مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]


منبع: تکراتو

2

1402/8/30

23:28


اگر قصد خرید یک کراس اوور دارید و بین تیگو 7 پرو و لاماری ایما مردد هستید، این مقاله با مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری به شما کمک می‌کند.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]

اگر قصد خرید یک کراس اوور دارید و بین تیگو 7 پرو و لاماری ایما مردد هستید، این مقاله با مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری به شما کمک می‌کند.

با توجه به محبوبیت سگمنت کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازار ایران و تنوع نسبتا خوب محصولات چینی وارداتی و مونتاژی در این حوزه، در این مطلب به مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما می‌پردازیم. اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید و هنوز انتخاب نهایی خود را نکرده‌اید، در بررسی مشخصات فنی تیگو 7 پرو و لاماری با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

تیگو 7 پرو و لاماری ایما، دو شاسی‌بلند چینی و محبوب بازار خودرو ایران هستند که هردو ظاهری جذاب با مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب دارند.

شرکت آرین پارس موتور در سال 1401 لاماری ایما را به عنوان نسخه ایرانی دانگ فنگ T5 EVO در بازار ایران عرضه کرد. استقبال خوب از لاماری ایما و محبوبیت شدید آن سبب شده تا آرین پارس موتور در اندیشه عرضه چند نسخه جدیدتر لاماری نیز باشد.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

از سویی مدیران خودرو که از قدیمی‌ترین فعالان خصوصی بازار خودرو ایران است و همیشه در بخش کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها نمایندگان خوبی داشته، در اوایل سال 1401 و چند ماه زودتر از ورود لاماری ایما، نسل دوم تیگو 7 یعنی تیگو 7 پرو را روانه بازار ایران کرد. این خودرو هم اتفاقا فروش بسیار خوبی در ایران داشته و بسیار محبوب است.

اما کدام یک از این دو شاسی‌بلند جذابتر است و باید کدام را خرید؟ در این مطلب به مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما از جنبه‌های گوناگون می‌پردازیم تا به پاسخی برای این سوال برسیم.

معرفی لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو

پیش از مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما به معرفی این دو شاسی‌بلند جذاب چینی می‌پردازیم. لاماری ایما در واقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دانگ‌فنگ به نام فورتینگ است و فورتینگ T5 EVO نام دارد که برای اولین بار در سال 2020 در چین معرفی و عرضه شد.

این محصول در سال 1401 به عنوان اولین خودرو مونتاژی گروه خودروسازی آرین پارس موتور وارد ایران شد و در مدت کوتاهی پس از ورود به ایران، به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار بدل شد. مشخصات فنی لاماری ایما در کنار قیمت مناسب و امکانات ایده‌آلش، آن را به یکی از محبوبترین‌ها در این سگمنت بدل کرده است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

در سوی دیگر، چری تیگو 7 پرو در سال 2020 به عنوان نسل دوم چری تیگو 7 معرفی شد. این کراس‌اوور کامپکت چند ماه زودتر از لاماری ایما وارد بازار کشور شد و از ابتدای سال 1401 نیز مونتاژ آن در ایران آغاز شد.

از آنجا که مدیران خودرو به دلیل مشکلات تحریمی نتوانست دیگر از برند چری برای محصولات لوکس خود استفاده کنید، برند جدید فونیکس را پایه‌گذاری کرد و محصولات گرانقیمت و رده بالای خود را از آن زمان با نام فونیکس عرضه می‌کند.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما در بخش طراحی

در اولین گام مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما به بررسی ظاهر این دو خودرو و مزایا و معایب لاماری ایما و تیگو 7 پرو در این بخش می‌پردازیم.

هر دو محصول از زبان طراحی به‌روزی برخوردارند و در دسته خود بسیار جذاب به نظر می‌رسند، اما بی‌تردید باید امتیاز طراحی را به خاطر مواردی چون طراحی زیبای چراغ‌های جلو، چلوپنجره بزرگ یکپارچه با سپر، آینه جانبی قرارگرفته روی درب‌ها، رینگ‌های بزرگتر و خروجی اگزوز چهارتایی (که برخلاف تیگو 7 پرو واقعی هستند) به طور کامل به لاماری داد که بسیار اسپرت‌تر و جذابتر از تیگو است. این طراحی زیبا بلاشک از مزایای لاماری ایما و از دلایل محبوبیت آن در بازار است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

البته که تیگو 7 پرو هم چهره و طراحی زشتی ندارد اما ظاهر آن بیشتر کلاسیک و طراحی آن به نوعی محافظه‌کارانه است تا خلاقانه و می‌کوشد برای همه سنین و مشتریان مناسب باشد. همین مسئله یعنی مناسب هر سن بودن نماینده مدیران خودرو بی‌تردید از مزایا تیگو 7 پرو است.

در داخل کابین این دو خودرو هم وضعیت نسبتا همین است. هرچند داشبورد هر دو محصول با مواردی مانند مانیتور ایستاده تبلت مانند، دسته دنده برقی و پشت آمپر دیجیتال کاملا مدرن به نظر می‌رسد، داشبورد نماینده آرین موتور با عناصری چون یکپارچگی صفحه نشان‌دهنده‌ها، مانیتور مرکزی و طرح متفاوت دریچه‌های تهویه مطبوع، جلوه اسپرت‌تری دارد و از مزایا لاماری محسوب می‌شود. البته طراحی داشبورد دو خودرو چندان متفاوت نیست و اختلافات طراحی در این بخش به اندازه ظاهر بیرونی ملموس نیست.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی مزدا 3 نیو

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما در بخش امکانات رفاهی

در مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما به بخش امکانات رفاهی می‌رسیم که از مهمترین بخش‌های هر خودرویی است. از جمله امکانات و مشخصات فنی تیگو 7 پرو و لاماری که بین هر دو خودو مشترک است باید به مواردی چون سنسور فشار باد تایرها، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور نور، ترمز پارک برقی با اتوهلد، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، تهویه مطبوع اتومات، کروز کنترل، سقف پانوراما و کی‌لس استارتر اشاره کرد.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

البته از مزایا لاماری اینکه این خودرو به کول باکس، فرمان سه‌حالته و دوربین ثبت‌وقایع نیز مجهز شده که تیگو 7 پرو ندارد. از مزایا تیگو 7 پرو هم امکاناتی چون سنسور باران، سنسور پارک جلو، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، در صندوق بار برقی، شارژر بی‌سیم موبایل، گرم‌کن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی، دوربین 360 درجه و تهویه مطبوع دوکاناله را باید مورد اشاره قرار دارد که سبب می‌شود در این مقایسه از لاماری برتر باشد.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما در بخش امکانات ایمنی

مقایسه مشخصات فنی لاماری و مشخصات فنی تیگو 7 پرو را در بخش امکانات ایمنی ادامه می‌دهیم. این دو محصول هر دو از شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایدای الکترونیکی و ترمز کمکی برخوردار هستند.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

از مزایا تیگو 7 پرو و لاماری اینکه هر دو خودرو از موسسه چینی C-NCAP ستاره ایمنی 5 دریافت کرده‌اند که حاکی از ایمن بودن این دو شاسی‌بلند در بازار ایران است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

مقایسه مشخصات فنی لاماری و تیگو 7 پرو

در مقایسه مشخصات فنی تیگو 7 پرو و لاماری ایما به پیشرانه و قدرت موتور این دو خودرو چینی می‌پردازیم. از جمله مهمترین مشخصات فنی لاماری ایما اینکه این محصول به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که نسبت به پیشرانه‌های عموم خودروهای این سگمنت پربازده‌تر است و حداکثر 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

قیمت تیگو 7 پرو

از مزایا لاماری اینکه گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه DCT نیروی تولید شده توسط این موتور را به محور جلو انتقال می‌دهد. لاماری ایما محصول کم‌مصرفی است و در هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی، نهایتا 6.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. علاوه بر این لاماری قادر است در مدت 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. البته فقدان حالت تیپ ترونیک در این گیربکس از معایب لاماری است.

در مشخصات فنی تیگو 7 پرو هم آمده که این محصول نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر دارد. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر CVT با پشتیبانی از قابلیت تیپ‌ترونیک 9 سرعته مجازی همراه شده که قدرت تولید شده توسط موتور را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر است و شتاب صفرتاصد آن نیز 11.5 ثانیه به طور می‌انجامد.

با نگاهی به مشخصات فنی دور خودرو و مزایا و معایب تیگو 7 پرو و لاماری ایما مشخص می‌شود که کراس‌اوور آرین موتور با ترکیب جوان‌پسند خود و با هدف دستیابی به عملکرد مطلوب، قدرت موتور و سرعت بهتری نیز دارد. در سوی دیگر اما تیگو 7 پرو عملکرد بینابینی دارد و تعادلی بین استهلاک و مصرف سوخت برقرار کرده است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

فضای کابین دو خودرو چندان با هم متفاوت نیست و هر دو فضای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. کیفیت سواری هر دو محصول متوسط است اما تیگو 7 پرو به دلیل رینگ‌های کوچکتر خود، کمی نرم‌تر از لاماری است.

در بخش عملکرد فنی و لذت رانندگی اما برتری با لاماری است، گرچه اختلاف این دو خودرو خیلی زیاد نیست. یکی از معایب لاماری در این بخش اینکه گیربکس این خودرو از حالت تیپ ترونیک که تاثیر زیادی در لذت رانندگی دارد بی‌بهره است. مقایسه مشخصات فنی لاماری و تیگو 7 پرو را می‌توانید به صورت کلی در جدول زیر ببینید:

نام خودرو لاماری ایما تیگو 7 پرو
نوع موتور  4 سیلندر توربوشارژ با آرایش خطی سیلندها و سیستم پاشش مستقیم سوخت GDI 4 سیلندر توربوشارژ با آرایش خطی سیلندرها
حجم سیلندر 1481 سی‌سی 1498 سی‌سی
حداکثر قدرت 195 اسب بخار 156 اسب بخار
حداکثر گشتاور 285 نیوتن‌متر 230 نیوتن‌متر
نوع گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر اتوماتیک ضریب‌متغیر CVT با قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مجازی
مصرف سوخت 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفرتاصد 9.5 ثانیه 11.5 ثانیه

مقایسه قیمت تیگو 7 پرو و لاماری ایما

در پایان مقایسه این دو خودرو بد نیست بخشی را هم به مقایسه قیمت لاماری و تیگو 7 پرو و بررسی ارزش خرید این دو اختصاص دهیم.

قیمت لاماری ایما توسط کارخانه آرین موتور در آخرین بروزرسانی 1.431.000.000 تومان اعلام شده است. قیمت لاماری در بازار اما با اختلافی حدود 200 میلیون تومانی، برابر با 1.610.000.000 است.

در سوی دیگر، قیمت تیگو 7 پرو در آخرین بروزرسانی مدیران خودرو در کارخانه 1.456.000.000 اعلام شده است. قیمت تیگو 7 پرو در بازار اما برابر با 1.645.000.000 است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

قیمت لاماری

در بحث ارزش خرید باید گفت که از مزایا تیگو 7 پرو این است که شرکت مدیران‌خودرو از قدیمی‌ترین مونتاژکنندگان خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می‌شود و با شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها، خدمات پس از فروش بهتری نسبت به آرین موتور دارد.

البته شرکت آرین موتور هم از شرکت‌های باسابقه بخش خصوصی در بحث واردات خودروهای خارجی است و شاید در آینده با گسترش فعالیت خود بتواند پشتیبانی و خدمات بهتری ارائه دهد اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اساسا قطعات تیگو هم ساده‌تر از لاماری یافت می‌شود.

جدول قیمت لاماری و تیگو 7 پرو را در ادامه می‌بینید:

نام خودرو قیمت کارخانه (آبان 1402) قیمت بازار آزاد (آبان 1402)
لاماری 1.431.000.000 1.610.000.000
تیگو 7 پرو 1.456.000.000 1.645.000.000

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

بررسی پژو 206 تیپ 5

نتیجه‌گیری

برای تصمیم‌گیری جهت خرید یکی از این دو خودرو بایستی با درنظرگرفتن مزایا و معایب تیگو 7 پرو و لاماری ایما اقدام به خرید کنید.

از یک طرف اگر قدرت موتور بالاتر، شتاب سریعتر و طراحی ظاهری مدرن‌تر برای شما ملاک است، باید به لاماری ایما فکر کنید. خصوصا که گیربکس دوکلاچه خیس این محصول نسبت به نمونه‌های خشک استهلاک کمتری دارد و نگرانی از بابت داغ شدن بیش‌ازحد آن در ترافیک سنگین نخواهد داشت.

در سوی دیگر اما تیگو 7 پرو که همچنان یکی از کراس‌اوورهای چابک و سریع بازار است با عملکرد فنی قابل قبول، اما سواری نرم‌تر و البته خدمات پس از فروش مناسب قرار دارد که از این منظر بهتر از لاماری است.

اساسا باید گفت که در بازار ما تیگو 7 پرو یک خودرو جاافتاده است که از نظر تعمیر و لوازم یدکی نیز وضعیت بهتری از لاماری دارد. خرید و فروش تیگو 7 پرو نیز به مراتب ساده‌تر است چراکه این محصول بازار پررونق‌تری دارد.

سوالات متداول

مزایا و معایب تیگو 7 پرو چیست؟

تیگو 7 پرو یک محصول قدرتمند و سریع است که با طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی و البته خدمات پس از فروش قابل قبول عرضه می‌شود. در مورد معایب تیگو 7 پرو نکته قابل ذکر خاصی نیست اما در قیاس با لاماری، این محصول موتور ضعیف‌ترو شتاب کمتری دارد.

مزایا و معایب لاماری ایما چیست؟

از مزایای لاماری ایما باید به طراحی جذاب نمای بیرونی و داخلی، موتور قدرتمند و شتاب بالا اشاره کرد. مهمترین معایب لاماری اما عبارتند از فقدان حالت تیپ ترونیک در گیربکس خودرو و البته مسئله پشتیبانی و خدمات پس از فروش.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو