رندرها و مشخصات اولیه گوشی گلکسی A25 سامسونگ افشا شد

منبع: پلازا

2

1402/8/18

13:20


رندرها و مشخصات اولیه گوشی گلکسی A25 سامسونگ افشا شد

گوشی گلکسی A25 سامسونگ، به‌عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های اقتصادی از سری آ سامسونگ احتمالا قرار است طی چند ماه آینده معرفی شود. در این مطلب پلازا قصد داریم به آخرین اخبار و مشخصات Samsung Galaxy A 25 بپردازیم.

سامسونگ در سال 2023 با معرفی گلکسی A24 4G گام بزرگی به‌جلو برداشت و توانست این گوشی را نسبت به مدل قبلی خود تا حد قابل توجهی بهبود دهد؛ به همین خاطر بود که گلکسی A24 4G در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار به‌حساب می‌آید. حالا کم کم باید منتظر عرضه نسل بعدی این موبایل یعنی گوشی گلکسی A25 سامسونگ باشیم. تا به‌اینجا مشخصات و رندرهای اولیه این گوشی افشا شده‌اند که براساس آن‌ها گوشی حداقل در بخش تراشه، پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.

فهرست مطالب

مشخصات احتمالی گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ

ویژگی‌ها گوشی گلکسی آ 25 سامسونگ
نمایشگر 6.44 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080p
پردازنده اگزینوس 1280
سیستم عامل اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1
حافظه/رم تا 8 گیگابایت رم | حافظه نامعلوم
دوربین‌‌ها 2 + 5 + 50 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی 13
باتری 5000 میلی‌آمپر با شارژ 25 وات
قیمت

معرفی گوشی گلکسی A25 سامسونگ

گوشی Samsung Galaxy A25 ابتدا در ماه ژوئن همراه با چند رندر غیر رسمی معرفی شد که شکل و شمایل اولیه گوشی را به‌ما نشان می‌دادند. از آن زمان تا به امروز اخبار زیادی در مورد گوشی منتشر نشده بود اما حالا علاوه بر مشخصات اولیه گوشی که از طریق گیک‌بنچ به دستمان رسیده، رندرهای جدیدتری منتشر شده‌اند که شباهت زیادی به رندرهای رسمی خود سامسونگ دارند.

نمایشگر و طراحی گوشی گلکسی آ 25 سامسونگ

مثل مدل قبلی انتظار داریم نمایشگر یکی از مهمترین مزایای گوشی گلکسی آ 25 سامسونگ باشد. براساس گزارشات نمایشگر گوشی احتمالا کمی کوچک‌تر از قبل و یک پنل 6.44 اینچی خواهد بود. متاسفانه اطلاعات دیگری از نمایشگر افشا نشده اما به‌احتمال زیاد با یک پنل سوپر امولد 90 هرتزی و یا احتمالا 120 هرتزی روبه‌رو خواهیم شد.

همچنین تصاویر گوشی Samsung Galaxy A25 هم اخیرا توسط وبسایت Android Headlines منتشر شده‌اند. به گفته این وبسایت، این رندرها توسط یکی از منابع آن‌ها در اختیارشان قرار گرفته است. براساس این رندرها سامسونگ قصد دارد گوشی را در 4 رنگ مختلف مشکی، خاکستری، لیمویی و سفید عرضه کند.

طراحی ظاهری گوشی نیز تغییری نسبت به قبل نکرده است و این گوشی همچنان از همان طراحی مدل قبلی با چینش جداگانه لنزها در پنل پشتی و همچنین ناچ قطره‌ای نمایشگر بهره می‌برد. به گفته وبسایت Android Headlines، ابعاد گلکسی A25 نیز نسبت به گلکسی A24 4G تغییری نخواهد کرد.

سخت افزار گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ

به‌تازگی شاهد قرارگیری یک گوشی جدید از سامسونگ با شماره مدل SM-A256U در فهرست دستگاه‌های دارای گواهی از سوی FCC در آمریکا بودیم و براساس گمانه‌زنی‌ها این گوشی گلکسی A25 است. با توجه مشخصات آن گوشی همچنان با یک باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات عرضه می‌شود. از همین حالا می‌توان گفت سرعت شارژ یکی از بزرگترین معایب گوشی گلکسی آ 25 سامسونگ در مقایسه با رقبای چینی خواهد بود.

علاوه بر این، همانطور که پیشتر گفتیم، مشخصات گوشی اخیرا در گیک‌بنچ افشا شده است و اطلاعات بیشتری از آن را در اختیارمان قرار داده است. براساس این مشخصات پرازنده ی گوشی Samsung Galaxy A25، تراشه 5 نانومتری اگزینوس 1280 خواهد بود که پیشتر در گلکسی A53 و گلکسی A33 مورد استفاده قرار گرفته بود. این تراشه نسبت به هلیو G99 که در گلکسی A24 4G آن را دیده بودیم، قدرت پردازشی بیشتری ارائه می‌کند؛ در این صورت پردازنده گرافیکی گوشی Samsung Galaxy A25 نیز عملکرد به‌مراتب بهتری در گیمینگ خواهد داشت.

گوشی گلکسی A25 سامسونگ

در بخش حافظه داخلی و رم گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ، گوشی احتمالا در بهترین پیکربندی با 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد و در مدل‌های پایه ممکن است با رم کمتر نیز عرضه شود. در مورد حافظه اما اخبار زیادی منتشر نشده است ولی احتمالا حافظه گوشی نسبت به مدل قبلی تغییری نمی‌کند و همچنان در پیکربندی‌های 128 یا 256 گیگابایت خواهد بود.

دوربین گوشی Samsung Galaxy A25

دوربین یکی دیگر از بخش‌های مهم این موبایل است. متاسفانه در مورد این بخش نیز هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست اما پیش‌بینی می‌شود سامسونگ همان ترکیب لنزهای مدل قبلی را حفظ کند. در این صورت گلکسی A25 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین 5 مگاپیکسلی فوق‌عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو عرضه خواهد شد و در پنل جلویی نیز از یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در مورد قیمت گوشی Samsung Galaxy A25 هنوز خبری منتشر نشده است اما بسیار بعید است که قیمت گوشی نسبت به مدل‌های سال قبلی افزایش خیلی زیادی داشته باشد و احتمالا همان قیمت قبلی را حفظ می‌کند.

گوشی گلکسی A25 سامسونگ

از طرف دیگر تاریخ عرضه گوشی احتمالا نیمه اول سال 2024 خواهد بود. از آنجایی که سامسونگ قصد دارد گلکسی A25 را با اندروید 14 وارد بازار کند، بسیار بعید است که این گوشی قبل از سری گلکسی S24 معرفی شود؛ چرا که کره‌ای‌ها همیشه ابتدا گوشی‌های جدید پرچم‌دار خود را با نسخه جدید اندروید عرضه و سپس گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی را معرفی می‌کنند. در این صورت گلکسی A25 نیز به احتمال زیاد پس از گلکسی S24 و در ماه اواخر بهار و اوایل تابستان معرفی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو