بهترین فیلم های جیمز کامرون (James Cameron)؛ از تایتانیک و نابودگر تا آواتار 2

بهترین فیلم های جیمز کامرون (James Cameron)؛ از تایتانیک و نابودگر تا آواتار 2


منبع: فیگار

2

1402/8/16

10:03


بهترین فیلم های جیمز کامرون از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین آثار دنیای سینما هستند و انقلابی در این صنعت ایجاد کردند.

بهترین فیلم های جیمز کامرون (James Cameron)؛ از تایتانیک و نابودگر تا آواتار 2

بهترین فیلم های جیمز کامرون از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین آثار دنیای سینما هستند و انقلابی در این صنعت ایجاد کردند.

شکی نیست که جیمز کامرون یکی از بهترین کارگردان های جهان تا سال 2023 است. فیلم‌های او موفقیت‌های تجاری محسوب می‌شوند و می‌توانند مسیر استودیوها را به‌عنوان تولیدکننده‌های سرگرمی که انبوهی از مردم را به سالن‌های سینما می‌کشانند، تغییر دهند. سبک فیلمسازی او حس شگفت‌انگیزی به مخاطب القا می‌کند و او مطمئن می‌شود که فیلم‌هایش نتایج جادویی به دست می‌آورند؛ فیلم‌هایی که به‌طور کامل، توسط کارگردانی برنامه‌ریزی شده‌اند که چشم تیزبینی برای جزئیات دارد.

شاید اولین چیزی که با شنیدن نام جیمز کامرون به ذهن‌تان خطور می‌کند، مرد جلوه های ویژه سینما باشد؛ اما کامرون خیلی بیشتر از اینهاست. تیم تحریریه فیگار فهرستی از بهترین فیلم های جیمز کامرون را بر اساس امتیازات سایت راتن تومیتوز تهیه کرده است که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با دیدن فیلم‌های این کارگردان، مخصوصاً آخرین فیلم جیمز کامرون احتمالاً نظر خود را در مورد جلوه‌های ویژه فیلم‌های دیگر تغییر خواهید داد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های جیمز کامرون

بهترین فیلم های جیمز کامرون

بهترین فیلم های جیمز کامرون

جیمز کامرون، یکی از برجسته‌ترین کارگردانان و تهیه‌کنندگان در صنعت سینما است و به عنوان یکی از سازندگان بزرگ و خلاق شناخته می‌شود. فیلم های سینمایی جیمز کامرون نشان‌دهنده توانایی فنی چشمگیر، خلاقیت بصری بی‌نظیر و داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیز هستند. او در طول دوران حرفه‌ای خود توانسته با تولید فیلم‌هایی که بخشی از فهرست بهترین آثار تاریخ سینما را تشکیل می‌دهند، جایگاه ویژه‌ای را در صنعت سینما برای خود ایجاد کند.

نابودگر – The Terminator

بهترین فیلم های جیمز کامرون

  • سال انتشار: 1984
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین، لیندا همیلتون
  • نمره IMDb: نمره 8.0

در میان آثار برتر جیمز کامرون ، فیلم «The Terminator»، بالاترین نمره را در سایت Rotten Tomatoes دارد. این فیلم ربات‌های ترمیناتور را نشان می‌دهد که از آینده به زمان حال می‌آیند تا از برخی شورش‌های انسانی جلوگیری کنند. این فیلم جزو بهترین فیلم های ترسناک جیمز کامرون است، زیرا علاوه بر ژانرهای اکشن و علمی تخیلی، توانست از ژانر وحشت برای جذابیت بیشتر فیلم استفاده کند. به جرات می‌توان گفت فیلم «The Terminator» بهترین فیلم جیمز کامرون است.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای و فانتزی

بهترین سریال های علمی تخیلی کره ای و فانتزی 

بیگانه‌ها – Aliens

بهترین فیلم های جیمز کامرون

آثار برتر جیمز کامرون
  • سال انتشار: 1986
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی، هیجان انگیز
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: سیگورنی ویور ویدر، مایکل بین، کاری هندز
  • نمره IMDb: نمره 8.3

در میان فیلم های سینمایی جیمز کامرون ، قسمت دوم فیلم بیگانگان در سال 1986 یکی از بالاترین امتیازات در سایت Rotten Tomatoes را دریافت کرد. فیلم بیگانگان یک فیلم اکشن، علمی تخیلی و هیجان انگیز است. اگر علاقه‌مند هستید تا فیلمی ترسناک با سناریوی اکشن را تماشا کنید، بیگانگان یکی از بهترین فیلم های جیمز کامرون است که نباید آن را از دست بدهید.

۵۷ سال پس از اینکه الن ریپلی موفق شد موجودی بیگانه را از بین ببرد، به سازمانش می‌پیوندد و از خواب مصنوعی بیدار می‌شود. اما کسی باور نمی‌کند که یک موجود عجیب و غریب باعث کشته شدن سایر فضانوردان و دانشمندان شده است. الن اصرار می‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد تا دانشمندان دیگری به آن سیاره بفرستد.

پس از مدتی، ارتباطات با سیاره مقصد و سفینه فضایی قطع می‌شود. در نتیجه، سازمان تصمیم می‌گیرد حرف‌های الن را قبول کرده و او را با یک گروه از سربازان حرفه‌ای به آن سیاره اعزام کند. این اثر را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جیمز کامرون محسوب کرد، زیرا در کنار هیجان، حس ترس جذابی را به بیننده منتقل می‌کند.

ورطه – The Abyss

بهترین فیلم های جیمز کامرون

  • سال انتشار: 1989
  • ژانر: درام، علمی تخیلی، هیجان انگیز
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: اد هریس، مریل استریپ، مایکل بین
  • نمره IMDb: نمره 7.6

«The Abyss» یکی دیگر از آثار برتر جیمز کامرون است که دیدگاه او نسبت به بیگانگان و ارتباط آن‌ها با انسان را به تصویر می‌کشد. این اولین تلاش این کارگردان برای ایجاد جلوه‌های ویژه با کیفیت بود. فیلم «ورطه» در سایت Rotten Tomatoes امتیاز 88 از 100 را دریافت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که با یکی از بهترین فیلم های جیمز کامرون طرف هستیم.

فیلم «The Abyss» با بودجه 43 میلیون دلاری، جذابیت زیادی را برای مخاطبان به تصویر کشید و توانست 90 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد. اد هریس، مری الیزابت ماسترانتونیو و مایکل بین از جمله بازیگران برجسته‌ای بودند که در این فیلم حضور داشتند.

پس از غرق شدن یک زیردریایی اتمی آمریکا در منطقه کارائیب، تیم جستجو به همراه خدمه یک سکوی نفتی، در رقابت با کشتی‌های روسی، تلاش می‌کنند تا زیردریایی غرق شده را پیدا و بازیابی نمایند؛ اما در اعماق دریا، آنها با یک موجود عجیب و غریب مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین سریال های علمی تخیلی جهان در تمام دوران

بهترین مانهواهای علمی تخیلی از نگاه سایت فیگار

نابودگر 2: روز داوری – Terminator 2: Judgment Day

بهترین فیلم های جیمز کامرون

فیلم های سینمایی جیمز کامرون
  • سال انتشار: 1991
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، ادوارد فورلونگ
  • نمره IMDb: نمره 8.5

جیمز کامرون برای ساخت دنباله‌های هیجان انگیزتر از فیلم اول، برنامه ریزی بسیار خوبی دارد. فیلم «Terminator 2: Judgment Day» در اوایل دهه 90 بسیار فوق العاده بود. ترمیناتور 2 بهترین جلوه‌های ویژه در آن زمان و موسیقی متن Guns N’ Roses فوق‌العاده که مشهورترین گروه موسیقی جهان آن را ساخته بود، این اثر را به بهترین فیلم های جیمز کامرون تبدیل کرد.

این فیلم در سایت Rotten Tomatoes نمره 91 از 100 را دریافت کرد و آن را جزء بهترین فیلم های اکشن جیمز کامرون قرار داد. اما ما مطمئن هستیم که شایسته نمره بالاتری است، زیرا یک فیلم با ژانرهای اکشن، ترسناک، علمی تخیلی و هیجان‌انگیز بود که فقط کارگردانی مانند کامرون می‌توانست آن را بسازد. «Terminator 2: Judgment Day» آخرین فیلم جیمز کامرون در فرانچایز نابودگر است.

این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده بود، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. فیلم نابودگر 2 با فروش 520 میلیون دلاری در باکس آفیس موفقیت‌ چشمگیری به دست آورد. آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک، ادوارد فرلانگ، جو مورتن، ارل بوئن، دان لیک و مایکل بین از جمله بازیگران برجسته‌ای بودند که در این فیلم بازی کردند.

در قسمت دوم این داستان، تمرکز بر روی شخصیت جان کانر قرار دارد. اسکای‌نت، نابودگر مدل T-1000 را به گذشته ارسال می‌کند. در این باره، نیروی مقاومت انسانی نیز یک مأمور دیگر را برای حفاظت از جان کانر به گذشته اعزام خواهد کرد، که این شخص یک نابودگر دیگر از مدل T-101 است. جان کانر در سال 2029 این نابودگر را برنامه‌ریزی کرده است تا در گذشته، زندگی خود را در برابر تهدیدات ربات اسکای‌نت حفظ کند.

دروغ‌های حقیقی – True Lies

بهترین فیلم های جیمز کامرون

  • سال انتشار: 1994
  • ژانر: اکشن، کمدی، هیجان انگیز
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، جیمی لی کورتیس، تام آرنولد، الیزا دوشکو
  • نمره IMDb: نمره 7.2

اگر به ژانر اکشن علاقمندید تماشای «دروغ‌های حقیقی» را پیشنهاد می‌کنیم. کامرون بار دیگر در سال 1994 استعداد کارگردانی خود را برای ساخت فیلم‌های سرگرم‌کننده ثابت کرد که در آن قوانین فیزیک برای قهرمانانی که به مبارزه با آدم‌های بد می‌پردازند، اهمیت چندانی ندارد. فیلم «True Lies» با بازی آرنولد شوارتزنگر و جیمی لی کرتیس در نقش زوجی که با تروریست‌ها می‌جنگند، با امتیاز 70 درصد در Rotten Tomatoes جزو بهترین فیلم های جیمز کامرون قرار می‌گیرد، که مطمئناً با انتشار یک نسخه بلوری یا 4K مناسب در آینده، بیشتر هم خواهد شد.

«True Lies»، با فروش بسیار بالا در باکس آفیس موفقیت چشمگیری را به دست آورد. این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیون دلار تولید شده بود و فروش 378 میلیون دلاری داشت. فیلم «دروغ‌های حقیقی» یکی از بهترین فیلم های کمدی جیمز کامرون است که از ژانر طنز به صورت متفاوتی استفاده می‌کند. داستان فیلم درباره یک مأمور امنیتی به نام هری تاسکر است که خانواده‌اش او را به عنوان فروشنده کامپیوتر می‌شناسند.

هری درگیر یک گروه تروریستی می‌شود و نقشه آنها را برای نابود کردن شهرهای آمریکا کشف می‌کند. او در مواجهه با این تهدیدات، برای نجات خانواده و جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ، به مبارزه می‌پردازد. این اثر جزو بهترین فیلم های اکشن جیمز کامرون است که در زمان اکران، نگاه بیننده را به سبک جدیدی از ژانر اکشن باز کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماشین های پرنده در فیلم های علمی تخیلی از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های رزمی 2023 ؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا

تایتانیک – Titanic

بهترین فیلم های جیمز کامرون

بهترین فیلم های درام جیمز کامرون
  • سال انتشار: 1997
  • ژانر: درام، عاشقانه، درام
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین
  • نمره IMDb: نمره 7.8

«Titanic» از دراماتیک‌ترین و بهترین فیلم های عاشقانه جیمز کامرون است که بر اساس اتفاق‌های واقعی ساخته شد. کامرون قصد داشت تا تمام راه را در آمیختن استعداد فیلمسازی خود با فیلمنامه‌ای مبتنی بر داستان عاشقانه پیش ببرد. با امتیاز 88 از 100 در Rotten Tomatoes، سخت است که فکر کنید فیلم دیگری به اندازه «Titanic» برای این کارگردان چالش برانگیز بوده باشد. ممکن است از او انتقاد کنید و حتی متنفر باشید، اما نمی‌توان گفت این اثر یکی از بهترین فیلم های جیمز کامرون و سینما نیست. این فیلم لئوناردو دی کاپریو را در کانون توجه سینما دوستان قرار داد.

فیلم در قالب خاطرات یک زن سالخورده جریان دارد و داستان دختری به نام رز و پسر جوانی به نام جک را روایت می‌کند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های درام جیمز کامرون به شمار می‌رود که نگاهی منتقدانه به فاصله‌ی طبقاتی و زندگی اشرافی دارد. رز از طبقه بالای جامعه است و باید با مردی از طبقه مشابه ازدواج کند، اما او هیچ علاقه‌ای به این مرد ندارد. رز به دلیل فشار مادرش، تصمیم می‌گیرد به ازدواج با این مرد رضایت دهد.

از طرف دیگر، جک یک نقاش از طبقه پایین جامعه است. رز و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند با یک کشتی به آمریکا بروند و جک نیز با برنده شدن در یک بازی، بلیط کشتی را تهیه می‌کند و به آن می‌پیوندد. در ادامه، رز و جک در کشتی با هم روبرو شده و عاشق یکدیگر می‌شوند. این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جیمز کامرون و جهان شناخته می‌شود.

آواتار – Avatar

بهترین فیلم های جیمز کامرون

  • سال انتشار: 2009
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: سام ورتینگتون، زوئی سالدانا، سیگورنی ویور ویدر
  • نمره IMDb: نمره 7.8

12 سال از فیلم تایتانیک گذشت تا اینکه کامرون یک فیلم هالیوودی دیگر را اکران کرد. اما بعد از اینکه فیلم تایتانیک تمام جوایز ممکن را برد، نمی‌توانستیم کامرون را در حال استراحت تصور کنیم. او در واقع در حال آماده‌سازی صنعت برای فیلمی بود که تبدیل به غول جلوه‌های بصری می‌شد. آواتار در سال 2009 اکران شد و می‌توان آن را جزء بهترین فیلم های اکشن جیمز کامرون دانست.

استودیوهای بزرگ تصمیم گرفتند که ابرقهرمانان را رهبران این بخش از صنعت کنند. آواتار با امتیاز 82 از 100 در سایت Rotten Tomatoes، شروعی برای بهترین فیلم های علمی تخیلی جیمز کامرون بود که داستان بسیار عمیقی را روایت می‌کرد.

زمینی‌ها برای به دست آوردن منابع غنی سیاره پاندورا و به دست آوردن سنگ ارزشمند آنابتانیوم، برنامه‌ای برای حمله نظامی به این سیاره را راه انداخته‌اند. این حمله نظامی می‌تواند منجر به نابودی محیط زیست و خانه مردمان ساکنان پاندورا شود. این فیلم علمی تخیلی یکی از بهترین فیلم های جیمز کامرون است که هم اکنون در صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام جهان ؛ 16 فیلم سینمایی درام

بهترین فیلم های درام 2023 ؛ جدیدترین فیلم های درام 2023

 

آواتار: راه آب – Avatar: The Way of Water

بهترین فیلم های جیمز کامرون

بهترین فیلم های James Cameron
  • سال انتشار: 2022
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: سام ورتینگتون، زوئی سالدانا، سیگورنی ویور ویدر
  • نمره IMDb: نمره 7.6

آخرین و یکی از بهترین فیلم های James Cameron ، «آواتار: راه آب»، در سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۷۶ از 100 را به خود اختصاص داده است. ما با فیلم «آواتار: راه آب» به پاندورا بازگشتیم و با موجودات خیالی که رابطه آنها با طبیعت تحسین برانگیز و دیدنی است، احاطه شدیم. اگر فکر می‌کنید در فیلم‌های دیگر صحنه‌های زیر آب با واقع‌گرایی به تصویر کشیده شده‌اند، این فیلم نظر شما را تغییر خواهد داد.

این اثر به عنوان بهترین فیلم جیمز کامرون ، جایزه بهترین جلوه‌های بصری را به خانه برد و دوباره ثابت کرد که چرا او در ساخت این سبک از فیلم‌ها، کارگردان بزرگی است. ده سال پس از بیرون رفتن گروهی از انسان‌ها توسط ناوی‌ها از پاندورا، جیک سالی به عنوان رهبر یک قبیله در این سیاره همراه با همسر و فرزندانش زندگی می‌کند. جیک مسئولیت مراقبت از یک کودک انسانی را نیز بر عهده دارد، کودکی که نتوانسته پس از حمله انسان‌ها به پاندورا، به زمین بازگردد.

در این بین، فعالیت‌ها و تهدیدات انسان‌ها دوباره به سرعت افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که زمین در حال نابودی است و انسان‌ها تلاش می‌کنند تا پاندورا را به عنوان یک مستعمره برای خود در اختیار بگیرند. در کل باید گفت که این اثر یکی از بهترین فیلم های جیمز کامرون است که با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده تا ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. فیلم «آواتار: راه آب» آخرین فیلم جیمز کامرون است که در سال 2022 منتشر شد. اگر این فیلم را دیده‌اید، از مقاله نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

جالب است بدانید!

بهترین فیلم های جیمز کامرون

در تاریخ دوشنبه 7 فروردین 1391، جیمز کامرون، کارگردان مشهور و مستندساز، با سوار شدن بر زیردریایی پیشرفته دیپ‌سی‌چلنجر به گودال ماریانا رفت و تجربه‌ای منحصربه‌فرد به دست آورد. در این سفر رکوردشکن، او توانست به عمق 10994 متری در بستر اقیانوس آرام واقع در گودال ماریانا برسد.

جیمز کامرون زیردریایی دیپ‌سی‌چلنجر را شگفت انگیز خواند و درباره‌ی این سفر خیره‌کننده، جزئیات بسیاری را بیان کرد. او با استفاده از زیردریایی دیپ‌سی‌چلنجر، که یک وسیله‌ی پیشرفته و قدرتمند است، به طور کامل به عمق اقیانوس رفت. در این سفر، جیمز کامرون گودال ماریانا را کاوش کرد و شاهد مناظری فراگیر از زیبایی‌ها و رمزهای این بستر زیرآبی بود. او مشاهده کرد که زندگی در این عمق بسیار متنوع و غنی است و موجوداتی زیبا و عجیب در این منطقه زندگی می‌کنند.

سوالات متداول

فیلم‌های معروف جیمز کامرون کدامند؟

از معروف‌ترین و بهترین فیلم های جیمز کامرون می‌توان به تایتانیک، آواتار، بیگانه‌ها، و نابودگر اشاره کرد.

چرا حضور جیمز کامرون در دنیای سینما موثر است؟

اگرچه کامرون بیشتر به عنوان یک فیلمساز شناخته می‌‌شود، اما یک کاوشگر اعماق دریا و مخترع فناوری پیشرفته فیلم است و به همین دلیل، حضور او در صنعت سینما بسیار مهم خواهد بود.

آیا جیمز کامرون فیلم‌های دیگری خواهد ساخت؟

بله، جیمز کامرون تایید کرده است که برای ساخت دنباله‌های جدید آواتار به سینما باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: MovieWeb

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو