قبولی در رشته کامپیوتر

منبع: ایران ناز

5

1402/9/1

16:22


قبولی در رشته کامپیوتر

قبولی در رشته کامپیوتر

 

یکی از پرطرفدار ترین رشته های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین رشته های فنی و حرفه ای ، مهندسی کامپیوتر است.

 

مهندسی رایانه یا مهندسی کامپیوتر دانشی مرکب از مباحث نرم‌افزاری است . این رشته برخلاف مهندسی نرم ‌افزار با طراحی و توسعه و تولید سیستم ‌های رایانه ‌ای در هر دو شاخه سخت ‌افزار و نرم ‌افزار سر و کار دارد.

 

رتبه برتر رشته کامپیوتر ، Top rank in computer field

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر ، این رشته  به یکی از پر متقاضی ترین رشته های گروه ازمایشی علوم ریاضی تبدیل شده است.

 

نقش تکنولوژی و فناوری در دنیای امروز بر هیچکس پوشیده نیست و تقریبا تمام کارهایی که به طور روزمره قادر به انجام آن هستیم به وسیله رایانه و کامپیوتر هدایت و رهبری می شوند.

 

قطع به یقین تکنولوژی و کامپیوتر ،  به عنوان یک عضو جدای ناپذیر برای همه ما انسان ها تبدیل شده است به طوریه که سراسر زندگی تحت تاثیر ان قرار گرفته است.

 

به همین دلیل تربیت متخصصان و مهندسان کامپیوتر به یک اصل اساسی تبدیل شده است که بسیاری از دولت ها و جوامع را به توسعه آن و علوم وابیته به آن وا داشته است.

 

در کشور ایران نیز مهندسی کامپیوتر یکی از دروس اصلی و پایه محسوب می شود که هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ، اقدام به جذب دانشجو می کند.

 

رشته نرم افزار ، software field

 

بازار کار این رشته تقریبا در تمام مراکز دولتی و خصوصی و کلیه مراکز و ادارات توسعه و گسترش یافته است و کمتر مرکزی را می توان یافت که بدون حضور متخصصان کامپیوتر قادر به انجام فعالیت های خود باشند.

 

بسیاری از افرادی که علاقه مند به قبولی در این رشته هستند ؛ به فکر مهاجرت از ایران و یافتن فرصت های شغلی در کشور های اروپایی و آمریکا هستند . چرا که این رشته ها در عصر حاضر از مقبولیت زیادی در میان مردم جهان برخوردار است.

 

قبولی در رشته کامپویتر این امکان را برای داوطلبان و علاقه مندان فراهم می اورد که علاوه بر کار در مراکز دولتی و خصوصی ف به دور کاری و حتی کارآفرینی در این زمینه نیز بپردازند.

 

به طور کلی هدف از تربیت و آموزش مهندسان کامپیوتر ، تولید و توسعه فناوری در کلیه جوانب زندگی است به گونه ای که بتواند در جهت یک زندگی با کیفیت تسهیل کننده باشد.

 

قبولی در این رشته همچون سایر رشته های تحصیلی دیگر مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است . همچنین تطابق ویژگی های شخصیتی فرد با ویژگی های این رشته تحصیلی یکی از اصول مهم و اساسی در انتخاب این شغل تلقی می شود.

 

برای پذیرفته شدن در این رشته ، دو راه اساسی در اختیار داوطلبان و دانش آموزان علاقه مند به قرار دارد که یکی از آن ها استفاده از سوابق تحصیلی و شرکت در دانشگاه هایی است که بدون آزمون دانشجو را جذب می کنند.

 

در این صورت داشتن معدل بالا و روزمه قوی یکی از شروط اصلی برای قبولی و پذیرفته شدن در این رشته پر طرفدار است.

 

با توجه به نقش پر رنگ امتحانات نهایی در رتبه کلی داوطلب ، توصیه می گردد که زمان و انرژی کافی را برای مطالعه دروس به صورت تشریحی اختصاص دهید و از تاثر نمرات امتحانات نهایی غافل نشوید.

 

روش دیگری که داوطلبان می توانند به تحصیل در این رشته بپردازند ، شرکت در کنکور سراسری و قبولی از طریق تراز و رتبه کنکور است.

 

در این جا هم نقش منابع اصولی و استاندارد و همچنین برنامه ریزی دقیق اصولی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

 

برخورداری از برنامه ریزی شخصی شده همراه با تلاش هدفمند از ارکان اصلی قبولی در رشته کامپیوتر است . این رشته از ویژگی های خاصی برخوردار می باشد که دانش اموزان می بایست با توجه به آن اقدام به مطالعه کنند.

 

هنگامی که یک برنامه ریزی اصولی و متناسب در اختیار داوطلبان قرار می گیرد ، می توان مسیر روشنی را برای موفقیت در رشته های تحصیلی و پر طرفدار متصور شد.

 

قطع بع یقین در این مسیر ف چالش ها و مشکلات بزرگ و کوچکی در سر راه دانش اموزان و داوطلبان قرار می گیرد که حل آن ها مستلزم دانش و تجربه است.

 

این دانش و تجربه  را می توان از طریق مشاوران تحصیلی و روان شناسانی که در زمینه هدایت تحصیلی فعالیت می کنند ؛ تامین کرد.

 

بی شک راهنمایی های افراد خبره در این زمینه می تواند چراغ روشنی برای طی کردن این مسیر پر از چالش باشد.

 

نکته دیگری که برای قبولی در رشته کامپیوتر می توان عنوان کرد این است که داوطلبان می بایست از منابعی استفاده کنند که هم درسنامه قوی و کابردی ای را داشته باشد ؛ هم تعداد تست های به اندازه کافی باشد تا بتواند تمامی مباحث درسی را به طور کامل پوشش دهد.

 

در نهایت نیز به داوطلبان توصیه می گردد که برای کسب موفقیت در آزمون سراسری از آزمون های شبیه ساز استفاده کنند و در یک آزمون آزمایشی استاندارد با جامعه آماری بالا شرکت نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو