7 کشور محبوب و ارزان ایرانیان برای سفر

7 کشور محبوب و ارزان ایرانیان برای سفر


منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/28

03:24


بسیاری از مردم در جستجوی ارزان ترین کشورها برای سفر هستند. سفری که در نهایت امنیت و آرامش صورت گرفته و علاوه بر فراهم آوردن امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. در این مطلب ما قصد داریم 7 مقصد از مقاصد پرسفر و مورد علاقه ی ایرانیان را معرفی کنیم.

سفر کردن جزو یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود انجام می‌دهند. افراد با سفر کردن می‌توانند با آداب و رسوم آن منطقه نیز آشنا شوند و تجربه‌ای نو برای خود به ثبت برسانند، از این رو افراد سفرهای برون مرزی را در اولویت قرار می‌دهند. اما با افزایش نرخ ارز و مشکلاتی مانند اخذ ویزای توریستی و غیره، سفر خارج از کشور برای ایرانیان بسیار گران و غیرقابل دسترس شده است. اگرچه در ایران شهرها و مناطق توریستی بسیاری وجود دارد که می‌توانید تعطیلات خود را در آنجا سپری کنید؛ اما بالتبع سفر خارج از کشور سرشار از تجربیات نو برای شما خواهد بود و موارد مفید بسیاری می‌توانید از آن بیاموزید. از این رو در این مطلب 7 کشور به عنوان محبوب ترین و ارزان ترین مقاصد خارجی ایرانیان به شما معرفی می‌شود.

ترکیه


ترکیه در شمال غربی ایران واقع شده است. این کشور به دلیل هم مرز بودن با ایران و نزدیکی فرهنگی و زبانی با مردم کشور ما یکی از مقاصد اصلی سفر برای گردشگران ایرانی می باشد. از دیگر جذابیت ها ترکیه برای انتخاب به عنوان مقصد سفر برای ایرانیان نیاز نبودن ویزا برای سفر به این کشور است. کشور ترکیه از لحاظ آب و هوایی و مدرنیته بودن بسیار شبیه به کشورهای اروپایی می باشد که در عین حال هزینه ی سفر و اقامت در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی برای ما ایرانیان بسیار ارزان‌تر تمام می شود. جذاب ترین تورهای گردشگری از نظر ایرانیان در ترکیه تور استانبول، آنتالیا، گوش آداسی و مارمارین است و بهترین زمان برای سفر فصل بهار و پاییز است. بازار ترکیه و اجناس ترک بسیار مورد استقبال مردم ایران هستند و از دیگر دلایل سفر مردم ایران به جز دلایل گردشگری، انجام تجارت و خرید است.

کشور ترکیه از نظر آب و هوایی دارای 4 منطقه کلی می باشد که هرکدام جذابیت های خاص خود را دارند:

  1. سواحل جنوب و غرب که دارای آب و هوای مدیترانه ای و خنک می باشند.

  2. سواحل دریای سیاه که در زمستان آب و هوایی معتدل و مرطوب دارند و تابستان هایی گرم

  3. بخش های شمال و شمال شرقی که قسمت هم مرز با ایران است و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد.

  4. فلات آناتولی که بخش مرکزی ترکیه را تشکیل می دهد و آب و هوایی خشک و قاره‌ای دارد.

ترکیه

عراق


یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران عراق است که به عنوان مقصد ارزان سفرهای ایرانیان شناخته شده است. این کشور در غرب ایران قرار دارد و با توجه به وجود شهرهای مذهبی مانند کربلا، نجف و سامرا در این کشور و حرم مطهر چندین امام در عراق این کشور به یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان تبدیل شده است. نزدیکی عراق به کشور و هم مرز بودن آن نیز یکی دیگر از دلایل سفر به آن است. همچنین از سال 1398 براساس توافق بین دو کشور، صدور ویزا برای زائران و گردشگران عراقی رایگان شده است. این عامل نیز بدون شک بر افزایش سفرهای خارجی بین دو کشور تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

از بقاع متبرکه موجود در شهر نجف می‌توان به آرامگاه حضرت آدم، آرامگاه حضرت نوح، آرامگاه حضرت هود، آرامگاه حضرت صالح، مسجد کوفه، مسجد حنانه، مسجد سهله و قبرستان وادی السلام اشاره کرد. برج نمرود، آرامگاه شیخ طوسی، مقام زین العابدین، مقام صاح الزمان، مسجد الراس، مسجد عمران بن شاهینف مسجد خضرا، تکیه بکتاشیهف حسینیه صحن شریف، مسجد شیخ انصاری، مدرسه آیت الله بروجردی، کتابخانه آیت الله حکیم و مدرسه سید یزدی از دیگر دیدنی‌های موجود در این شهر است.

حرم

دبی


دبی شهری ساحلی است که در کنار آب های خلیج فارس واقع شده است. این شهر در سال 2007 به عنوان هشتمین شهر پربازدید جهان معرفی شد. این شهر با تلفیقی از فضای زیبای سنت و مدرنیته جذابیت های بی نظیری در تفریحات ساحلی و کویری پدید آورده است. شهری پر از تجربه های منحصر به فرد، زرق و برق و هیجان که سبب تبدیل دبی به یکی از محبوب ترین مناطق توریستی جهان شده است. در این شهر علاوه بر بازدید از سازه های زیبا و متنوع می توانید از لوکس ترین و جذاب ترین مراکز خرید دنیا خرید کنید و با انجام انواع تفریحات و ورزش های آبی، اسکی روی برف در روزهای داغ تابستانی، سافاری در بیابان های دبی لذتی تکرار نشدنی را برای خود ایجاد کنید.

در صورت تصمیم به انتخاب تور ارزان دبی و خرید بلیط هواپیما ارزان شما می توانید در تابستان به این شهر سفر کنید ولی بهترین زمان برای سفر به این شهر از ماه نوامبر تا مارس می باشد که از نظر آب و هوایی در این چند ماه دبی دارای سواحل بسیار شلوغ ولی در عین حال آب و هوای بسیار مطبوعی می باشد. دبی جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که تقریباً تمام آن‌ها را به دلیل نزدیکی مکان ها به هم می توان در 2 روز گشت ولی درصورتی که قصد اقامت بیشتری داشته باشید نگران نباشید چون در این شهر تفریحات فراوانی وجود دارد که حوصله ی شما در مدت اقامت سر نخواهد رفت و سرگرمی زیادی خواهید داشت؛ اما از مهم‌ترین جذابیت های توریستی این شهر می توان به جزیره پالم جمیرا، پیست اسکی روی یخ، برج خلیفه، موزه دبی و سافاری در بیابان های دبی اشاره کرد.

دبی

ارمنستان


ارمنستان کشوری کوچک در شمال ایران و هم مرز با کشور ما می باشد. یکی از مقاصد گردشگری در ارمنستان شهر ایروان پایتخت ارمنستان است که دارای جذابیت های طبیعی و تاریخی بسیاری است. این کشور از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار شبیه به ایران می باشند.
از دلایل جذابیت این کشور برای سفر در میان گردشگران ایرانی نیاز نبودن ویزا و راه های دسترسی آسان می باشد. این کشور به دلیل هم مرز بودن با ایران هم به طریق زمینی با اتوبوس و ماشین شخصی و از طریق مسیرهای هوایی قابل دسترس است و به همین دلیل سفر به ارمنستان برای ما بسیار ارزان تر از مقصد هایی مثل دبی و یا حتی ترکیه تمام می شود. ساختار معماری در ایروان تلفیقی از سنت و مدرنیته است که همین خود بر زیبایی های این شهر افزوده است.

از ماه‌ می تا ژوئن و از سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای دیدن این کشور زیباست، دقیقا زمانی که هوا گرم بوده اما این گرما و خشکی هوا ملایم است. به جز ایروان شهرهای مهم دیگر در ارمنستان گیومری، وانادزور و دلیجان هستند. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری در این کشور می توان کلیسای جامع اچمیاتیس، صومعه ی هقپات و ساناهین، دره ی آزات و صومعه ی گغارد را نام برد و مهمترین جاذبه ی تاریخی آن‌ها نیز دژ ابونی مربوط به 789 قبل از میلاد است. همچنین از فعالیت تفریحی مفرح در این کشور می توان به صخره نوردی، اسکی، موج سواری و کوهنوردی را اشاره کرد.

ارمنستان

گرجستان


یکی دیگر از همسایه‌های زیبای ایران گرجستان است که در شمال کشور قرار دارد و افراد زیادی به دلیل زیبایی‌ها و آداب و رسوم این منطقه علاقه مند به سفر و بازدید از آن هستند. یکی از شهرهای پرگردشگر این کشور تفلیس است که ایرانیان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. اگر شما هم جز علاقه مندان به سفر آسان و ارزان به گرجستان هستید بهتر است این نکته را بدانید که این سفر خارجی نیاز به اخذ ویزا ندارد و شما می‌توانید به راحتی با خرید بلیط هواپیما یا به صورت زمینی به این کشور سفر کنید. به دلیل توریستی بودن این منطقه بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو هتل کنید، همچنین بهتر است در مورد مناطق دیدنی و گردشگری این کشور نیز تحقیق کنید تا در طول سفر بتوانید طبق برنامه از تمام زیبایی‌های آن بهره مند شوید.

از مناطق گردشگری پرمسافر در این کشور شهر ساحلی باتومی و شهر تفلیس پایتخت گرجستان می باشد. شهر باتومی که به‌عنوان پایتخت گردشگری گرجستان می باشد دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و بناهای تاریخی جالب می باشد و دارای آب و هوایی معتدل است. در کل به دلیل تنوع گسترده آب و هوایی در گرجستان این کشور به عنوان یک کشور چهارفصل از نظر گردشگری محسوب می شود. از جذابیت های اصلی گردشگری در تفلیس می توان به قلعه ناریکلا (قلعه ای دیدنی در کوه متاتسمیندا)، کلیسای کاشوتی، باغ های بوتانیکال، مجسمه مادر، حمام های حرارتی در آبانتوبانی می باشد.

گرجستان

تایلند


کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار داشته و از شمال با لائوس و میانمار, از شرق با کامبوج, از جنوب با خلیج تایلند و مالزی و از غرب با دریای آندانان و برمه همسایه است. همچنین جمعیت این کشور نزدیک به 69 میلیون نفر می باشد. این کشور به عنوان یکی از سه مقصد گردشگری در بین ایرانیان محسوب می شود.تایلند علاوه بر جذابیت های طبیعی بیشمار دارای بناهای تاریخی و مذهبی جالب و جذابی نیز می باشد.
تایلند دارای آب و هوای معتدل است و در فصل های سه گانه آن دمای هوا به ندرت از 25 درجه پایین تر می آید از این رو انتخابی مناسب برای افرادی است که به آب و هوای گرم علاقه دارند. به دلیل بارش زیاد باران بهترین و کم باران ترین فصل برای سفر در ماه های سرد سال یعنی از نوامبر تا فوریه است.هزینه اقامت در این کشور نسبت به سایر کشورها کم تر است. در تایلند شهرهای زیادی را می توان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرد اما از جذاب ترین مقاصد می توان به پوکت، پاتایا و ساموئی اشاره کرد. شهر بانکوک که به عنوان پایتخت تایلند نیز محسوب می شود به عنوان یک منطقه تجاری تفریحی محسوب می شود.

تایلند

چین


چین کشوری با تلفیق سنت و مدرنیته با مکان های تاریخی جذاب و دیدنی و غذاهای سنتی لذیذ مقصدی جذاب برای گردشگری است. پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ از پیشرفته ترین شهرهای چین و همچنین از جذاب ترین نقاط گردشگری در چین محسوب می شوند. هزینه ی اقامت، حمل و نقل، غذا و دیدن مکان های تاریخی و دیدنی در چین زیاد نیست و به همین دلیل شما می‌توانید از مکان های زیادی در این کشور دیدن کنید؛ که البته غذاهای اروپایی قیمت بالاتری نسبت به غذای سنتی دارند.
از جذابیت های دیدنی در چین می توان به دیوار معروف چین، میدان تیان آنمن، غار موگای در جنوب چین، کوه های کارست، سفر در دل رودخانه ی لی، شهر ممنوعه و جنگجویان سفالی در استان شی آن اشاره کرد. چین دارای پنج نوع منطقه آب و هوایی است. از طرفی اکثر مناطق این کشور در زمستان سرد و در تابستان گرم و بارانی می باشند و بهترین زمان برای سفر به کشور چین ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر است. در این ایام، مطبوع‌ترین آب و هوا در انتظار شما خواهند بود. از طرفی، سفر در سایر ماه‌های سال نیز از نظر زیبایی و دلپذیر بودن دست کمی از این ایام نداشته و از آنجا که از ازدحام جمعیت نیز خبری نیست، شاید سفری بهتر و راحت‌تر داشته باشد.

چین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو