آشنایی با پل قوسی کارون چهار و شگفتی های معماری آن

آشنایی با پل قوسی کارون چهار و شگفتی های معماری آن


منبع: آرگا

1

1402/8/18

13:10


پل قوسی کارون چهار یکی از دیدنی های چهار محال بختیاری بوده که شما از این مجموعه دیدن می کنید. این بنا رودخانه ای وسیع با نمایی فوق العاده دارد.

پل قوسی کارون چهار یکی از طرح های مهم بوده که زیبایی های زیادی دارند. این مجموعه جاذبه های گردشگری زیادی داشته و شما از زیبایی های آن دیدن می کنید. این مجموعه یکی از سازه های مهم در چهار محال بختیاری بوده و شما بد شگفتی های معماری این مجموعه آشنا می شوید.

تماشای پل قوسی کارون

پل قوسی کارون چهار را بشناسید:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های گردشگری هستید، می توانید در این بخش با یکی از سازه های مهم در چهار محال بختیاری آشنا شوید. طرحی ماندگار با ویژگی های متعدد که از نزدیک این معماری را مشاهده می کنید. این پل از دیدنی های چهار محال بختیاری می باشد.

بازدید از پل قوسی کارون

این پل سازه ای با شگفتی های فوق العاده بوده و شما از آن دیدن خواهید کرد. وزن این‌ پل به سه هزار و ۸۷۵ تن می رسد و طول این عرشه نیز ۳۷۸ متر می باشد. ارتفاع این پل نیز به ۶۲ می رسد. این پل دارای یک دهانه قوسی بوده و یک مجموعه دیدنی است که شما از آن دیدن می کنید.

از زیر این پل نیز رودخانه ای عبور کرده که زیبایی آن را از بالا دو چندان می کند. در این بنا طراحان زیادی فعالیت داشته اند. فولادهایی که در این بنا به کار رفته اند نیز ضد زنگ بوده و از این جهت می تواند موجب دوام آن شود.

معماری پل قوسی کارون

این پل در نوع خود یک سازه قوس دار بوده و زیبایی های زیادی دارد‌. امروزه این سازه را یکی از دیدنی های چهار محال بختیاری می دانند که شما با آن آشنا می شوید. از بالای این سد و پل می توانید با چشم اندازهای زیبایی رو به رو شوید.

پل قوسی کارون چهار

معرفی چشم اندازهای پل:

پلی که بر روی این مجموعه بنا شده است یک پل با ویژگی های متعدد بوده که شاید در ایران نظیر آن کم باشد. یک پل طویل و ساخته شده از فولادهای مقاوم که سالیان زیادی است این بنا را پابرجا قرار داده است. با رویش سبزه هایی در این ارتفاعات شما شاهد زیبایی های بیشتری خواهید بود. پل قوسی کارون چهار از معماری ویژه ای برخوردار است.

نمای پل قوسی کارون

در فصل های مختلفی از سال نیز این ناحیه دیدنی های متنوعی برای شما خواهد داشت. اهمیت این مجموعه به دلیل این است که در فصل های مختلفی از سال طبیعت بکری دارد. در بهار شرایط آب و هوایی این ناحیه فوق العاده بوده است.

آب های این‌ سد و پل فوق العاده طلال و نیلی رنگ بوده و از زیبایی های فوق العاده ای برخوردار می باشد. این مناظر هر ساله گردشگران‌ زیادی را از نواحی مختلفی به سوی خود می کشاند و شما با آن ها آشنا می شوید.

مکان های دیدنی چهار محال بختیاری از تنوع زیادی برخوردار بوده و دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخ زیادی است که شما می توانید در این بخش با نمونه هایی از آن آشنا شوید. این پل نیز مجموعه ای از این دیدنی ها بوده و شما عزیزان امکان بازدید از آن را خواهید داشت. این پل در نوع معماری خود بی نظیر جلوه می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو