چرا زنم در رابطه جنسی ارضا نمی شود؟!

منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/23

09:34


بسیاری از زنان نمی‌توانند در یک رابطه جنسی ارضا شوند. دلایل و عوارض ارضا نشدن زنان چیست؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

شدت و تعداد ارگاسم و میزان تحریک مورد نیاز برای رسیدن به ارگاسم در زنان مختلف متفاوت است. از هر پنج زن یک نفر مشکل آنورگاسمی یا نرسیدن به ارگاسم دارد. آنورگاسمی یعنی اینکه بعد از تحریک جنسی، زن نمی تواند به ارگاسم برسد.این خانم ها از عوارض روحی و جسمی ارضا نشدن زن پس از تحریک رنج می برند و به دنبال روشی برای درمان آن هستند.

چرا نمی‌توانم خانمم را ارضاء کنم؟

وجود یک سری از مشکلات، باعث می‌شود شما نتوانید همسرتان را از لحاظ جنسی به خوبی ارضاء کنید. در ادامه مقاله، چند مورد از این مشکلات را مطرح خواهیم کرد.

اختلال در ارگاسم

برخی از خانم‌ها به دلایلی، اختلال ارگاسم دارند. اختلال ارگاسم یعنی شخص در به ارگاسم رسیدن، دچار مشکل است یا اصلا به ارگاسم نمی‌رسد. رسیدن به اوج لذت جنسی، برای زن و مرد مهم است و باعث لذت بردن از رابطه زناشویی می‌شود. اگر ارگاسم اتفاق نیفتد، طبیعتا خانم لذت کافی را از رابطه جنسی نخواهد برد.

زن

واژینیسموس

واژینیسموس به این صورت است که ورود هر گونه جسم خارجی به داخل واژن، از جمله تامپون، آلت مردانه یا سپکولوم معاینه، باعث انقباض و سفت شدن دهانه واژن می‌شود. این حالت، به دلیل انقباض غیرارادی ماهیچه‌های لگن بروز می‌کند. این حالت منجر به درد شدید می‌شود. واژینیسموس نیز یکی از دلایل عدم ارضاء و لذت جنسی زن از رابطه زناشویی است. راه حل این مساله نیز، مراجعه به سکس‌تراپ است.

استرس و اضطراب شدید

زمانی که همسرتان دچار استرس خاصی باشد، هورمون کورتیزول بیشتر ترشح می‌شود. این هورمون، هورمون‌های جنسی که باعث لذت و ارضاء شخص می‌شود را سرکوب می‌کند. بنابراین هرچقدر همسرتان استرس و اضطراب شدیدتری را داشته باشد، میل جنسی‌اش نیز کمتر می‌شود. همین امر باعث می‌شود شما نتوانید او را به خوبی ارضاء کنید.

اعتماد به نفس کم

اگر خانم اعتماد به نفس کمی نسبت به خود (مخصوصا نسبت به ظاهر خود) یا عملکرش در رابطه زناشویی داشته باشد، کمتر از آن لذت خواهد برد. اعتماد به نفس کم در رابطه جنسی، باعث خجالت بیشتر، ایجاد افکار منفی و مخربی مثل:«نکنه نتونم به شوهرم لذت بدم.»، «نکنه الآن شوهرم فکر میکنه بدنم زشته»، «نکنه در حین ارضاء شدن، رفتار خنده‌داری رو از خودم بروز بدم»، «الآن شوهرم درباره من چی فکر میکنه» و…. می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود که خانم نتواند راحت و صمیمی در رابطه برخورد کند و کمتر لذت ببرد.

زودانزالی مرد و اختلال در نعوظ

مردانی که دچار زودانزالی یا اختلال در نعوظ هستند، طبیعتا عملکرد پایین‌تری نسبت به سایر مردانی که این اختلال و مشکلات را ندارند، دارند. همین موضوع باعث کاهش کیفیت رابطه زناشویی، افزایش استرس، اضطراب و نگرانی‌های مرد و ناتوانی در به ارگاسم رساندن خانم می‌شود.

سخن پایانی

بسیاری از زنان به‌طور موقتی یا دائمی دچار مشکل ارضانشدن می‌شوند. اگر این موضوع را احساس می‌کنید و روی زندگی‌تان اثرات منفی گذاشته، باید به پزشک مراجعه کنید.یادتان باشد که دلایل و عوارض ارضا نشدن زنان پرشمار هستند و شما تنها کسانی نیستید که با این موضوع دست‌ و پنجه نرم می‌کنید. دریافت کمک حرفه‌ای راهی برای رفع مشکل خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو