نامه جدید امیر عبداللهیان به دبیر کل سازمان ملل

منبع: سیمرغ

2

1402/8/16

10:09


نامه جدید امیر عبداللهیان به دبیر کل سازمان ملل

نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنیه) ۱۴ آبان ماه و برای دومین بار در پی اوضاع جاری در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

امیرعبداللهیان در دومین مکاتبه رسمی با دبیرکل سازمان ملل متحد، تخریب و نابودی عامدانه زیرساخت‌های شهری و اداری، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی را چشم اندازی وحشتناک برای جامعه بین‌المللی در قرن اخیر برشمرد که با تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی و بی عملی جامعه جهانی برای توقف آن، زمینه ساز وقوع یک نسل کشی خواهد بود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در ابتدای تحولات اخیر فلسطین نیز به گوترش نامه نوشت و نسبت به بروز فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی هشدار داد و از وی خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم جنایات شنیع صهیونیست‌ها به عمل آورد.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفته بود: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

وزیر امور خارجه در دومین نامه خود به دبیرکل سازمان ملل بر بسیج جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از وقوع فاجعه و نکبت دیگری تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی که در این مدت بک بار هم با گوترش تلفنی و یک بار هم در پنجم آبان ماه سالجاری در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت جاری در غزه ملاقات کرده بود، در دومین نامه خود اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان حملات اخیر به نوار غزه را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و در راستای توقف این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. او همچنین سفرهایی هم به منطقه داشت و ضمن شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده به نیویورک هم  رفت و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

امیرعبداللهیان در دومین نامه به گوترش با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تاکنون متجاوز از ۳۰ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده یا موضوع آن بوده است، توجه دبیرکل سازمان ملل متحد را به برخی از موارد بارز نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در ۷۵ سال اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین جلب کرد.

وی همچنین از آنتونیو گوترش خواست تا ضمن محکوم کردن اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی، تدابیر لازم را برای خاتمه فوری و بدون قید و شرط تجاوز، رفع محاصره غزه و دسترسی آزاد مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی اتخاذ کند.

امیرعبداللهیان همچنین امروز درباره اوضاع جاری در غزه به دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نامه نوشت. وی در این نامه از این سازمان خواست ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، تدابیر لازم و فوری را برای توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو