10 کشور بدون ویزا برای ایرانیان

10 کشور بدون ویزا برای ایرانیان


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/30

08:54


سفر، یکی از هیجان‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارها است؛ مخصوصا اگر مقصد سفر، کشور خارجی باشد دریچه‌ای جدید از زندگی را به روی انسان باز خواهد کرد. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان از مقاصد پرطرفدار سفرهای خارجی هستند و بیشترین سفرهای خارجی گردشگران ایرانی در طول سال، به این کشورها انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا به معرفی این کشورها بپردازیم.

مسافرت و کاوش در سرزمین های جدید همواره یکی از جذاب ترین تجارب انسانی بوده است اما یکی از موانع مهم در مسیر تحقق چنین تجربه هایی، فرآیند درخواست ویزا برای ورود به کشورهای مختلف است. برای ایرانیان مسئله دریافت ویزا می تواند یک موضوع پیچیده و طاقت فرسا باشد. خبر خوش این که برخی کشورها به منظور ترویج گردشگری و تسهیل در مسائل مرتبط با سفرها، نیاز به ویزا برای شهروندان ایران را لغو یا کاهش داده اند. به این معنا که برخی کشورها امکان سفر بدون ویزا برای ایرانیان را فراهم آورده اند. دارندگان پاسپورت ایرانی می توانند به کشورهای مختلف در سراسر جهان سفر کنند که هر کدام شرایط ویزای مشخصی دارند. این مطلب اطلاعاتی را در مورد مقاصدی که امکان سفر بدون ویزا برای ایرانیان فراهم است، ارائه می دهد. برای آشنایی با این کشورها همراه ما باشید.

ترکیه


کشور زیبا و پر جاذبه و توریستی ترکیه از جمله کشور هایی می باشد که سال ها پیش برای ورود اتباع ایرانی قوانین اخذ ویزا را برداشته است. از آن جایی که دریافت ویزا نیازمند هزینه، برنامه ریزی زمانی، و شرایط و محدودیت هایی می باشد، ورود به کشور ترکیه بدون ویزا می تواند شرایط را برای سفر به این کشور اروپایی آسان کند. البته نیازمند نبودن به ویزا برای ورود به یک کشور دلیل بر اقامت دائم در آن کشور نمی باشد. ورود خروج به کشور ترکیه طبق قوانین آن کشور برای ایرانیان به صورت توریستی 90 روز می باشد. برای سفر های کاری و اقامت های بیش از 90 روز شرایط دیگری وجود دارد.

ترکیه

ارمنستان


کشور ارمنستان از کشور های همسایه و شمالی و هم مرز ایران می باشد. کشور ارمنستان نیز برای ورود و خروج مردم ایران به خاک خود، ویزا را برداشته و به راحتی می توان با در دست داشتن پاسپورت به صورت زمینی و یا هوایی برای مدت 90 روز وارد آن کشور شد. هزینه های پایین در این کشور و همچنین وجود مکان های تاریخی همه ساله افراد زیادی را از ایران به این کشور جذب می کند.

ارمنستان

گرجستان


از دیگر کشور هایی که نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان ندارد، کشور گرجستان می باشد. کشوری زیبا، خوش آب و هوا که در سال های اخیر پس از کشور های ارمنستان و ترکیه از کشور های پر گردشگر ایرانی می باشد. طبق آخرین اعلام کنسولگری این کشور هر ایرانی می تواند به مدت 45 روز به قصد سفر توریستی به این کشور وارد شود. همانند دیگر کشور ها برای اقامت بیشتر و اقامت های طولانی تر و غیر توریستی قوانین دیگری را هر ساله اعلام می کنند.

گرجستان

مالزی


کشور مسلمان نشین و پر جاذبه مالزی از جمله کشور هایی است که برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا برای ایرانیان نیست. کشوری زیبا، با هزینه هایی به نسبت پایین تر از دیگر کشور های آسیایی و اروپایی. این کشور از مقاصد پر گردشگر به ویژه گردشگران ایرانی می باشد؛ طوری که در فهرست 10 کشور ارزان قیمت و توریستی سال 2017 قرار گرفته است. از جمله قوانین این کشور که برای ایرانیان مهم است، اقامت 14 روزه بدون ویزا می باشد. برای اقامت های تحصیلی و کاری شرایطی متفاوت را دارد.

مالزی

صربستان


کشور صربستان به تازگی شرایط ورود ایرانیان را به این کشور با برداشتن ویزا برای اتباع ایرانی آسان کرده است. کشوری اروپایی با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار از جمله مقاصد ناب گردشگری برای ایرانیانی که به سفر های خارجی می اندیشند، می باشد. مدت اقامت بدون ویزا برای ایرانیان در این کشور 30 روز می باشد. وجود پرواز مستقیم از ایران به بلگراد پایتخت این کشور سفر به آن را آسان تر از قبل کرده است. به دلیل وجود کشور هایی بین ایران و صربستان که برای ورود به آن ها نیاز به ویزا می باشد، سفر به صربستان فقط به صورت هوایی امکان پذیر است.

صربستان

عراق


به طور کلی می‌توان گفت مسافرانی که قصد دارند به صورت هوایی به کشور عراق سفر کنند طبق تصمیمات هر دو کشور ایران و عراق نیاز به اخذ ویزای عراق ندارند و فقط با در دست داشتن پاسپورت ایرانی می‌توانند به این کشور سفر کنند. برای این مسافران ویزای فرودگاهی صادر می‌شود که مدت اعتبار آن یک‌ماهه است و قابل‌تمدید نیز می‌باشد. در صورتی که بخواهید بیشتر از این زمان در عراق اقامت داشته باشید باید از این کشور خارج شده و دوباره وارد آن شوید یا روادید خود را تبدیل به اقامت موقت کنید. اما ایرانیان برای سایر اهداف نظیر کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری باید از سفارت این کشور در تهران درخواست ویزا کنند!

عراق

ونزوئلا


از آنجا که کشور ونزوئلا با ایران دارای روابط سیاسی خوبی است، همین مسئله باعث حذف نیاز ویزا ونزوئلا برای ایرانیانی می باشد، که برای سفر توریستی به این کشور اقدام می کنند. ویزای توریستی ونزوئلا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ونزوئلا را داشته باشند. خوشبختانه ایرانیان بدون ویزا و به قصد گردشگری می توانند به مدت 14 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

اما در صورتی که بخواهید اقامتی طولانی تر در این کشور داشته باشید، باید برای دریافت ویزا به سفارت این کشور مراجعه کرده و برای اخذ ویزای توریسیتی ونزوئلا اقدام کنند. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت و پس از اتمام تاریخ ویزا باید کشور را ترک کنید.

کاراکاس

اکوادور


قطعا سفر کردن به کشورهای آمریکای جنوبی با توجه به فاصله بسیار زیادی که از ما دارند برای ما بسیار جذاب خواهد بود. طبیعت بکر و مردمانی با فرهنگ‌های متفاوت شما را مجاب می‌کند که برای یکبار هم که شده به کشورهای آمریکای لاتین و به خصوص اکوادور سفر کنید. شهروندان ایرانی می‌توانند بدون نیاز به ویزای اکوادور تا 90 روز در این کشور به سیاحت و تفریح بپردازند. البته در فرودگاه اکوادور باید به ماموران مرزی بلیط برگشت و رزرو هتل ارائه دهید تا اجازه ورود به شما داده شود.

اکوادور

دومینیکا


کشور دومینیکا واقع در جزایر دریای کارائیب یکی از زیباترین سرزمین ها با داشتن طبیعت لذت بخش و بی نظیر می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. اتباع ایرانی برای سفر توریستی و همچنین اقامت به مدت کوتاه به ویزای این کشور نیاز ندارند. پیش از هر چیزی باید بدانند تعداد زیادی از کشورهای دنیا برای ورود به سرزمین دومینیکا به ویزا نیازی ندارند و اگر فقط به قصد سفر، به این کشور می روند، می توانند با پاسپورت ایرانی خود تنها به مدت یک ماه (حداکثر سی روز) در این کشور اقامت داشته باشند، در غیر این صورت باید ویزا این کشور را دریافت نمایید.

دومینیکا

نیکاراگوئه


نیکاراگوئه یکی از بزرگترین کشورهای آمریکای مرکزی است که با هندوراس از شمال و با کاستاریکا از سمت جنوب نیز دارای مرز مشترک است. به طور کلی نیکاراگوئه به سرزمین دریاچه ها و آتش فشان ها معروف است. فصل بهار زیباترین فصل برای گردشگری در کشور نیکاراگوئه محسوب می‌شود. شما به عنوان یک ایرانی برای ورود به کشور نیکاراگوئه نیاز به ویزا ندارید و اقامت 90 روزه با پاسپورت ایرانی در این کشور به شما تعلق می گیرد.

نیکارا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو