دخالت آرایشگاه زنانه در کار پزشکی پلمپش کرد | آرایشگاه زنانه به علت تخلف پلمپ شد

دخالت آرایشگاه زنانه در کار پزشکی پلمپش کرد | آرایشگاه زنانه به علت تخلف پلمپ شد


3

1402/8/16

10:02


دخالت آرایشگاه زنانه در کار پزشکی پلمپش کرد | آرایشگاه زنانه به علت تخلف پلمپ شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سرهنگ مجید عسکری‌نیا در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در جریان اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی از فعالیت یک فرد متخلف که به صورت غیرمجاز اقدام به انجام امور پزشکی در یک آرایشگاه زنانه کرده بود، با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به نتایج بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس گفت: ماموران در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که در این واحد صنفی آرایشگاه، بدون اخذ هیچگونه مجوزی امور پزشکی نظیر چربی‌کشی، تزریق ژل، بوتاکس، نخ‌کشی و... انجام شده است. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم در این خصوص دریافت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با اشاره به حضور ماموران در محل این آرایشگاه در محدوده گلستان و انجام بازرسی از آن به همراه کارشناسان پزشکی، اظهارکرد: در جریان بازرسی ماموران از این آرایشگاه مقادیری لوازم و تجهیزات پزشکی غیر بهداشتی نیز کشف و ضبط شد. هچنین ماموران متوجه شدند که تا کنون چندین نفر به این محل مراجعه و از خدمات پزشکی فاقد مجوز که امکان وارد شدن آسیب به افراد نیز درپی آن متصور بود، استفاده کرده‌اند.

عسکری‌نیا با بیان اینکه آرایشگاه مورد نظر با حکم قضایی پلمب شد، گفت:‌ همچنین برای متصدی این آرایشگاه نیز پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

آرایشگاه زنانه

دادستان یاسوج از پلمب شدن ۲۹ آرایشگاه زنانه خبر داد و با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی گفت: «متاسفانه شاهد اقدامات غیرمتعارف و مجرمانه به ویژه از سوی برخی صنوف و به تبع ترویج بی بندوباری و هنجارشکنی هستیم که در این فضا سالن‌های آرایش در صدر قرار دارند.»

این در حالی است که در ادامه برخی برنامه های هدفمند دولت و نهادهای دیگر و بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده طی روزهای اخیر تعدادی از کافه‌ ها پلمب شده‌اند.

در ادامه برخی برنامه های هدفمند دولت و نهادهای دیگر و بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده طی روزهای اخیر کافه‌های «بوکلند، رزگلد، آبی، 404، بن‌کتو، رلر. بتن و مودبار» در شیراز پلمب شده‌اند.»

برخی دیگر از شاهدان محلی هم از گسترده‌تر شدن حضور گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها حکایت دارد. تشدید این فشارها در شرایطی است که هفته گذشته برگزاری یک تجمع از سوی نوجوانان در پیست اسکیت بلوار چمران که در آن دختران عموما بدون حجاب بودند با انتقاد برخی مسوولان روبرو شد و نیروی انتظامی از بازداشت گروهی از شرکت‌کنندگان در این تجمع خبر داد.

بازتاب این تجمع در سطحی بود که محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور روز یکشنبه پنجم تیر گفت که که «از دختران نوجوان در قالب تجمع سوءاستفاده شده بود»، گفت: «برای نظام جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.»

برخی از کاربران ساکن شیراز در روایت‌های خود درباره برخی محدودیت های جدید سخن گفت. یکی از مشتریان در این باره و در خصوص کافه محبوبش نوشته «دیگه جایی برای تفریح هم نداریم رسما افسردگی رو در آغوش کشیدیم.»

این در حالی است که هم‌زمان بسیاری از جوانان در تهران هم از تشدید فشار‌ها در کافه‌ها برای رعایت حجاب خبر داده و می‌گویند کافه‌دارها برای در امان ماندن از پلمب محل کسب‌شان به آنها تذکر حجاب می‌دهند. روایت‌های مشابهی هم از افزایش تذکر حجاب به زنان از سوی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی منتشر شده است.

هم‌زمان گفته شده برخوردها با برخی تورهای گردشگری مختلط هم تشدید شده داست.

آرایشگاه زنانه

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه از تعطیلی ٢۶۴ آرایشگاه زنانه بدون مجوز در شش ماه اول سال جاری خبر داد.

شهربانو عابدی اظهار کرد: شناسایی و جلوگیری از فعالیت مراکزغیرمجاز بنام آرایشگاه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اتحادیه در جهت حفظ منافع اعضای صنفی خود و محسوب می‌شود چرا که در بسیاری از موارد فعالیت این افراد از نظر مالی و اعتباری به اعضای صنف خدشه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد واحدهای غیرمجاز به فعالیت در مراکز مسکونی می‌پردازند، گفت: بر همین اساس ورود و به این اماکن با دشواریهای متعدد همراه است که اثر بخش ترین راهکار جلوگیری از فعالیت این مراکز باهمکاری و تعامل دستگاههای متولی ومراجع قضائی امکان پذیر است که درخواستی در این خصوص به دادستانی فرهنگ و رسانه ارائه شد و به هر حال تلاش‌های ما در این عرصه ادامه داشته ودر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم.

عابدی همچنین اظهار کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود در این مراکز بارها از طریق جراید به بانوان محترم هشدار داده شد و از خانواده‌ها و بانوان خواهش کرده‌ایم که برای بهره‌مندی از خدمات آرایشی به این مراکز مراجعه نکنند.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه در عین حال به استفاده برخی واحدهای غیرمجاز از دوربین‌های مدار بسته اشاره کرد و آن را امری خلاف شرع و عرف و قوانین دانست و از خانواده‌ها خواست به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

وی درا ین‌باره تاکید کرد:به تازگی نیز در بررسی‌های ما تعدادی واحد غیرمجاز که در سالن‌های خود از دوربین‌های مدار بسته استفاده کرده‌بودند که با همکاری بازرسی اصناف و اداره محترم اماکن تهران شناسایی و پلمب شدند.

عابدی دربخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به تبلیغاتی که از سوی برخی واحدهای آرایشگاهی در فضای مجازی صورت گرفته و به واسطه آن فیلم و عکس مشتریان منتشر می‌شود هم اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در فضای مجازی رخ داده و مراکزی که غیرمجاز هستند، چنین اقدامی را انجام می‌دهند اما به هر صورت مردم باید توجه داشته و اجازه چنین سوء استفاده‌هایی را ندهند.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه در ارتباط با سولاریوم نیز توضیح داد: سولاریوم به طور کلی در سالن‌های آرایشی ممنوع محسوب می‌شود اما متاسفانه با توجه به اینکه متولی مشخصی برای این بخش وجود ندارد، گاه شاهدیم که در برخی مراکز به طور غیرقانونی این خدمات ارائه می‌شود. بسیاری نیز در لوای نام آرایشگاه زنانه به سوء استفاده پرداخته و به ارائه چنین خدماتی غیر قانونی می‌پردازند که در صورت شناسایی واحدهای ارائه کننده چنین خدماتی پلمب خواهند شد.

وی در پایان به دستور دادستان تهران در خصوص دستور پیگیری و جلوگیری از فعالیت مراکزغیر قانونی و متخلف اشاره کرده و این موضوع را قابل قدردانی دانست.

آرایشگاه زنانه

وضعیت نامناسب در آرایشگاه های زنانه

طی روزهای گذشته دادستان تهران وضعیت آرایشگاه‌های شهر تهران را به عنوان یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار داد و با اشاره به گزارش اخیر پلیس در این راستا اظهار کرد: به پلیس دستور داده شده بود بر روی وضعیت آرایشگاه‌های زنانه متمرکز شود که نتیجه آن ارائه گزارشی از وضعیت نامطلوب آرایشگاه‌های زنانه بود.

جعفری دولت‌آبادی ابتدا موضوع را از زبان نماینده اتحادیه صنف آرایشگاه‌های زنانه مطرح کرد و بر اساس آن اعلام کرد: که تا پایان شهریور سال جاری تعداد آرایشگاه‌های زنانه دارای مجوز صنفی در تهران را ۱۳۷۳ باب اعلام شده که در مقایسه با شمار آرایشگاه‌های غیرمجاز که ۱۵۴۲ باب هستند، جای تأمل دارد./ایسنا

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو