مازندران باید به مقصد و مرکز گردشگری مذهبی کشور مبدل شود

منبع: همگردی

3

1402/9/1

18:09


ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، مازندران باید به مقصد و مرکز گردشگری مذهبی کشور مبدل شود.

سید محمود حسینی پور در نهمین اجلاس استانی نماز که در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد، افزود: با توجه به حضور میلیونی مسافران وگردشگران به مازندران و وجود ظرفیتهای خوب اماکن مذهبی می توانیم در زمینه رونق بخشیدن به این نوع گردشگری به موفقیتهای لازم دست یابیم.

وی با خطاب قرار دادن اداره اوقاف و امور خیریه مازندران از این مجموعه خواست تا در برنامه ریزی برای این نوع گردشگری تلاش و همت بیشتری مبذول کنند.

استاندار مازندران در ادامه از برپایی نماز جماعت به عنوان نماد محافل بسیج در جامعه نام برد و گفت که نماز در محافل بسیج از زمان دوران دفاع مقدس و تاکنون همچنان برقرار است و نماد این قشر به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین جلوه رزمندگان در جبهه های جنگ برپایی نمازهای جماعت بود، ادامه داد: هر آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد برای برپایی نماز دفاع کردیم و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری توجهات فراوانی داشته اند و دارند.

حسینی پور اظهار داشت : نماز در بطن و عمق اقدامات بشر همچون نگینی منور در جامعه انوار خود را منتشر می کند و اهمیت نماز آنقدر در جامعه ما تبلور پیدا کرده است که در دهه 70 نخستین اجلاس نماز در کشور برگزار شد.

استاندار مازندران در خصوص دلیل برگزاری اجلاس نماز و ضرورت آن گفت که 2 جبهه الهی، حق و دیگری جبهه شیطان در حال انجام فعالیت هستند و امروز در دنیا جبهه الهی و حق بواسطه ظهور انقلاب اسلامی ایران فعالیت چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آمار عینی و دقیقی از جبهه الهی انقلاب اسلامی ببینیم موضوع غزه است؛ زمانی یک یا 2 دهه قبل در رابطه با ملت فلسطین حرفی زده میشد و جنگ میان آنها برقرار میشد در جهان نمود عینی نمی دیدیم.

حسینی پور گفت: ولی امروز در انگلستان که خود نطفه ناخلف رژیم صهیونیستی را ایجاد کردند و اکنون 500 هزار نفر برای دفاع از غزه به خیابان آمدند.

وی تصریح کرد: آمریکا در نخستین روزهای این جنگ نابرابر از این جنگ دفاع کرد و دیدیم که مردم این کشور در حمایت از غزه به خیابان ها آمدند.

استاندار مازندران گفت که کلید ابزار تخریب افکار عمومی یعنی فضای مجازی یکی از بسترهای فعالیت شیطانی در دست جبهه شیطانی است در عین این که این فضا در اختیار فضای انسانی هم هست.

وی ادامه داد: 21 سال کودکان، نوجوانان و جوانان در اختیار مراکز آموزشی هستند و اینکه برای برپایی نماز اقدامات لازم انجام گیرد تا این فریضه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گفته استاندار مازندران، تقویت باورهای دینی و اعتقادی می تواند سد راه و مانع بر مسیر دشمنان در دستیابی به اهدافشان در فضای مجازی شود.

وی از معلمان، اساتید و مدیران به عنوان الگوهای جامعه نام برد و از آنها خواست تا با اهتمام در برپایی نماز جماعت در محیط های دانشگاهی، مدرسه و اداری و ایجاد گفتمان نماز بر کیفیت و کمیت حضور مردم در نماز بیفزایند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین راهکار مبارزه با فساد در ادارات و سازمان ها و رفتارهای جمعی ترویج، تفهیم و ترغیب نماز است، از طرفی امکانات برای اقامه نماز باید فراهم شود.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی افزود: نماز هم مورد توجه و هم مورد خشم، غضب و نفرت است، در طول تاریخ همواره عده ای از نماز خوششان می آمد و عده ای هم از اقامه آن جلوگیری می کردند پس نماز دوست و دشمن دارد.

وی ادامه داد: کسانی کامشان با نماز شیرین است و نماز را ترویج و اقامه می کنند علتش هم مشخص است، اما کسانی که در راستای تضعیف نماز حرکات و برنامه ریزی می کنند، همانطوری که عده ای برای ترویج و تقویت نماز برنامه ریزی می کنند و تبلیغ می کنند عده ای هم هستند در دنیا که بر ضد نماز و بی رونقی بازار نماز و مساجد برنامه می ریزند.

آیت الله محمدی لائینی با ارائه 2 دلیل قرآنی درباره مخالفت با نماز گفت: 2 دلیل قرآنی می شود ارائه داد اول اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند که کفار، منافقان، یهود و نصارا از دین شما خوششان نمی آید و دنبال این هستند که شما را از دین اسلام جدا کنند و به دین خودشان برگردانند و پیرو دین آنها شوید، امروز هم یهود و نصارا از دین اسلام ناخرسندند و سعی دارند که اسلام را تضعیف و دین خودشان یا بی دینی و روش زندگی خود را ترویج کنند.

وی ادامه داد: دوم اینکه یهود و نصاری از قبله ما هم بدشان می آید، چه جنگ تبلیغاتی بزرگی زمانی که قبله از مسجدالاقصی به کعبه تغییر کرد به راه انداختند، خیلی آشوب و تبلیغات منفی کردند و ناراحت شدند و دلشان به این هست که قبله ما همان قبله آنها باشد، البته چه قبله عبادی چه قبله سیاسی؛ آنها می خواهند قبله ما به سمت آمریکا و غرب و شرق باشد از آنها دستور بگیریم و آنجا قبله و قطب عالم باشد در هر حال آنها از قبله ما هم ناخرسندند.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه نماز هم جامع هر 2 ویژگی است، گفت: اولین اینکه نماز از نظر دینی ستون دین است، در دین نماز جایگاه بسیار مهم دارد و مرز بین ایمان و کفر است، بخاطر همین نماز در حوزه دین جایگاه بالا و تاثیرگذاری دارد، دوم اینکه نماز باید رو به قبله باشد و این برای دشمنان ما بسیار ناراحت کننده است، آنها هر دو نفرت را نسبت به نماز پیاده کردند هم نفرتی که نسبت به دین ما دارند و هم نفرتی که از قبله ما دارند.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر این است که اصحاب فحشا و منکر با نماز سر سازگاری ندارند، بنابراین ما باید به جایگاه و ارزش نماز واقف شویم که دشمنان ما چقدر نسبت به نماز حساس هستند و از آنطرف محبان به نماز علاقمند هستند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: نماز، جامعه و دل انسان را پاک کرده و فساد را از بین می برد، بهترین راهکار مبارزه با فساد در ادارات و سازمان ها و رفتارهای جمعی ترویج و تفهیم و ترغیب نماز است، امکانات برای اقامه نماز باید فراهم شود، مساجد و نمازخانه ها در مدارس و دانشگاه ها و بین راه ها باید دارای امکانات باشد و این انگیزه ای برای دوستداران و اهل نماز است.

مازندران باید به مقصد و مرکز گردشگری مذهبی کشور مبدل شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو