4+1 نکته در خرید کت تک | نحوه استایل با انواع کت تک

منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/28

23:53


اگر به دنبال خرید یک کت تک هستید اما نمیدانید که کت مورد نظرتان را چگونه انتخاب کنید با ما همراه باشید.

نکات خرید کت تک

کت تک یکی از پوشاک ضروری آقایان است که هر مردی باید در کمد خود داشته باشد. چرا که کت تک را به راحتی می‌توانید با انواع شلوار و بلوز ست کنید و استایل‌های مختلفی را تجربه کنید. اما خرید کت تک کار آسانی نیست و نکاتی برای خرید کت وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید.

انتخاب کاربرد کت

کت‌ها انواع متنوعی دارند و ممکن است رسمی، کژوال و اسپرت باشند. کت‌ها براساس نوعشان دارای دوخت و ویژگی‌های متنوعی هستند. به همین خاطر باید حتما با توجه به نوع کاربرد، کت خودتان را انتخاب کنید. در ادامه انواع کت را بررسی می‌کنیم.

کت تک رسمی

کت تک رسمی عموما از پارچه‌های سنگین و گران قیمت هستند و برش‌ها و فرم دوخت‌های صاف و بسیار رسمی هستند. برای این مدل کت اکثرا از رنگ‌های تیره و سیر استفاده می‌شود تا حس اقتدار را منتقل کند. کاربرد کت رسمی برای مهمانی‌های بزرگ و جلسات کاری مهم است. کت رسمی را باید با پیرهن مردانه، جلیقه، پلیور و شلوار مردانه رسمی ست کرد.

کت تک کژوال

کت تک اسپرت از پارچه‌هایی نظیر کتان، جین یا پشم نازک تولید می‌شود و دارای برش‌های رسمی و خاصی نیست. کت اسپرت ممکن است طرح دار باشد. این نوع کت بهترین انتخاب برای قرارهای دوستانه، خرید و استفاده روزمره است. کت اسپرت یا کژوال را می‌توانید با انواع شلوار جین، کتان و یا تیشرت ست کنید.

کت یقه دیپلمات، اسپرت و یقه بلیزر از جمله کت‌های کژوال هستند.

4+1 نکته در خرید کت تک | نحوه استایل با انواع کت تک

انتخاب اندازه کت

برای خرید کت باید توجه ویژه‌ای به سایز آن داشته باشید. کت نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. برش‌های کت به ویژه در کت‌های رسمی باید به دقت سر جای خود قرار بگیرند تا استایل شما را خاص و کامل نشان دهند. برای مشخص کردن اندازه کت، بهتر است کت را بپوشید و پس از بستن دکمه‌های کت به سرشانه، حلقه آستین و یقه کت توجه کنید. اگر حلقه آستین تنگ است یا بین سرشانه شما و آستین فاصله وجود داشت که سبب برهم خوردن ظاهر کت شده بود، این کت مناسب شما نیست. همچنین چین خوردن یقه کت در حالت ایستاده نشانگر اندازه نبودن کت است.

انتخاب رنگ کت تک

رنگ کت اهمیت زیادی در استایل شما دارد. رنگ کت را بهتر است هماهنگ با اکسسوری‌ها و دیگر لباس‌های خود انتخاب کنید. رنگ‌های سیر و تیره از جمله رنگ‌های مناسب برای استایل رسمی هستند. اما اگر به دنبال یک کت کژوال هستید، سفید، بژ و کرم انتخاب مناسبی است.

جنس پارچه کت

توجه داشته باشید که چه کت را برای استفاده روزمره و چه برای استفاده در موقعیت‌های خاص تهیه می‌کنید، باید از پارچه با کیفیتی تهیه شده باشد. بی‌کیفیت بودن پارچه کت به راحتی بر استایل شما اثر می‌گذارد و تاثیر آن را از بین می‌برد. همچنین پارچه‌های بادوام به شما این امکان را می‌دهند تا به مدت طولانی‌تری از کت خود استفاده کنید.

قیمت کت تک

هنگام خرید کت تک، بهتر است بودجه خودتان را مشخص کنید تا گزینه‌های پیش‌روی شما محدود شود و بتوانید بهترین کت را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید آنلاین هستید، فیلتر کردن کت‌ها بر اساس قیمت به شما کمک خواهد کرد.

نکات خرید کت تک

  • توجه داشته باشید که اپل داشتن یک کت، ظاهری رسمی به آن می‌بخشد. در صورتی که به دنبال تهیه یک کت کژوال و روزمره هستید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

  • برای استایل کردن کت تک بهتر است از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. به همین خاطر حتما هنگام انتخاب رنگ کت خود به لباس‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها استایل کنید توجه داشته باشید.

استایل کردن کت تک

با کمی سلیقه و داشتن خلاقیت می‌توانید کت تک را استایل کنید و شخصیت خود را در آن نشان دهید.ک ت یک لباس چند منظوره است که به روش‌های مختلفی می‌توان آن را استایل کرد. در ادامه این مطلب چند نکته برای استایل کردن کت تک را برایتان شرح می‌دهیم که هنگام خرید کت نیز به شما کمک خواهد کرد.

4+1 نکته در خرید کت تک | نحوه استایل با انواع کت تک

کت تک برای استایل رسمی

برای استایل‌های رسمی بهتر است از اکسسوری‌هایی نظیر کراوات، پاپیون یا دکمه سردست هم استفاده کنید تا ظاهر کاملا رسمی شود. شلوارهای پارچه‌ای و کتان هم انتخاب خوبی برای کت تک رسمی هستند.

کت تک برای استایل نیمه رسمی

برای استایل نیمه رسمی با کت تک، می‌توانید کت تک خود را با رنگ پیراهن خود ست کنید. در استایل نیمه رسمی با کت تک شما هیچ محدودیتی در انتخاب جنس شلوار ندارید اما ظاهر شلوار شما نباید اسپرت یا بگ باشد. استفاده از کراوات و پاپیون هم در این استایل بسته به موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید دارد.

کت تک در استایل کژوال

برای ظاهر اسپرت، کت تک خود را به راحتی می‌توانید با تیشرت و شلوار لی ست کنید و با استفاده از اکسسوری‌های مختلف استایل خودتان را تکمیل کنید.

4+1 نکته در خرید کت تک | نحوه استایل با انواع کت تک

سخن پایانی

برای انتخاب کت تک نکاتی را در این مقاله بیان کردیم که به شما کمک می‌کند یک خرید عالی و آیده‌آل داشته باشید. در این مقاله همچنین نکات استایل با کت تک را نیز بیان کردیم. اما بهتر است توجه داشته باشید که استفاده از اکسسوری مناسب هم تاثیر زیادی در ظاهر استایل شما خواهد داشت. با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد به راحتی می‌توانید یک کت تک را خریداری و استایل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو