جایزه ۳ میلیارد تومانی مسابقه صدا و سیما نمایشی از آب درآمد! + ویدئو

جایزه ۳ میلیارد تومانی مسابقه صدا و سیما نمایشی از آب درآمد! + ویدئو


منبع: روزیاتو

2

1402/9/5

13:17


جایزه ۳ میلیارد تومانی مسابقه صدا و سیما نمایشی از آب درآمد! + ویدئو

جایزه ۳ میلیارد تومانی مسابقه صدا و سیما نمایشی از آب درآمد! + ویدئو

ویدئویی از مسابقه تلویزیونی «میدون» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که شائبه ی نمایشی بودن جایزه ی ۳ میلیارد تومانی این مسابقه را به وجود آورده است.

«میدون» یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی با هدف حمایت از کسب و کارهای برتر نوپا است که از شبکه سه سیما پخش می‌شود و به برندگان خود به عنوان جایزه یک وام ۳ میلیارد تومانی اعطا می کند.

ویدئوی منتشر شده که نشان می دهد برنده ی جدید مسابقه «میدون» به راحتی جایزه ی خود را به رقیبش هدیه می دهد، تردیدهایی درمورد واقعی بودن جایزه ی این مسابقه به وجود آورده است.

به علاوه، در فضای مجازی از زبان یکی از شرکت کنندگان مسابقه «میدون» ادعا شده که پیش از شرکت در برنامه از آن ها تعهد گرفته شده بود که وامی در کار نخواهد بود و تنها مزیت این برنامه، دیده شدن خود آن ها است و علاوه بر این، اجازه ندارند جایی هم درباره ی این موضوع صحبت کنند.

این ویدئو با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

کاربری توئیتری به نام علی نیکوکار در واکنش به این ویدئو نوشت: «در قسمت اخیر برنامه «میدون» برنده وام ۳ میلیاردی، خیلی راحت آن را به رقیب خود هدیه داد! کمی شک کردیم…هرچند ۳ میلیارد وام، رقم بالایی نیست. اگر تمام این‌ها نمایش و دروغ باشد، بسیار جای تاسف دارد!»

درباره مسابقه میدون

مسابقه ی استعدادیابی شغلی «میدون» با هدف حمایت از کسب و کارهای برتر نوپا و تولید ملی، با اجرای بهمن هاشمی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فصل اول «میدون» در سال ۹۸ و فصل دوم آن نیز در سال ۹۹ روی آنتن رفت. فصل سوم این مسابقه در سال ۱۴۰۱ پخش شد و فصل چهارم این برنامه هم در سال ۱۴۰۲ روی آنتن رفت. کارگردانی فصل چهارم «میدون» را محمدجواد حشمتی و تهیه کنندگی آن را مصطفی خلیل‌ زاده بر عهده دارد.

در مسابقه «میدون»، صاحبان کسب و کارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب و کار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب و کارشان می‌گویند. داورها پس از بررسی کسب‌ و کار کارآفرینان، به آن‌ها امتیازاتی در قالب «سکه» می‌دهند و پس از آن، کسب و کارها توسط هیأت منصفه مورد داوری قرار می‌گیرند. کارآفرینی که بیشترین امتیاز را دریافت کند، برنده‌ مسابقه و صاحب وام چند میلیاردی خواهد شد.

علیرضا یونچی، تاجر پیشکسوت و مینا مهرنوش، فعال اقتصادی حوزه ی کسب و کارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی «میدون» حضور داشتند، داوران فصل چهارم این مسابقه نیز هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به عنوان داور جدید در کنار باقی داوران حضور دارد.

یکی از ویژگی‌های مسابقه «میدون»، لوکیشن استودیوی ضبط آن است که چسبیده به «کافه میدون» واقع در خیابان انقلاب است که به نوعی با هربار پخش این مسابقه تلویزیونی، تبلیغ گسترده‌ای برای آن در شبکه سه صورت می‌گیرد.

در این برنامه فعالیت‌های سامانه‌ای به نام «میدون» نیز تبلیغ می‌شود که به بسیج دانشگاه امام صادق (ع) تعلق دارد. به گفته ی سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی اصل، کارگردان و تهیه‌ کننده ی فصل اول مسابقه «میدون»، تعامل مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) و صدا‌و‌سیما منجر به تولید برنامه «میدون» شد.

وی در مصاحبه ای در پاسخ به این سؤال که آیا «کافه میدون» خیابان انقلاب که به نوعی متصل به استودیوی این برنامه است، متعلق به صداوسیما است یا خیر، توضیح داد: «این کافه برای سامانه میدون است. سامانه میدون هم مجموعه‌ای جدا بوده که ذیل صداوسیما نیست. این سامانه چندین سال است که کار خود را شروع کرده و مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) از آن پشتیبانی کرده است. اگر مستحضر باشید دانشگاه‌ها مجموعه‌هایی را حول خود دارند که فارغ‌التحصیلان خود را در آن نگه می‌دارند. سامانه میدون هم متعلق به مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) است.»

حجت الله عبدالملکی، فارغ التحصیل و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) که اولین وزیر کار دولت ابراهیم رئیسی بود و پس از استعفا از تصدی وزارت کار در خرداد ۱۴۰۱، به عنوان مشاور ابراهیم رئیسی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد، در فصل دوم مسابقه «میدون» پیش از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، به عنوان داور حضور داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو