عواقب نداشتن تمرکز در رابطه جنسی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/23

11:04


عدم تمرکز در رابطه جنسی شکایت حائز اهمیتی تلقی می شود، چرا که در مراحل تحریک پذیری، نعوظ و ارگاسم و لذت زنان و مردان از رابطه جنسی میتواند ایجاد اختلال کند. به همین منظور در این مطلب از ساعد نیوز درباره پیامدهای نداشتن تمرکز در رابطه جنسی بحث می کنیم.با ما همراه باشید.

خیلی از خانم‌ها موقع رابطه جنسی مداوم فکرشان به وظائف روزانه، نور زیاد داخل اتاق، سروصدا، وجود حیوانات داخل اتاق و از این قبیل پرت می شود. باید ببینید که چه چیزهایی موجب حواسپرتی شما می‌شود و آنها را از میان بردارید تا بتوانید حین رابطه جنسی خوب روی جسمتان و احساس خوبی که پیدا می کنید، تمرکز داشته باشید تا راحتتر به ارگاسم برسید.زوجین بایستی نسبت به این موضوع بسیار باشند تا کیفیت خوبی در رابطه جنسی داشته باشند.

نداشتن تمرکز در رابطه جنسی چه عواقبی دارد؟

آگاهی ذهنی و تمرکز افکار باعث افزایش میل جنسی شمامی شود .تمرکز در افکار و احساسات می تواند به شما کمک کند تا در هنگام رابطه زناشویی صمیمیت فیزیکی داشته باشید و کاملاً حضورهشیارانه داشته باشید. بی علاقه گی مرد به رابطه زناشویی به علت افسردگی ناشی از عدم توانایی در تمرکز ذهن در بیماران افسرده است. اما نداشتن تمرکز در رابطه جنسی چه پیامدی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

باعث سوء تفاهم شریک عاطفی‌تان می‌شوید

چه مرد باشید چه زن قطعا برایتان مهم است که شریک عاطفی شما از رابطه جنسی با شما لذت ببرد و شما را از این نظر جذاب و مورد قبول بداند، زمانی که در رابطه جنسی حواستان پرت می‌شود رابطه جنسی‌تان کیفیت قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت و این موضوع ممکن است شریک عاطفی‌تان را دچار برخی سوء تفاهم‌ها کند.

زن و مرد

باعث می‌شود از رابطه جنسی لذت نبریم

لازمه ارضای نیاز و غریزه جنسی در انسان انکار ناپذیر است. در واقع شور و شوق جنسی و ارضای نیاز جنسی یکی از پایه‌های مهم و اساسی رابطه سالم است. داشتن رابطه جنسی سالمی که بتوانید از آن لذت ببرید به اندازه صمیمیت و تعهد در رابطه شما اهمیت دارد. حواس پرتی در رابطه جنسی شما را از لذت بردنِ از آن محروم خواهد کرد و تا زمانی که نتوانید از رابطه جنسی‌تان لذت ببرید نمی‌توانید ادعا کنید در رابطه سالم و کاملی قرار دارید!

رفتارهای جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

شاید یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که حواس پرتی در رابطه جنسی به وجود می‌آورد تاثیر آن روی رفتارهای جنسی است. شاید شریک جنسی شما متوجه حواس پرتی‌تان یا لذت نبردنتان از رابطه نشود اما رفتارهای جنسی چیزی نیست که بتوانید آن را پنهان کنید و این موضوع کاملا برای شریک جنسی‌تان قابل مشاهده است که همانطور که توضیح دادیم ممکن است منجر به ایجاد سوء تفاهم در شریک عاطفی‌تان شود یا او را دلسرد کند و حتی باعث شود لذت لازم را از رابطه نبرد و گاهی نیز ممکن است احساس کند خودش را به شما تحمیل کرده است و شما علاقه‌ای به رابطه جنسی با او ندارید.

سخن پایانی

توجه لحظه‌ای به احساسات، شما را قادر می‌سازد تا موقعیت را همانطور که هست تجربه کنید، و به شریک زندگی تان اجازه می‌دهد تا از وجود شما وهشیاریتان لذت ببرد.در بسیاری از زوج ها علت بی میلی جنسی مرد توجه نداشتن به احساسات و خواسته های همسر در هنگام رابطه زناشویی است.ذهن آگاهی، یا آگاهی از لحظه حال، می تواند با کاهش استرس و کمک به شما در تمرکز بر احساسات لحظه ای، زندگی جنسی شما را بهبود بخشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو