بیوگرافی مینا ساداتی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی مینا ساداتی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

1

1402/9/2

11:23


بیوگرافی مینا ساداتی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

مینا ساداتی یکی از هنرپیشگان زن ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی مینا ساداتی برویم.

مینا ساداتی متولد آذر 1360 بازیگر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبا تهران است. خانم ساداتی نیز دوره بازیگری مجموعه کارنامه را گذرانده است. سریالی که باعث مشهور شدن او شد درباره لیلا بود که نظرات متفاوتی را از تماشاگران دریافت کرد. در ادامه با بیوگرافی مینا ساداتی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی مینا ساداتی

نام و نام خانوادگی: مینا ساداتی
تاریخ تولد: 10 آذر 1360
محل تولد: کاشان
سن مینا ساداتی: 41 سال
قد مینا ساداتی: 165 سانتی متر
وضعیت تاهل مینا ساداتی: متاهل
صفحه اینستاگرام مینا ساداتی: ندارد

بیوگرافی مینا ساداتی

حقایق پنهان مینا ساداتی

در این بخش به زندگی نامه مینا ساداتی می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی مینا ساداتی را بررسی می‌کنیم.

زندگی خصوصی مینا ساداتی

مینا ساداتی متولد 10 آذر 1360 در کاشان است. او فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس گرافیک از دانشگاه هنر است و فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد. در مورد همسر مینا ساداتی در اواسط 1394 شایعاتی مبنی بر باهم بودن مینا ساداتی و بابک حمیدیان به گوش می‌خورد تا در اسفند 94 در برنامه سه ستاره این خبر به صورت عمومی منتشر شد. احسان علیخانی در آنتن زنده برنامه با تماس تلفنی با خانوم ساداتی و تبریک ازدواج وی این خبر را رسانه ای کرد، خانوم ساداتی در این باره می‌گوید این کار علیخانی موجب شوکه شدن او شده بود.

زندگی شغلی مینا ساداتی

مسیر حرفه‌ای مینا ساداتی با شرکت در دوره‌های ورکشاپ عباس کیارستمی شروع شد که باعث شد سینما را به صورت جدی دنبال کند و قبل از آن در کلاس‌های فیلمسازی و فیلم کوتاه شرکت کرده بود. بعد از حضوری کوتاه در موسسه کارنامه در سال 1386 در سن 26 سالگی با فیلم زخم شانه حوا به کارگردانی حسین قناعت وارد سینما شد و یکسال بعد با فیلم عیار 14 برای عموم شناخته شده‌تر شد، بعد از بازی در تابستان داغ او در میان بازیگران مطرح‌تر شد.

مینا ساداتی بازیگر سینما است و کمتر نقشی در تلوزیون داشته‌است و اولین بار در سال 1394 در 34 سالگی با سریال تنهایی لیلا به کارگردانی محمد حسین لطیفی وارد تلویزیون شد و اما با این نقش بسیار درخشید و به شهرت رسید. این تنها سریال تلوزیونی این بازیگر درخشان است.

مینا ساداتی سال 1393 در فیلم محمد رسوال الله در نقش رباب مادر حضرت محمد ایفای نقش کرد. او بعد از آن با فیلم‌های امکان مینا در سال 94 و فیلم فروشنده در همین سال موفقیت‌های چشمگیری بدست آورد.

فیلم های مینا ساداتی ؛ بهترین فیلم و سریال‌ها

این بازیگر با استعداد سینما تاکنون در فیلم‌های چمشگیر بسیاری بازی کرده‌است در این قسمت قصد داریم به معرفی برخی از بهترین‌ فیلم و سریال‌های او بپردازیم.

خانه پدری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال 1389 ایران است. این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانهٔ قدیمی را از سال 1308 تا 1379 روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند بخش ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را به تصویر کشیده‌است.

فروشنده فیلمی درام محصول 2016 به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است. در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ایفای نقش می‌کنند. در مراسم اختتامیه جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم‌نامه به اصغر فرهادی اهدا و شهاب حسینی هم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار 2017 به آکادمی اسکار معرفی شد و سرانجام در تاریخ نهم اسفند ماه سال 1395، موفق شد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به دست آورد.

محمد رسول‌الله فیلمی ایرانی در ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال 1393 منتشر شد. این فیلم داستان دوران کودکی محمد، پیامبر اسلام در سده 6 میلادی را روایت می‌کند. اکران سراسری محمد رسول‌الله از 5 شهریور 1394 در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

درخت گردو فیلمی ایرانی در ژانر جنگی و درام به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی محصول سال 1398 سینمای ایران است. این فیلم از فیلم‌های راه‌یافته به بخش اصلی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است. مهدویان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب و مینو شریفی بازیگر نقش مریم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردید.

فیلم های مینا ساداتی

سالعنوانکارگردان
1386زخم شانه حواحسین قناعت
1387عیار 14پرویز شهبازی
1389سعادت آبادمازیار میری
1389خانه پدریکیانوش عیاری
1389افریقاهومن سیدی
1392مهمون کامیعلی احمدزاده
1392برفمهدی رحمانی
1393عصر یخبندانمصطفی کیایی
1393هاریاحمد انصاری
1393تنها چند دقیقه سکوتبهاره صادقی جم
1393بیا با منشهاب حسینی و سینا آذین
1394پرسه در شهر لاجوردیمحمدعلی نجفی
1394امکان میناکمال تبریزی
1394هیهاتهادی مقدم دوست
1394فروشندهاصغر فرهادی
1394محمد رسول‌اللهمجید مجیدی
1395تابستان داغابراهیم ایرج‌زاد
1395خرگیوشمانی باغبانی
1396سرو زیر آبمحمدعلی باشه آهنگر
1396جشن دلتنگیپوریا آذربایجانی
1398درخت گردومحمدحسین مهدویان

سریال های مینا ساداتی

سالعنوانکارگردانشبکه
1394تنهایی لیلامحمدحسین لطیفیشبکه سه
1399آمسترداممسعود قراگوزلوتماشاخونه
1400هفتکیارش اسدی‌زادهتماشاخانه
1402دفتر یادداشتکیارش اسدی زادهفیلم نت

فیلم کوتاه های مینا ساداتی

عنوانکارگردان
پنجهمینا ساداتی
بریدگی مینا ساداتی

تئاترهای مینا ساداتی

سالعنوانکارگردان
1392خانه سربیعلی نرگس نژاد
1398جنایات و مکافاترضا ثروتی

جوایز و افتخارات مینا ساداتی

حقایق پنهان مینا ساداتی

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات مینا ساداتی در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.
سالعنوانجشنوارهاثر
1394نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنانجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانعصر یخبندان
1396نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنانجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانتابستان داغ
1393نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنجشنواره فیلم فجرعصر یخبندان
1394نامزد بهترین بازیگر نقش اول زنجشنواره فیلم فجرامکان مینا
1395نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنجشنواره فیلم فجرتابستان داغ
1395برنده جایزه بهترین بازیگر زنجشنواره بین المللی فیلم داکاتابستان داغ
1397برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زنجشنواره بین‌المللی فیلم پکنتابستان داغ
1402برنده بهترین فیلم کوتاه پانوراماجشنواره بین‌المللی فیلم تیرانافیلم کوتاه بریدگی

حواشی مینا ساداتی

مینا ساداتی به تدریج بازیگر کم حاشیه‌ای ست اما داستان ازدواج او با بابک حمیدیان یکباره زبان زد تمام رسانه‌ها شد.

از لج علیخانی به برنامه علی ضیا رفتم

بعد از اعلام خبر ازدواج این دو زوج توسط احسان علیخانی در برنامه زنده سه ستاره و تحت فشار گذاشتن مینا ساداتی توسط علیخانی، وی به خاطر لجبازی به برنامه علی ضیا می‌رود.

اما طبق گفته مینا ساداتی در مصاحبه‌ای «لج نکردم، واقعا لج نکردم، نمیدونم این واژه خوبی ست یا نه ولی میگم، گول خوردم ابتدا من بگم که کاملا مخالف رفتن بودم اما بابک گفت باتوجه به اینکه سریالش از شبکه یک پخش می‌شد باید می‌رفتیم شبکه یک «علی ضیا» به ما زنگ زد و از همشهری بودنش سوء استفاده کرد. به ما گفت که با احسان علیخانی به این توافق رسیدن که شما به برنامه من بیاید. ما هم که خبر نداشتیم و به حرفش اعتماد کردیم بعد از برنامه به علی ضیا هم گفتم من به شدت از حضور در برنامه‌اش ناراضی بودم.
برنامه علی ضیا یک آشفتگی داشت که نه میتونستیم حرف بزنیم، هیچ اتفاقی در این برنامه نیافتاد ما رفتیم وایستادیم و اصلا اون برنامه دوست داشتنی نبود.»

گلایه مینا ساداتی از احسان علیخانی

احسان علیخانی که در برنامه زنده سه ستاره در اسفند 93 که به صورت ناگهانی در تماس تلفنی به مینا ساداتی ازدواجش را با بابک حمیدیان تبریک گفت و این خبر را که تا مدت‌ها شایعه بود را علنی کرد.

مینا ساداتی اما از این کار احسان علیخانی ناراحت شده بود و در مصاحبه‌ای می‌گوید: «قرار ما این نبود یک آن روی خط برنامه که رفتیم سوال عجیب و غریب «احسان علیخانی» شوکه‌ام کرد. قرار ما این بود که راجب سریال «تنهایی لیلا»، کاندید شدن و… حرف بزنیم اصلا آمادگی همچین سوالی را نداشتم. تبریکی که به من گفت در اون جریان اصلا باورتون نمیشه تلفن من شروع کرد به زنگ زدن که جریان چیه؟ گفتم بابا هیچی چیزی نیست، دهنم بسته شده بود نمیتونستم حرف بزنم یعنی من مونده بودم.
برای همین من تو برنامه‌های زنده تلوزیونی نمی‌رم اینا غیر قابل پیش بینی هستن یکهو سوالی ازت می‌پرسن که نمیدونی چی جواب بدی، ایشون ماجرای ازدواجم را با «بابک حمیدیان» علنی کرد.

پوشیدن لباس محلی مردان چهارمحال و بختیاری

ساداتی که به نوعی از بازیگران پرکار جشنواره‌ی فجر 94 بود با لباس چوقا که لباس محلی مردان چهارمحال و بختیاری بود بر روی فرش قرمز ظاهر گردید . چوقا که لباسی است نه سیاه و نه سفید بلکه ترکیبی از این دو رنگ است دارای آستین کوتاه و بلندی آن تا پایین زانو است که لباس عشایری قوم بختیاری در غرب ایران است. وی با پوشیدن این لباس به نوعی احترام به این قوم و ارزش نهادن به قوم بختیاری است.

هیچ شباهتی به لیلا، درباره لیلا ندارم

طبق گفته وی این کاراکتر هیچ شباهتی به مینا ساداتی ندارد. من هیچ وقت زندگی در خارج از کشور نداشتم و در زندگی شخصی هم با چنین مردی روبه رو نشدم اما در واکنش‌هایی که از مردم می‌بینم برایم خیلی جالب توجه است. اینکه خانمی برای نگرانی لیلا نگران می‌شود و نذر می‌کند به زمین موروثی‌اش برسد من را راضی می‌کند که کارم خیلی اشتباه نبوده و توانستم نقش را باورپذیر کنم.

آلبوم عکس مینا ساداتی

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی مینا ساداتی از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. ساداتی بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو