انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ ؛ خطاهای رایج ظرفشویی های سامسونگ

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ ؛ خطاهای رایج ظرفشویی های سامسونگ


منبع: تکراتو

2

1402/8/27

10:32


آشنایی با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند در رفع مشکلات شما موثر باشد. همچنین، دیگر لازم نیست برای هر مشکلی با متخصص تعمیرکار تماس بگیرید.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ ؛ خطاهای رایج ظرفشویی های سامسونگ

آشنایی با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند در رفع مشکلات شما موثر باشد. همچنین، دیگر لازم نیست برای هر مشکلی با متخصص تعمیرکار تماس بگیرید.

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ داشته باشید احتمالا تا به حال با اعداد یا حروف لاتینی که بعضا روی نمایشگر ظاهر می‌شوند مواجه شده‌اید. اما این حروف و اعداد یا به عبارت بهتر انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ چه معنایی دارند و در واکنش به آن‌ها باید چه کرد؟

طبیعتا پیغام های خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ حاکی از بروز نوعی مشکل در عملکرد یا اجزای دستگاه هستند. نکته مهم اما اینکه انواع کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ به شما کمک می‌کند تا مشکل ظرفشویی را سریعتر دریافته و با آگاهی قبلی نسبت به رفع آن اقدام کنید.

جذابیت کار اینجاست که در مواردی حتی شما به سادگی می‌توانید خودتان مشکلات را برطرف کنید و در مواردی بسیار خاص نیاز به خبر کردن تعمیرکار دارید. اما انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ کدامند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

وقتی با یکی از خطاهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه می‌شوید احتمالا از خود می‌پرسید که این مورد از انواع کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ به چه معناست؟

در گام اول باید گفت که محصولات عموم برندهای معروف مانند سامسونگ و الجی، یک دفترچه راهنمای جامع همراه دارند که در آن‌ها معنای تمام کدها و ارورها توضیح داده شده است. پس در گام نخست باید بدانید که بهترین منبع برای شناخت جامع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ همان دفترچه است.

اما اگر دفترچه در دسترس شما نیست یا به هر دلیلی امکان استفاده از آن را ندارید،‌ ما در طول این مطلب با معرفی انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ به نحوه رفع مشکل در مواجهه با پیغام های خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌پردازیم. اما ابتدا جدول زیر که برای معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ تهیه شده را برای آشنایی مقدماتی با انواع ارورها ببینید:

کد خطای ظرفشویی سامسونگ علت احتمالی
4E وجود مشکل در سیستم آبرسانی ماشین ظرفشویی
4E1 بالا بودن دمای آب ورودی به دستگاه
tE1 خرابی ترموستات
5C ,5E یا SE عدم تخلیه آب
OE سرریزشدن آب
LE نشت آب از ماشین ظرفشویی
HE خراب شدن المنت هیتر
HE1 بالا بودن دمای آب ورودی
9E پایین بودن سطح آب
BE2 گیرکردن دکمه در پنل
PE وجود مشکل در اتصالات و سیم کشی‌ها
E1 آبریزش یا نشت آب
E2 خطا در تغذیه آب ماشین ظرفشویی
E4 وجود مشکل در تغذیه آبگرم
7E خطای بازتابنده واتروال (Waterwall)
4C وجود مشکل در تامین آب دستگاه
F3 و F5 نشتی یا آبریزش آب در قسمت پایینی ظرفشویی
LC نشتی در کل سیستم

اما در ادامه انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم و در صورت امکان، راه حل برخی از ارورها را نیز توضیح می‌دهیم. با ما باشید.

کد خطا یا ارور E4 ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی از انواع خطاهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ اروری با کد خطای E4 است که به عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی اشاره دارد. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید ابتدا بررسی کنید که آیا شیر آب ماشین باز است یا نه. سپس قطع کن شیر آب، دریچه ورودی آب و اتصالات سیم‌کشی روی شیر را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید.

ارور E14 ماشین ظرفشویی سامسونگ

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور E14 یکی از انواع کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ است که به دمای بالای آب ورودی به ماشین ظرفشویی اشاره دارد. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ موارد زیر را بررسی کنید:

  1. دمای شیر آب گرم آشپزخانه را بررسی کنید.
  2. اگر دمای آب بیش از 120 درجه فارنهایت یا 50 درجه سانتی‌گراد بود، بایستی دمای آب را پایین بیاورید.
  3. در صورتی که دمای آب زیر 176 درجه فارنهایت یا 80 درجه سانتی‌گراد بود، احتمالا ترموستات معیوب است و باید تعویض شود.
  4. در صورتی که مشکل پابرجا بود ممکن است برد اصلی دستگاه مشکل داشته باشد.

ارور TE1 ظرفشویی سامسونگ

معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ را با ارور TE1 ادامه می‌دهیم که به وجود مشکلی در ترموستات دستگاه اشاره دارد. در صورت بروز این ایراد، برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید تمامی اتصالات و سیم‌های ترموستات بررسی شده و موارد آسیب‌دیده جایگزین شوند.

در صورتی که مشکل با تعویض سیم‌کشی رفع نشود، احتمالا خود ترموستات ایراد دارد و باید تعویض شود. اما اگر همچنان مشکل پابرجا باشد، بایستی برد اصلی دستگاه تعویض شود. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ حتما از کمک یک تعمیرکار مجرب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون 118 اینچی الجی با قیمت سرسام‌آور 10 هزار دلار معرفی شد

ارور 5C ,5E یا SE ظرفشویی سامسونگ

در شرایطی که ظرفشویی موفق به تخلیه آب دستگاه نشود، شاهد ارور دادن ماشین ظرفشویی سامسونگ با کد خطاهای مورد اشاره خواهیم بود. این مورد البته در مواردی که سرعت تخلیه آب هم به اندازه کافی نباشد ظاهر می‌شود. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ اما موارد زیر را بررسی کنید:

  1. شیلنگ‌ها و لوله‌های تخلیه را برای رفع هر نوع انسداد، گرفتگی و خم‌شدگی بررسی کنید.
  2. پمپ تخلیه باید بررسی شود و در صورتی که آسیب‌دیده باشد، باید جایگزین شود.

معنای ارور OE ظرفشویی سامسونگ چیست؟

ارور OE یکی دیگر از مواردی است که باعث ارور دادن ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شود. این مشکل سبب سرریز شدن آب دستگاه می‌شود و در مواجهه با آن بایستی بلافاصله دستگاه را از برق جدا کنید. در مرحله بعد، دریچه شیر ورودی آب و برد اصلی را بررسی کنید.

ارور LE ظرفشویی سامسونگ

از دیگر پیغام های خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ اروری با کد خطای LE است که به بروز نشتی در دستگاه اشاره دارد. برای رفع این مشکل بایستی همه شیلنگ‌ها، لوله‌ها و پمپ تخلیه برای بررسی هرنوع آسیب و ترک‌خوردگی بازبینی شوند و در صورت لزوم حتی تعویض شوند.

ارور HE ظرفشویی سامسونگ

از دیگر مواردی که منجر به ارور دادن ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شود خرابی المنت است. به عنوان یکی از خطاهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ این مورد با کد خطای HE ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ماشین ظرفشویی را از برق جدا کرده و اتصالات سیم‌کشی هیتر را بررسی کنید.
  • در صورتی که هیتر مشکلی داشته باشد باید تعویض شود.
  • در صورتی که هیتر مشکلی نداشت، بایستی برد اصلی دستگاه بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

ارور HE1 ظرفشویی سامسونگ

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور HE1 یکی از انواع کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ بوده که حاکی از دمای بالای ماشین ظرفشویی است. برای رفع این ارور موارد زیر را انجام دهید:

  • ظرفشویی را از برق جدا کنید.
  • درب دستگاه را باز کرده، درجه حرارت آب درون ماشین را اندازه بگیرید.
  • اگر دمای آب نزدیک به 176 درجه فارنهایت بود، احتمال رله هیتر بر روی برد اصلی گیر کرده و باید PBA اصلی جایگزین شود. اما اگر دمای آب کمتر از 176 درجه بود، یحتمل ترموستات مشکل دارد و باید تعویض یا در صورت امکان تعمیر شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 [معرفی و مشخصات فنی]

ارور E9 در ظرفشویی سامسونگ

در معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ به معرفی ارور E9 می‌رسیم که حاکی از پایین‌بودن سطح آب ماشین ظرفشویی است. برای رفع این ارور مراحل زیر را طی کنید:

  • ظروف عمیقی که از آب پرشده را از ماشین خارج کنید، آب آن‌ها را خالی کرده و مجددا برنامه شستشو را راه‌اندازی کنید.
  • سطح زیرین ماشین ظرفشویی را برای اطمینان از تراز بودن آن بررسی کنید.
  • ظرفشویی را از برق کشیده و اتصالات و سیم‌کشی آن را بررسی کنید.
  • اگر اتصالات مشکلی نداشت، ممکن است نیاز باشد سنسورها را تعویض کنید.

کد خطای BE2 ظرفشویی سامسونگ

یکی از پیغام های خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ با کد BE2 ظاهر می‌شود و حاکی از گیرکردن دکمه‌ها در پنل است. برای رفع این مشکل بایستی معمولا پنل باز شده و از پشت دکمه‌ها از حالت گیرکردن خارج شوند. این کار را باید به یک تکنسین مجرب بسپارید.

کد خطای Heavy در ماشین ظرفشویی سامسونگ

نشت آب هم منجر به ارور دادن ماشین ظرفشویی سامسونگ و نمایش کد خطای Heavy می‌شود که از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ است. این مورد معمولا به مشکلی در شیلنگ تخلیه دستگاه اشاره دارد، پس برای رفع آن موارد زیر را انجام دهید:

  • هر نوع انسداد، پیچ‌خوردگی یا نشتی در شیلنگ تخلیه را بررسی کنید.
  • در صورتی که شیلنگ فرسوده شده، آن را تعویض کنید

چشمک زدن چراغ‌های Heavy, Delicate و Quick ظرفشویی سامسونگ

چشمک زدن چراغ‌های Heavy, Delicate و Quick از دیگر خطاهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ بوده و معنای آن، بروز نوعی مشکل در سنسور دمای ماشین ظرفشویی است. برای رفع این ارور از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی را بدون مواد شوینده اجرا کنید، اگر چراغ‌ها همچنان روشن بودند، یک تکنسین مجرب را خبر کنید.

معنای ارور PE ظرفشویی سامسونگ چیست؟

در میان انواع کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از مهمترین موارد اروری با نماد PE است. برای رفع این مورد موارد زیر را بررسی کنید:

  • ظرفشویی را از برق جدا کرده و هر سیم مشکل داری را دوباره متصل کنید.
  • در صورتی که سیم‌ها آسیب بسیار جدی دیده‌اند باید تعویض شوند.
  • اگر سیم‌ها مشکلی نداشته باشد، مجموعه توزیع‌کننده که شامل بشقاب، موتور توزیع‌کننده و میکروسوئیچ است باید تعویض شود.

کد خطای E1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ اروری است که با کد E1 ظاهر می‌شود و به نشتی در دستگاه اشاره دارد. البته ارور دادن ماشین ظرفشویی سامسونگ در این مورد می‌تواند به دلیل دور بالای موتور پمپ هم باشد که به دلیل نشتی پدید می‌آید. از دلایل اصلی بروز این خطا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شاید بتواند در رفع خطا موثر باشد:

  • هر نوع نشتی در اتصالات لوله‌های پایین ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.
  • شیلنگ تخلیه پایینتر از فاضلاب سینک باشد.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین تلویزیون 8K سامسونگ با قیمت 2 میلیارد تومانی معرفی شد!

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 ؛ راهنمای خرید تلویزیون مخصوص بازی

معنای ارور E2 ظرفشویی سامسونگ چیست؟

در معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ به کد E2 می‌رسیم که در برخی مدل‌های ظرفشویی سامسونگ ظاهر می‌شود به وجود مشکل و خطا در تغذیه آب ظرفشویی اشاره دارد. برای رفع این مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  • منبع آب ورودی دستگاه را بررسی کرده و از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید.
  • لوله آب متصل به دستگاه را برای اطمینان از عدم خمیدگی و پیچش بررسی کنید.
  • فشار آب ورودی را بررسی کنید که خیلی کم نباشد.

ارور E4 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور E4 یکی از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ است که به مشکل تغذیه آب گرم دستگاه اشاره دارد. در صورت مواجه با این ارور بایستی دمای آب ورودی دستگاه بررسی شود و اگر دما خیلی پایین بود، مشکل رفع شود. اگر دمای آب مناسب بود اما ارور E4 همچنان پابرجا بود، یک تکنسین حرفه‌ای خبر کنید.

معنای ارور E7 در ظرفشویی سامسونگ چیست؟

در صورتی که این اولین استفاده شما از ظرفشویی سامسونگ بعد از خرید است، اطمینان حاصل کنید که نوار بسته‌بندی از بازتابنده واترفال جدا شده و به آن امکان حرکت می‌دهد.

کد خطا یا ارور C4 در ظرفشویی سامسونگ چیست؟

ظاهر شدن ارور C4 در ظرفشویی سامسونگ هم به مشکل تامین آب دستگاه اشاره دارد. در صورت مشاهده این ارور، موارد زیر را طی کنید:

  • در قدم اول شیر آب را بررسی و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • شاید تامین آب ظرفشویی به طور کامل قطع شده باشد.
  • مطمئن شوید که شیر آب ورودی به دستگاه دچار یخ‌زدگی یا هرنوع انسدادی نشده باشد.
  • فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارورهای F1، F2، F3، F4، F5، F6، F7، F8 و F9 ظرفشویی سامسونگ

همه این موارد از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ هستند که به اختلالات عملکردی دستگاه اشاره دارد و معمولا این اختلالات از مشکلاتی در موتور یا برد الکترونیکی آب می‌خورد. از جمله اقداماتی که ممکن است در مواردی برای رفع این مشکل موثر باشد، ریست کردن ماشین ظرفشویی است. برای ریست کردن دستگاه هم مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • شیر ورودی آب دستگاه را ببندید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  • حالا دوباره شیر آب را باز کرده و دستگاه را به برق وصل کنید. دکمه روشن و استارت ظرفشویی را فشار دهید.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون گیمینگ 85 اینچی شیائومی TV A Pro معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

تلویزیون پرچمدار و گرانقیمت هواوی Smart Screen V5 Pro معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

ارورهای F3 و F5 ماشین ظرفشویی سامسونگ

از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به خطای F3 اشاره کرد. این مشکل به معنای مشکل نشتی در بخش‌های پایینی دستگاه است. در این موارد اگر سینی پایینی از آب پر شده باشد، سوئیچ شناور فعال شده و دستگاه این ارور را نشان می‌دهد.

ظاهر شدن کد F5 هم به گیر کردن، گرفتگی یا هر نوع خرابی بازوهای آب‌پاش اشاره دارد. برای رفع این مشکل می‌توانید از جرم‌گیر استفاده کنید.

کد LC در ظرفشویی سامسونگ یعنی چه؟

ظاهر شدن کد LC در ظرفشویی سامسونگ به نشتی در کل سیستم اشاره دارد. در این شرایط یافتن محل دقیق نشتی دشوار است. اگر نشتی از شیر ورودی آب باشد، باید آب را از کنتور قطع کرده، شیر ورودی را بسته و دستگاه را از برق بکشید. سپس شیر جدیدی تهیه کرده و شیر ورودی را تعویض کنید. اما اگر امکان این کار را ندارید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب به طور مفصل به انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ پرداختیم. توصیه می‌کنیم در صورتی که دانش و تخصص کافی در حوزه رفع ارورهای ظرفشویی سامسونگ را ندارید، برای اینکار از متخصصان این حوزه کمک بگیرید، مبادا آسیبی به دیگر قطعات و بخش‌های ماشین وارد کنید.

سوالات متداول

معنای ارور E4 در ظرفشویی سامسونگ چیست؟

دلیل این مشکل، تشخیص عدم وجود آب در دستگاه است که در این مقاله به نحوه رفع این مشکل پرداختیم.

معنای کد خطای HE در ظرفشویی سامسونگ چیست؟

در صورتی خرابی المنت هیتر، این کد خطا نمایش داده می‌شود.

ارور E1 ظرفشویی سامسونگ نشان دهنده چیست؟

بروز خطای E1 نشانگر مشکل نشتی در ظرفشویی سامسونگ است.

بیشتر بخوانید:

شما تجربه مواجهه با کدام یک از این مشکلات را دارید؟ آیا اروری در ماشین ظرفشویی سامسونگ که در این مطلب به آن پرداخته نشده باشد وجود دارد؟ جزئیات را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو