گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است

منبع: همگردی

4

1402/9/5

19:39


ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است.

حسن سدیدی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون سه نسل از طرحهای گردشگری اجرایی شده، اظهار کرد: گردشگری انبوه یا ساحل، نسل اول بود که بعد از جنگ جهانی دوم مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به مکانهایی مانند سواحل می رفتند و گاهی تعداد زیادی از مردم آنجا بودند. نسل دوم، گردشگری جایگزین مانند اکوتوریسم یا تاریخی و فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه اکنون نسل سوم گردشگری یعنی گردشگری خلاق در حال اجراست، ادامه داد: گردشگری خلاق، تجربه محور است. در این نوع گردشگری در خراسان شمالی گردشگران به مناطق هدف گردشگری می روند و اگر قصد غذا خوردن داشته باشند همراه فرد بومی آن منطقه به بازار می روند و وسایل لازم برای پخت غذا را می خرند و غذا را با کمک یکدیگر می پزند.

سدیدی بیان کرد: اگر گردشگر قصد خریدن یکی از صنایع دستی را داشته باشد به کارگاه مربوطه می رود، آموزشهای لازم را فرا می گیرد و با کمک صنعتگر آن کالا را تولید می کند و همان را می خرد.

وی با اشاره به اینکه مدتی بود در برخی مناطق گردشگری شاهد عرضه صنایع دستی چینی بودیم، تاکید کرد: با گردشگری تجربه محور فرد خودش صنایع دستی را تولید می کند. در نتیجه، دیگر نیازی به ورود صنایع دستی چینی برای فروش نیست. همچنین با گردشگری خلاق برخی رشته های صنایع دستی که در حال فراموش شدن هستند، احیا می شوند.

گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو