فوتبال روز دنیا دیگر این چنین نیست و صدور مجوزها هم دیگر در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. هر اقدامی هم از سوی مسئولان فدراسیون رخ دهد به نیابت از AFC است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت گرفتن مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه‌های فوتبال کشور اظهار داشت: زمانی که به فدراسیون فوتبال آمدم مشکلات زیادی وجود داشت که یکی از آنها بحث صدور مجوز حرفه‌ای بود که از کشور ما گرفته بودند و دیگران برای باشگاه‌های ما تصمیم می‌گرفتند. خدا را شکر می‌کنیم از سال گذشته بار دیگر تصمیم گیری در این خصوص به خودمان داده شد که 6 باشگاه در لیگ برتر آقایان و 2 باشگاه هم در لیگ برتر بانوان موفق شدند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. در مجموع 17 مجوز حرفه‌ای در آسیا داده شد که 2 باشگاه متعلق به ایران بود که به نظر اتفاق خوبی بود.

تاج ادامه داد: سمیناری که از امروز آغاز شده است برای جدی گرفت مجوز حرفه‌برای باشگاه است چرا که خیلی از قوانینی که در سطح C بودند امسال به سطح B تبدیل شده‌اند و در ادامه اگر این قوانین به سطح A برسند دیگر تکلیف هستند و باید صددرصد باشگاه‌ها به آن عمل کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی را دنبال می‌کند که چند سال است در اروپا عملی شده و از این به بعد صورت‌های مالی هر باشگاه را باید تمام اعضای هیأت مدیره آن باشگاه امضا کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص برگزاری دو بازی در یک ورزشگاه و در یک روز، عنوان کرد: AFC اعلام کرده است که دو بازی در یک روز و در یک ورزشگاه باید برگزار شود. در واقع اختیاری به باشگاه و فدراسیون و ... نداده‌اند، چرا که تنها ورزشگاه آزادی VAR دارد. انتقال VAR در این مدت زمان کوتاه عملی نیست. در نهایت AFC هم باید ورزشگاه را تایید می‌کرد که آنها ورزشگاه آزادی را تایید کردند.

وی با اشاره به اشتباهات داوری در لیگ برتر، گفت: یکی از کسانی که وضعیت داوری لیگ فوتبال نقد دارد خودم هستم، چرا که اشتباهات داوری زیاد شده است. به همین دلیل هم جلسه‌ای با کمیته داوران با حضور مسئولان سازمان لیگ داشتیم. باید حرف دوستان را بشنویم و یکی از شرایط VAR است، اما ما سال‌های گذشته هم تکنولوژی VAR را نداشتیم پس چطور اشتباهات داوری کمتر بود؟

تاج با بیان اینکه مایل به لغو برگزاری دیدار دهم لیگ نیستم تصریح کرد: جلسه‌ای بین مسئولان سازمان لیگ، سرمربی و سرپرست تیم ملی برگزار شده است. خود من مایل به لغو دیدارهای هفته دهم نیستم مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید. اعتقاد دارم بهتر است بازی‌ها را برگزار کنیم. هرچند تیم ملی فوتبال در اولویت است و با توجه به دیدارهای مقدماتی جام جهانی که در پیش داریم باید تعامل ایجاد کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو