آموزش شستن پالتو با پارچه های مختلف و نکات طلایی که باید بدانید

آموزش شستن پالتو با پارچه های مختلف و نکات طلایی که باید بدانید


منبع: آرگا

2

1402/9/1

19:03


در این مطلب شما را با نحوه شستشو پالتو با جنس های مختلف در خانه آشنا می کنیم و یک سری اطلاعات مفید در مورد چگونگی خشک کردن این لباس ها خواهیم داد تا به آن ها کم ترین آسیب ها را برسانید.

پالتو های زمستانی دارای قیمت بالایی می باشد از این رو شستن آن ها نیز ممکن است کمی سخت باشد. در واقع به مرور زمان و با استفاده از مواد شوینده ممکن الست زیبایی پالتو شما کاهش یابد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد شستن پالتو با جنس های مختلف داشته باشید و با استفاده درست و به جا از مواد شوینده مناسب پالتو های خود را بیش تر استفاده نمایید.

تمیز کردن پالتو

راه های شستن پالتو با جنس های مختلف

شستن پالتو در خانه امکان پذیر می باشد از این رو نیاز است تا بدانید که هر جنس از پالت را باید چطور بشویید تا مشکلی برای لباس شما ایجاد نشود. البته بسیاری از افراد هستند که پالتو های خود را به اتوشویی می برند و این کار نیز می تواند در ماندگاری پالتو تاثیرات زیادی داشته باشد ولی باید بدانید که شما نیز می توانید در خانه و به سادگی این کار را انجام دهید و مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نخواهد شد.

شستشو پالتو با جنس فوتر

در واقع پالتو هایی با این جنس معمولا دارای ۸۰ درصد الیاف پشمی می باشد و بقیه آن را الیاف مصنوعی تشکیل می دهد. این الیاف مصنوعی غیر ارگانیک بوده و شامل پلی استر و یا لیکرا می باشد. شستن پالتو با چنین جنسی بسیار دشوار می باشد زیرا امکان دارد که پالتو شما گلوله گلوله شده و در نهایت چهره زشتی پیدا نماید. با استفاده از مراحلی که در ادامه این بخش برای ما همراهان بیان می کنیم شما می توانید با استفاده از آن ها لباس پاییزی خود را بهتر شویید و از بروز مشکلات جدی در آن ها پیشگیری نمایید.

  • ابتدایی ترین کار برای این که این مدل از لباس ها را بشویید این است که اگر لباس شما دارای لکه می باشد این لکه ها را از بین ببرید. برای این کار باید از شوینده های مناسب استفاده کرده و در نهایت باید به بافت های لباس نیز توجه کنید و آن ها را از آسیب ها دور نمایید.
  • در مرحله دوم باید سعی کنید برای شستشو از دست استفاده کرده و هیچ وقت لباس های این جنسی خود را درون ماشین لباسشویی نیندازید زیرا امکان خراب تر شدن آن ها و یا از بین رفتن الیاف پارچه وجود دارد.
  • سعی کنید این لباس را با آب سرد بشویید و زیاد آن را چنگ نزنید تا الیاف پارچه از بین نرفته و پالتو شما شکل خود را از دست ندهد.
  • اگر برای شستن پالتو خود می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید نیاز است تا مقداری مایع لباسشویی را در ماشین بریزید و آن را روی درجه کم آب و با سرعت کم قرار دهید. بدین صورت می توانید از آسیب دیدن لباس خود پیشگیری کنید.
  • این لباس ها را می توانید با هر لباس دیگری نیز بشویید زیرا این جنس از پارچه امکان پس دادن رنگ را ندارد و تاثیر بدی بر روی لباس های دیگر نخواهد داشت.
  • خشک کردن این پالتو نیز بسیار ساده خواهد بود و اگر این لباس را با دست شسته اید می توانید یک حوله دور آن پیچیده و کمی صبر کنید تا آب اضافی از آن خارج شود و اگر با ماشین لباسشویی مقداری از آب پالتو را گرفته اید نیاز است تا بدانید که پهن کردن این لباس روی بند می تواند به خشک شد سریع آن کمک کند. البته یادتان باشد که این پالتو ها را نباید در معرض نور خورشید قرار دهید زیرا امکان تغییر رنگ آن ها وجود دارد.
  • اگر می خواهید برای این مدل از پالتو ها از اتو استفاده کنید نیاز است تا آن را در دمایی بسیار پایین قرار دهید و از قسمت داخلی برای اتو کردن اقدام کنید تا خشک شده و همزمان اتو شود.

شستن پالتو فوتر

شستشو و خشک کردن پالتو خز

  • پالتو های خز دار از جمله زیبا ترین پالتو ها می باشند و استفاده از آن ها برای زمستان بسیار زیبا خواهد بود و برای شستن این لباس ها نیاز به کار خاصی نخواهید داشت.
  • همین که لباس را برعکس کرده و در نهایت آن را دون ماشین لباسشویی بیندازید کافی است.
  • در این  میان یادتان نرود که این دستگاه را باید روی درجه حساس تنظیم کرده تا زیاد به لباس شما آسیب نرساند.
  • همچنین این دستگاه را روی دور تند نگذارید. بهتر است این پالتو ها را دو بار در سال بیش تر نشویید زیرا امکان تغییر رنگ و خراب شدن بخشی از خز ها وجود دارد.
  • برای این که این لباس ها را خشک کنید به هیچ عنوان نباید از خشک کن استفاده نمایید.
  • یک حوله بردارید و دور پالتو تان بپیچید و صبر کنید تا آب اضافی از درون آن خارج گردد.
  • لباس را بعد از شستن به حالت اولیه برگردانید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

شستن پالتو

شستشو پالتو با جنس پشم

پالتو های پشمی از زیبا ترین و بهترین جنس پالتو ها می باشند از این رو برای این که بتوانید آن ها را بشویید نیاز دارید تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشید در غیر این صورت امکان این که به پالتو های خود آسیب بزنید وجود دارد.

  • برای شستن این مدل از لباس های پاییزی شما نیاز به دمای کم آب دارید و باید از شوینده های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.
  • اگر جنس پالتو شما بیش از ۸۰ درصد دارای الیاف پشمی می باشد بهتر است شستن پالتو ها را به خشک شویی ها بسپارید در غیر این صورت شما نمی توانید این پالتو ها را در خانه شسته و خشک نمایید.
  • قبل از این که این پالتو را بشویید نیاز است تا در ابتدا  یک برس برداشته و روی پالتو بکشید و این کار را در یک جهت انجام دهید.
  • اگر پالتو شما دارای لکه های خاصی می باشد بهتر است ان را ابتدا تمیز کنید و بعد اقدام به شستشو نمایید زیرا با شستشو امکان دارد این لکه از بین نرود.
  • باید این پالتو ها را با دست بشویید در غیر این صورت امکان خراب شدن آن ها وجود دارد.
  • البته استفاده از ماشین لباسشویی نیز برای این پ
  • تاتو ها بد نیست ولی باید قبل از هر چیزی پالتو خود را برعکس گرده و آن را درون کیسه قرار داده و بعد از بستن درب کیسه پالتو خود را درون ماشین بیندازید و بگذارید تا ماشین به شستن پالتو ها اقدام نماید.
  • شستن این پالتو تنها یک بار  در زمستان مناسب می باشد و در غیر این صورت پالتو شما شکل اصلی خود را از دست خواهد داد و امکان دارد که به صورت کلی خراب شده و از بین برود.
  • بعد از این که شستشو به اتمام رسید نیاز است تا پالتو را به روی اصلی خود باز گردانده و در هوای آزاد بگذارید تا هوا بخورد.
  • می توانید از حوله برای گرفتن آب اضافی پالتو استفاده نمایید و همچنین پالتو را برای خشک کردن نباید آویزان نمایید زیرا بیش تر این بخش از پالتو ها را پشم ها تشکیل داده اند و امکان این که تغییر شکل بدهد بسیار زیاد خواهد بود و می توانید این پالتو ها را در حمام و روی رختکن پهن کنید و بگذارید تا خشک شود.

رو شستشو پالتو

شستشو پالتو چرم

برای شستن لباس های پاییزه با جنس چرم نیاز است یک سری نکاتی را در این میان بدانید در غیر این صورت امکان دارد نتوانید  لباس های خود را به درستی بشویید و آسیب دیدن این لباس ها ساده ترین مشکلی خواهد بود که برایتان ایجاد می شود زیرا چرم ها بسیار حساس می باشند و باید بیش تر از سایرین مورد مراقبت قرار بگیرند.اگر اشتباهی کوچک در این میان روی دهد امکان دارد تاثیرات جبران ناپذیری بر روی لباس شما داشته باشد بنابراین در ادامه اطلاعاتی در مورد شستن و خشک کردن پالتو چرم به شما خواهیم داد تا این کار را با دقت بالا تری انجام دهید.

  • برای تمیز کردن این لباس ها باید از اسپری های مخصوص استفاده کنید و تا زمانی که واقعا نیاز به شستشو ندارند نباید آن ها را بشویید.
  • برای تمیز کردن می توانید این اسپری ها را در خانه تان بسازید و برای این کار نیاز است تا از آب گرم و شوینده مناسب استفاده کنید و با استفاده از یک اسفنج و حوله نرم چرم را تمیز کرده و بعد با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز دوباره لباس خود را تمیز کنید تا آب و مواد شوینده روی آن ماند و همچنین یادتان باشد که نباید بیش از حد از این محلول استفاده کنید.
  • اگر بر روی چرم شما لکه روغن وجود دارد باید از جوش شیرین و یا نشاسته ذرت استفاده نمایید. در واقع باید نشاسته و یا جوش شیرین را روی لکه ها بپاشید و با پارچه ای مرطوب آرام روی ان بکشید و دو بار در روز با فواصل زمانی این کار را تکرار کنید و یادتان باشد که حتی بعد از تمیز کردن با یک پارچه لباس خود را خشک نمایید و از باقی ماندن جوش شیرین و یا نشاسته ذرت بر روی لباس های چرم پیشگیری نمایید.
  • اگر چرم شما دارای لکه جوهر می باشد نیاز است تا از لاک پاک کن ها استفاده کنید. در واقع استون ها دارای اثرات بدی روی رم می باشند و بهترین راه برای از بین بردن این لکه ها همان پد های لاک پاک کن روغنی می باشند. در واقع یادتان باشد که از این پد ها برای تمامی لباس استفاده نکنید و تنها نقطه مورد نظر را با استفاده از آن ها تمیز نمایید.
  • برای انواع لکه ها و کپک هایی که ممکن است روی لباس های چرم شما وجود داشته باشد بهتر است از خمیر دندان و الکل رقیق شده استفاده کنید. در واقع این مورد برای همه لکه ها صدق می کند و به راحتی و بدون هیچ دردسری می توانید چرم خود را تمیز کنید. سعی کنید از الکل های رقیق نشده استفاده نکنید زیرا امکان دارد مشکلات بد تری برایتان ایجاد شود.
  • تنها زمانی این لباس ها را بشویید که هیچ راهی برای از بین بردن بوی بد لباس نداشته باشید و لکه ها را با هیچ کدام از روش های گفته شده نتوانید از بین ببرید.
  • همچنین یادتان باشد که به هیچ عنوان نباید از وسایل گرمایشی و نور خورشید برای خشک کردن این مدل از پالتو ها استفاده نمایید.
  • پالتو چرم خود را برای از بین بردن آب اضافی نچلانید و بگذارید تا آب به تدریج از آن خارج گردد.
  • می توانید از چوب لباسی استفاده کرده و لباس خود را در یک محیط خشک و خنک قرار دهید تا خشک شود.

 

شستشو پالتو با جنس مختلف در خانه

تمیز کردن لباس های زمستانی در خانه کمی دشوار خواهد بود زیرا دارای حجم بالایی هستند و ممکن است نتوانید به درستی آن ها را بشویید از این رو اگر نتوانستید این کار را انجام دهید کافی است تا لباس های خود را به دست خشک شویی ها بسپارید تا تمیز و مرتب شوند. در ادامه شما می توانید شستن شلوار جین و  پاک کردن لکه بنزین را نیز مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده رد این میان کمک بگیرید و وارد صفحات مربوطه شده و اطلاعات خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو