مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]


منبع: تکراتو

1

1402/8/28

14:43


دیگنیتی و تیگو 8 پرو دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند بازار ایران هستند. اما در مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو کدام‌یک بهتر است؟

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]

دیگنیتی و تیگو 8 پرو دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند بازار ایران هستند. اما در مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو کدام‌یک بهتر است؟

این روزها تب کراس‌اوورها در بازار ایران بسیار داغ است و همین محصولات چینی طرفداران زیادی دارند. دو مدل از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس‌های بازار ایران نیز دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور و تیگو 8 پرو مدیران خودرو هستند. در این مطلب ما به مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو می‌پردازیم و با بررسی مزایا و معایب تیگو 8 پرو و دیگنیتی می‌کوشیم شما را در انتخاب یکی از این دو یاری کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

در مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو ، دو مدل از لوکس‌ترین کراس‌اوورهای اسپرت بازار را بررسی و مقایسه می‌کنیم. این دو خودرو و به ترتیب توسط بهمن موتور و مدیران خودرو عرضه شده‌اند.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو یکی از پرچمداران برند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس است که در اواخر سال 1400 به عنوان نخستین محصول برند فونیکس معرفی شد و در کلاس کراس‌اوورهای لوکس سایز متوسط قرار دارد و ابعاد نسبتا بزرگی دارد. این محصول با برخورداری از امکانات طیف وسیعی از امکانات رفاهی و مدرن که از مزایا تیگو 8 پرو هستند، یکی از پرچمداران بازار به حساب می‌آید.

دیگنیتی پرستیژ در سال 1401 توسط بهمن موتور معرفی شد. این محصول در واقع نسخه ارتقایافته و گران‌تر دیگنیتی پرایم است. مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ نسبت به پرایم، در بخش موتور و گیربکس بهبود داشته و همین مسئله سبب شده تا بتوان آن را رقیبی درخور برای تیگو 8 پرو در نظر گرفت. با این ارتقا، مهمترین چیزی که از آن به عنوان معایب دیگنیتی پرایم یاد می‌شد، یعنی توان فنی نسبتا ضعیف برطرف شده است. ظاهر دیگنیتی پرستیژ نیز بهبودهایی داشته که در بخش مربوطه به آن می‌پردازیم.

این دو شاسی‌بلند رقبای مطرحی برای هم هستند، پس با مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو با ما باشید تا آن‌ها را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو در بخش طراحی ظاهری

در اولین بخش از مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو این دو لوکس و خوش‌ساخت چینی را از نظر طراحی ظاهری بررسی می‌کنیم. هر دو خودرو واقعا از طراحی خوب و مشتری‌پسندی برخوردارند و تقریبا تمام معیارهای مدنظر مشتریان ایرانی را در بدنه خود دارند.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

البته شاید مزایا تیگو 8 پرو در بخش ظاهر این باشد که این محصول تاحدی طراحی سبک کلاسیک و خانواده‌پسند دارد و با توجه به اینکه این خودرو نسخه فیس‌لیفت تیگو 8 محسوب می‌شود این ظاهر چندان عجیب و بی‌ارتباط با نسل‌های پیشین و طراحی کلی خانواده تیگو نیست.

در سوی دیگر اما دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری استایلی مدرن و خاص دارد که شاید بتوان نام جوان‌پسند بر آن گذاشت. مزایا دیگنیتی پرستیژ در بخش طراحی این است که نسبت به دیگنیتی پرایم که آن هم از طراحی مدرن و جوان‌پسندی برخوردار بود، بهبودهای خوبی داشته است.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

در واقع فرم بدنه کوپه دیگنیتی پرستیژ، از مهمترین مزایا دیگنیتی است که سبب شده برای مشتریان علاقه‌مند به محصولات با سبک طراحی کوپه، گزینه بسیار مناسبی باشد.

تیگو 8 پرو هم البته از نظر ظاهری مشکلی ندارد و همه چیز در این بخش به سلیقه و تمایل شخصی فرد مربوط است.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو در بخش طراحی داخلی

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو را با بخش طراحی کابین ادامه می‌دهیم. در این بخش نیز وضعیت هر دو خودرو بسیار ایده‌آل است اما شاید بتوان در مجموع، امتیاز بیشتر را به تیگو 8 پرو داد و برتری کابین را یکی از مزایا تیگو 8 پرو برشمرد.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

دیگنیتی

استفاده از نمایشگرهای دوقلو یکپارچه در بالای داشبورد و مواد اولیه مرغوب با روکش‌های چرم و سطوحی نرم در بخش‌های مختلف کابین تیگو 8 پرو سبب شده تا داخل این خودرو بسیار لوکس و سطح‌بالا به نظر برسد. صندلی‌های این محصول در ردیف جلو بسیار راحت و اسپرت هستند و بدن سرنشینان را کامل دربرمی‌گیرند.

البته که فضای کابین دیگنیتی پرستیژ هم بسیار جذاب و ایده‌آل است، اما شاید کمی نسبت به تیگو 8 پرو ضعیف‌تر باشد. یکی از مزایا دیگنیتی پرستیژ در بخش کابین، برخورداری از فاصله محوری بیشتر است که منجر شده تا فضای بیشتری برای سرنشینان در کابین وجود داشته باشد. البته شیب سقف دیگنیتی یکی از معایب دیگنیتی در بخش طراحی را سبب شده؛ بدین شکل که سرنشینان عقب ممکن است از نظر موقعیت سروگردن کمی دچار مشکل شوند. از طرفی از مزایا تیگو 8 پرو اینکه دارای ردیف سوم صندلی بوده که برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار ایده‌آل است.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو

از دیگر مزایا تیگو 8 پرو فضای بار بزرگ آن است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، جایی به حجم 890 لیتر است و می‌توان از آن برای جا دادن اسباب و لوازم بسیاری استفاده کرد. فضای بار دیگنیتی پرستیژ هم البته کم نیست و حدود 780 لیتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای وارداتی

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو در بخش مشخصات فنی

در ادامه مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو به بخش مشخصات فنی تیگو 8 پرو و دیگنیتی می‌رسیم. جایی که هر دو خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و به پیشرانه‌های قدرتمند توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت درون سیلندر مجهز شده‌اند. اما برتری با کدام است؟

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

مشخصات فنی دیگنیتی شامل یک موتور 2 لیتری قدرتمند است که می‌تواند 228 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 355 نیوتن‌متر گشتاور در 2200 تا 4000 دور در دقیقه است. قدرت تولید شده توسط این موتور با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز به مبدل گشتاور به محور جلو انتقال می‌یابد. یکی از معایب دیگنیتی شاید فقدان سیستم تمام چرخ متحرک باشد.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو اما شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری با توان تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولید شده توسط این موتور نیز با یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته خیس به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

در مجموع باید گفت تجهیز به گیربکس دو کلاچه یکی از مزایا تیگو 8 پرو است که مانع از هدررفت نیروی موتور می‌شود و برتری محسوسی نسبت به جعبه‌دنده‌های اتوماتیک دارد. البته که میزان استهلاک این گیربکس‌ها برای کسانی که آشنایی خوبی با رانندگی با گیربکس‌ها نداشته باشند کمی بالاست و در طول زمان می‌تواند هزینه زیادی برای مالک تیگو 8 پرو به همراه داشته باشد و این از معایب تیگو 8 پرو است.

شاید با مرور مشخصات فنی تیگو 8 پرو و مشخصات فنی دیگنیتی تصور کنید که دیگنیتی به مراتب از نظر سرعت و شتاب برتر از تیگو 8 پرو باشد، اما باید بدانید که تیگو 8 پرو حدودا 235 کیلوگرم از دیگنیتی سبک‌تر است و این رقم به شدت بر چابکی و شتاب دیگنیتی موثر است. درواقع وزن زیاد دیگنیتی پرستیژ را می‌توان یکی از معایب دیگنیتی برشمرد.

به طرز جالبی این وزن بالا بر قدرت موتور دیگنیتی چربیده و در تست‌های انجام شده مشخص شده که شتاب صفرتاصد تیگو 8 پرو 8.9 ثانیه است و شتاب صفرتاصد دیگنیتی 10.5 ثانیه!

درباره تجربه رانندگی و کیفیت سواری این دو خودرو هم باید گفت که هر دو خودرو تجربه‌ای نسبتا یکسان و عملکرد خوب دارند. البته این نکته را به عنوان معایب تیگو 8 پرو و دیگنیتی پرستیژ درنظر داشته باشید که با توجه به موتور قدرتمند این دو، احتمال بروز بیش‌فرمانی یا کم‌فرمانی و رسیدن به حالت اسپین‌شدن یا در رفتن عقب خودرو در هر دو شاسی‌بلند وجود دارد. در نتیجه در زمان رانندگی با این خودروهای قدرتمند باید کمی محتاط باشید.

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

البته که با وجود سیستم‌های کنترل کشش و پایداری که از مزایا دیگنیتی و تیگو 8 پرو است، می‌توانید از بابت هندلینگ مطمئن و چسبندگی خودرو مطمئن باشید اما بازهم رعایت احتیاط ضروری است.

کیفیت سواری هر دو خودرو نیز با وجود سفتی نسبی سیستم تعلیق، در شرایط عادی بسیار نرم و دلنشین است و عایق‌بندی مناسب کابین سکوت خوبی را در داخل خودرو فراهم کرده است.

البته در جاده‌های ناهموار ورود ضرباتی به سیستم تعلیق و حس کردن آن داخل کابین اجتناب‌ناپذیر است ولی در مجموع تجربه رانندگی را هر دو خودرو دلنشین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو در بخش امکانات رفاهی و ایمنی

در ادامه بررسی مشخصات فنی دیگنیتی و تیگو 8 پرو به مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو می‌پردازیم. البته تیگو 8 پرو امکانات به مراتب بیشتری دارد ولی به طور کلی هر دو محصول از جمله پرآپشن‌ترین خودروهای بازار ایران هستند.

چری تیگو 8 پرو در بخش امکانات ایمنی نیز وضعیت بهتری نسبت به دیگنیتی دارد و در ادامه می‌توانید جدول مقایسه مشخصات فنی تیگو 8 پرو و دیگنیتی را به طور کامل بررسی کنید:

امکانات دیگنیتی پرایم تیگو ۸ پرو
چراغ دی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، LED، چراغ بدرقه، ارتفاع نور اتومات چراغ جلو LED، مه‌شکن  عقب،دی‌لایت، اتولایت، چراغ چرخشی، نورپردازی داخلی
سیستم‌های مالتی مدیا صفحه لمسی 10.25 اینچی، 6 بلندگو، دوربین 360 درجه، GPS، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان دوربین عقب و نویگیشن سفارشی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی چسبیده، تشخیص صوتی
رینگ‌ها ۱۸ اینچی آلومینیومی ۱۹ اینچی آلومینیومی
شیشه و آینه شیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ سانروف پانوراما شیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ سانروف پانوراما
تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب اتوماتیک چهارگانه با پنل تنظیم لمسی، تنظیم جداگانه برای ردیف دوم، تنظیم شدت باد در ردیف سوم
صندلی صندلی راننده ۶ حرکته برقی و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، گرم‌کن جلو صندلی راننده ۸ حرکته برقی با مموری و صندلی شاگرد ۶ حرکته برقی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، گرم‌کن و سردکن جلو، دارای صندلی ردیف سوم
فرمان فرمان برقی حساس به سرعت فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر
سایر امکانات کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، دوربین فیلم‌برداری جلو، سنسور باران کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس، استارت دکمه‌ای، سنسور باران
تجهیزات ایمنی و حفاظتی سنسور پارک جلو و عقب،  پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار دهنده پارک عقب، ورود و استارت بدون سوئیچ، ایموبیلایزر، پایش فشار باد تایرها، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین، هشدار تصادف، تابلوخوان، هشدار باز شدن درها
کیسه هوا ۶ کیسه هوا شامل ۲ کیسه جلو، ۲ کیسه جانبی و پرده‌ای ۶ کیسه هوا شامل ۲ کیسه جلو، ۲ کیسه جانبی و پرده‌ای
سیستم ترمز و پایداری ABS ،EBD و BAS، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل کشش و پایداری،  کنترل ایستایی درشیب، کنترل سرعت در سرپایینی ABS، EBD، BA، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز اضطراری، کنترل ایستایی درشیب، کنترل سرعت در سرپایینی سیستم کمکی حرکت بین خطوط و حرکت در ترافیک

مقایسه قیمت دیگنیتی و تیگو 8 پرو

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

در این بخش به مقایسه قیمت تیگو 8 پرو و دیگنیتی می‌پردازیم. این دو خودرو که از بهترین شاسی‌بلندهای بازار هستند حداقل در قیمت کارخانه اختلاف قیمتی حدودا 300 میلیونی دارند و این مسئله شاید شدیدا در انتخاب افراد موثر باشد.

قیمت تیگو 8 پرو توسط کارخانه مدیران خودرو در آخرین بروزرسانی برای آبان 1402 برابر با 1.792.400.000 تومان اعلام شده است. قیمت تیگو 8 پرو در بازار آزاد هم 2.115.000.000 تومان است!

قیمت دیگنیتی پرستیژ در کارخانه اما در آخرین بروزرسانی بهمن موتور برای آبان 1402 برابر با 1.442.000.000 تومان اعلام شده است. قیمت دیگنیتی پرستیژ در بازار آزاد اما حدود 1.970.000.000 تومان است. جدول قیمت دیگنیتی و تیگو 8 پرو را در ادامه می‌بینید:

نام خودرو قیمت کارخانه (آبان 1402) قیمت بازار آزاد (آبان 1402)
تیگو 8 پرو 1.792.400.000 2.110.000.000
دیگنیتی پرستیژ 1.442.000.000 2.250.000.000

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

بررسی پژو 206 تیپ 5

در پایان مقایسه این دو شاسی‌بلند جذاب باید گفت که تیگو 8 پرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به شاسی‌بلندهای کلاسیک دارد و اگر طرفدار طراحی اصیل و بین‌المللی کراس‌اوورهای رایج باشید، تیگو 8 پرو با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد.

تیگو 8 پرو به امکانات رفاهی و ایمنی بسیار مدرنی از جمله سامانه رانندگی نیمه‌خودکار مجهز شده و برخی امکانات آن در دیگر مونتاژی‌های شاسی‌بلند بازار ایران دیده نمی‌شود. در نتیجه اگر آپشن‌های مدرن برای شما اهمیت بالایی دارد، تیگو 8 پرو برای شما به مراتب بهتر است.

فضای داخلی و بسیار جادار تیگو 8 پرو از مهمترین مزایای آن است. ردیف سوم صندلی‌های تیگو امکان مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت است و فضای بار آن نیز به مراتب بزرگتر از دیگنیتی پرستیژ است. علاوه بر این، شرکت مدیران خودرو یک گارانتی 7 ساله برای موتور ای محصول عرضه کرده که می‌تواند پیشنهاد جذابی برای خریداران این خودرو باشد.

وزن کمتر تیگو 8 پرو همچنین سبب شده تا با وجود پیشرانه ضعیف‌تر، این خودرو چالاکی و شتاب بیشتری داشته باشد.

اما دیگنیتی پرستیژ با برخورداری از استایل جذاب و طراحی کوپه‌مانند، طرفداران خاص خود را از نظر طراحی ظاهری دارد. توان فنی خودرو هم بسیار بالاست و گرچه وزن محصول بر این قدرت موتور می‌چربد بازهم از نظر سرعت و شتاب، نظر مثبت مشتریان را جلب می‌کند. ناگفته نماند که به نظر می‌رسد از نظر هندلینگ و پایداری وضعیت دیگنیتی بهتر از تیگو باشد.

همچنین فضای داخلی کابین دیگنیتی به خصوص برای سرنشینان عقب به مراتب بهتر است و از این نظر آزادی عمل بیشتری نسبت به تیگو دارند.

سوالات متداول

مزایا و معایب تیگو 8 پرو چیست؟

تیگو 8 پرو آنطور که در این مقایسه گفتیم، مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا باید به طراحی کابین خوب، چالاکی و شتاب بالا، آپشن‌های بسیار و ایمنی بالا اشاره کرد. البته قیمت تیگو 8 پرو شاید در قیاس با دیگنیتی که رقیب نزدیکی برای آن است کمی بالا باشد و آن را بتوان از معایب تیگو 8 پرو برشمرد.

مزایا و معایب دیگنیتی پرستیژ چیست؟

از مزایای دیگنیتی پرستیژ باید به طراحی زیبا و جوان‌پسند، فضای کابین بزرگ، پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی مناسب اشاره کرد. این محصول البته وزن زیادی دارد و در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز به پای تیگو 8 پرو نمی رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه تیگو 8 پرو و دیگنیتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو