علت فوت و درگذشت پروانه معصومی چه بود؟

منبع: نم نمک

2

1402/9/6

16:57


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، پروانه معصومی و فوت پروانه معصومی و بیماری پروانه معصومی و بیوگرافی پروانه معصومی و اخبار پروانه معصومی و حواشی پروانه معصومی و پروانه معصومی کیست و پروانه معصومی کجاست و چه خبر از پروانه معصومی و پروانه معصومی در بیمارستان و علت مرگ پروانه معصومی و درگذشت پروانه معصومی در نم نمک.

علت فوت و درگذشت پروانه معصومی چه بود؟

علت مرگ پروانه معصومی چه بود؟

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون دوشنبه 6 آذر ماه 1402 در بیمارستانی در شهر رشت گیلان درگذشت.

علت فوت و درگذشت پروانه معصومی چه بود؟

علت فوت و درگذشت پروانه معصومی چه بود؟

نعیمه نظام دوست از همکاران این بازیگر خبر درگذشت پروانه معصومی را تایید کرد.

به گفته وی پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

سکینه کبودرآهنگی با نام هنری پروانه معصومی ، متولد 11 اسفند ماه 1323 بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال 1350 در فیلم بی تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساخته بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.

معصومی برای نقش آفرینی در «گل های داوودی» (1363) جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر و برای «جهیزیه ای برای رباب» و «شکوه زندگی» (هر دو در 1366) لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول را گرفت.

تنها حضور این بازیگر در تئاتر به ایفای نقش در نمایش «جنایت و مکافات» به کارگردانی علی رفیعی برمی گردد.

معصومی نخستین بار سال 1363 در سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در قاب تلویزیون حاضر شد و بعدها در سریال هایی چون «امام علی (ع)» ، «مسافر ری» ، «پلیس جوان» ، «یوسف پیامبر (ع)» و «مثل هیچکس» بازی کرد.

آخرین حضور پروانه معصومی در قاب تصویر سریال «در کنار پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری بود که سال 1400 از شبکه دو پخش شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو