کشف بقایای مجسمه یک جنگجوی مایا در مکزیک

منبع: همگردی

1

1402/8/22

16:39


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته و گزارشات بدست آمده، کشف بقایای مجسمه یک جنگجوی مایا در مکزیک صورت گرفت.

باستان شناسانی که در مکزیک مشغول فعالیت بودند، یک مجسمه هزار ساله را که تصویرگر یک جنگجوی مایاست، در زیرزمین یکی از معبدهای «چیچن ایتزا» واقع در شبه جزیره «یوکاتان» کشف کردند.

به گفته مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک (INAH)، این مجسمه جنگجویی را به تصویر میکشد که کلاه خودی به شکل ماری با دهان باز و سربندی از جنس پر بر سر دارد. این مجسمه که 33 متر ارتفاع و 28 متر عرض دارد، در مجموع در وضعیت مناسبی قرار دارد و فقط یک ترک روی آن دیده می شود. کارشناسان معتقدند که این سردیس زمانی بخشی از یک مجسمه بزرگتر بوده است.

«چیچن ایتزا» که در فاصله قرن نهم تا سیزدهم رونق پیدا کرد، مساحتی معادل 300 هکتار را در بر می گیرد. در مرکز این محوطه هرمی به نام «ال کاستیلو» (قلعه) وجود دارد که ارتفاع آن به 30 متر می رسد. در این محوطه معبدهای بسیاری به همراه یک رصدخانه ساخته شده است.

این محوطه یک مقصد گردشگری محبوب است و در چند سال گذشته (INAH) در نزدیکی این محوطه، موزه ها و خط راه آهن جدیدی احداث شده است.

مجسمه جنگجو در جریان ساخت و ساز این راه آهن کشف شده است.

مجموعه ای از چند اثر تاریخی دیگر نیز در جریان این ساخت و ساز کشف شد که از جمله به گور حدود 660 نفر و بیش از یک میلیون تکه سرامیک و بقایای چند بنا میتوان اشاره کرد.

کشف بقایای مجسمه یک جنگجوی مایا در مکزیک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو