تعداد فراریان کره شمالی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۳ + اینفوگرافیک

منبع: روزیاتو

2

1402/8/16

10:07


تعداد فراریان کره شمالی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۳ + اینفوگرافیک

تعداد فراریان کره شمالی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۳ + اینفوگرافیک

کره شمالی که به طور رسمی به عنوان جمهوری دموکراتیک خلق کره شناخته می شود، یک دیکتاتوری تمامیت خواه با آزادی ها و حقوق بسیار محدود برای شهروندانش است. به دلیل کنترل شدید مرزها و اطلاعات کشور، افرادی که می خواهند کشور را ترک کنند، اغلب مجبور به فرار فیزیکی هستند و به عنوان فراری شناخته می شوند. در اینفوگرافیک زیر از داده‌های وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی برای ردیابی تعداد فراریان کره شمالی که هر ساله به این کشور می‌آیند و همچنین گزارش‌های بین‌المللی برای توضیح تعداد فراریان کره شمالی استفاده شده است.

فراریان کره شمالی

فراریان کره شمالی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۳

جدول زیر تعداد فراریان کره شمالی را نشان می دهد که از سال ۱۹۹۸ تا ژوئن ۲۰۲۳ وارد کره جنوبی شده اند. توجه داشته باشید که هیچ اطلاعاتی برای سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ در دسترس نبود.

فراریان کره شمالی

فراریان کره شمالی

فراریان کره شمالی

از دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰، ما شاهد آن هستیم که تعداد مهاجران کره شمالی به طور پیوسته به قله ۲,۹۱۴ نفر تنها در سال ۲۰۰۹ رسیده است.

با مرگ‌ومیرهای ناشی از قحطی کره شمالی در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ که حدود ۲۴۰,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰,۰۰۰ نفر تخمین زده می شود و همچنین شرایط بد اقتصادی کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تعداد بیشتری از ساکنان به دنبال فرار از این کشور بودند.

ما همچنین می‌توانیم تأثیر فوری به قدرت رسیدن کیم جونگ اون از سال ۲۰۱۲ را ببینیم، فرار موفقیت‌آمیز فوری ۱,۲۰۴ نفر در آن زمان، سال به سال کاهش یافته و به طور مداوم در دهه آینده کم تر شده است. کنترل‌های مرزی قوی‌تر و بهبود روابط با چین و توافق‌نامه‌هایی با روسیه برای بازگرداندن فراریان به کره شمالی هم یکی از عوامل دیگر این کاهش چشمگیر بوده است.

تعداد فراریان کره شمالی از سال ۲۰۲۰، از هزاران نفر به صدها نفر کاهش یافته است. به دنبال همه گیری کرونا، این کشور همه مرزها را بست، موانع جدیدی ایجاد کرد و سفرهای داخلی را به میزان قابل توجهی محدود کرد.

نقشه برداری از مسیرهای فرار از کره شمالی

فراریان کره شمالی

از آنجایی که ساکنین کره شمالی نمی توانند از مرزهای به شدت تحت نظارت نظامی به کره جنوبی فرار کنند، فراریان کره شمالی باید از روسیه یا چین سفر کنند تا به کشورهای دوست برسند تا پناهندگی بگیرند.

برای اکثر فراریان، راه های فرار از مغولستان در شمال یا کامبوج، لائوس، تایلند و ویتنام در جنوب است که همگی با دولت کره جنوبی برای اتحاد مجدد همکاری می کنند.

فراریانی نیز وجود دارند که سعی می کنند در روسیه یا چین بمانند. در سال ۲۰۰۹، یک نظرسنجی جهانی از پناهندگان نشان داد که ۱۱,۰۰۰ پناهجوی کره شمالی تنها در نزدیکی مرز کره شمالی در چین مخفی شده اند، بدون اینکه بخشی از آمار کشور چین به حساب بیایند.

برخی دیگر می توانند به کشورهای دیگر پناه ببرند و در نهایت، شهروندی آن کشور را به دست آورند. در سال ۲۰۲۲، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد ۲۶۰ پناهجو و ۱۲۷ پناهنده از کره شمالی را ثبت کرده است و آلمان با پذیرش ۹۶ نفر بالاتر از آمریکا با پذیرش ۷۰ نفر از این پناهجویان قرار دارد.

منبع: visualcapitalist

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو