تغییر کتاب‌های دانش‌آموزان دختر و پسر برای احیای حیا

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/22

09:42


ساعدنیوز: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت که طبق این سند باید کتب درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت شود.

تغییر کتاب‌های دانش‌آموزان دختر و پسر برای احیای حیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت که طبق این سند باید کتب درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت شود.

رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت، اظهار کرد: سند تحول بنیادین می‌گوید باید کتب درسی را متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت کنیم و باید فرهنگ حیا را در سراسر جامعه نهادینه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود به وجود سه دیدگاه در جهان درخصوص زنان اشاره و تصریح کرد: دیدگاه اول زن و دختر را در حاشیه می‌بیند، عموما نقشی به آن نمی‌دهد که در کلام رهبری این دیدگاه به دیدگاه شرقی معروف است. دیدگاه دوم زن را فعال اما ابزار می‌بیند و در این دیدگاه جنسیت زن بر انسانیت او برتری پیدا کرده و مایه انحطاط زن شده است. این دیدگاه فمنیسم بود که در واقع پاسخ به ظلم زیادی بود که مردان به زنان روا می‌داشتند اما منحرف شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این نگاه به زن و دختر در کشور ما حقیقتا یک سرمایه بزرگ است. حضور 8 میلیون دانش آموز دختر در سراسر کشور که تقریبا نیمی از دانش آموزان ما را تشکیل می‌دهند و بالغ بر 550 هزار معلم خانم در سراسر کشور نشان می‌دهد که این کشور مادران نجیب و مهربان برای آینده تربیت می‌کند. مادران آینده در حال تربیت هستند.

صحرایی با اشاره به توجه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مساله زن و خانواده بیان کرد: این سند نظام تعلیم و تربیت ما است. گرچه وضعیت مدارس و دانش آموزان ما نسبت به کشورهای دیگر به مراتب بهتر است اما آنچه انقلاب از ما می‌خواهد خیلی فراتر از آن است. خانواده باید از طریق مدرسه آموزش ببیند. بالغ بر 120 هزار مدرسه در کشور وجود دارد و نظام تربیت ما باید از مدرسه‌ها متحول شود. اگر ما هر آرزوی خوبی برای کشور داریم باید بذر آن در مدرسه بیافشانیم.

وی افزود: حتی اگر می‌خواهیم سواد جدید با مفاهیم نوین به خانواده دهیم باید از مدرسه این را انجام دهیم. مدرسه قوی است که ایران قوی را می‌سازد. قریب به دو سوم یا سه چهارم کارمندان شاغل زن کشور در آموزش و پرورش هستند. ما باید برای امور زنان و خانواده آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان سازمان مستقل و قوی و ملی طراحی کنیم تا نقش آنها را به خوبی در جامعه نشان دهیم. بدین منظور در تلاش برای ارتقای این جایگاه هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو