معرفی سریال های تلویزیونی ماه محرم و صفر سال 1400

معرفی سریال های تلویزیونی ماه محرم و صفر سال 1400


227

1400/5/17

21:36


معرفی سریال «فرشتگان بی بال»، «در کنار پروانه ها» و دیگر سریال های تلویزیونی ویژه ایام محرم و صفر سال 1400 به همراه ساعت و شبکه پخش آنها.

معرفی سریال های تلویزیونی ماه محرم و صفر سال 1400

۵ ساعت پیش
معرفی سریال «فرشتگان بی بال»، «در کنار پروانه ها» و دیگر سریال های تلویزیونی ویژه ایام محرم و صفر سال 1400 به همراه ساعت و شبکه پخش آنها.

معرفی سریال های تلویزیونی ماه محرم و صفر سال 1400

اختصاصی سلام سینما- با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم و صفر و با توجه به محدودیت‌های کرونایی در برگزاری مراسم مانند سال گذشته، امسال هم مخاطبان تلویزیون بیشتر از قبل در انتظار برنامه‌های ویژه این ایام هستند.

 «فرشتگان بی بال» و «در کنار پروانه‌ها» سریال‌هایی هستند که برای پخش از شبکه پنج و دو سیما آماده شده‌اند، شبکه سه به پخش قسمت‌های جدید فصل دوم سریال «گاندو» در این ایام ادامه خواهد داد و شبکه یک، در پی استقبال مخاطبین از حسینیه تلویزیونی و پوشش هیئت‌های مذهبی کشور قصد دارد دهه اول محرم را به طور گسترده به این برنامه اختصاص دهد و «۸۷ متر»، «بعد از آزادی» و «افرا» گزینه‌های احتمالی این شبکه پس از پایان دهه اول هستند.

همچین شبکه آی فیلم سریال‌های قدیمی «آرام می‌گیریم»، «مرضیه»، «زمین گرم» و «معصومیت ازدست‌رفته» را برای این ایام در نظر گرفته است.

در این یادداشت سریال‌های ویژه ماه محرم امسال را معرفی کرده‌ایم.

فرشتگان بی‌بال

عکس آشا محرابی و رزیتا غفاری در سریال فرشتگان بی بال - سریال محرم 1400

پخش در ماه محرم از شبکه پنج سیما در ساعت ۲۳

مجموعه تلویزیونی «فرشتگان بی‌بال» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین عنایتی که حال و هوایی مشابه این روزها دارد و محوریت آن کادر درمان و پرستاران در دوران کرونا است، از این سه‌شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۲۳ همزمان با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
این سریال ۱۴ قسمت ۴۰ دقیقه ای دارد و با هدف ستایش و قدردانی از زحمات کادر درمان در سال ۹۹ تولیدشده است.

رزیتا غفاری، آشا محرابی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، مختار سائقی، شهرام عبدلی، فرج الله گل سفیدی، زهره قاسمی، آرش جورکش و... هنرمندانی هستند در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

«فرشتگان بی‌بال» داستان زندگی خانواده ی حاج فتاح معتمد محل را به تصویر کشیده است که پسرش نیما یک تعمیرگاه ماشین دارد و دخترش نیره پزشک است. لیلا دوست نیره که او هم پزشک است نامزد نیما است.

نیکان پسر یکی از دوستان قدیمی حاج فتاح که سالها در آلمان زندگی کرده، برای فروش خانه پدری اش به ایران آمده است که ویروس کرونا باعث می شود بازگشتش به تعویق بیفتد و ...

گاندو ۲

پخش گاندو در محرم - گاندو2 در محرم

پخش قسمت‌های جدید در ماه محرم از شبکه سه سیما در ساعت ۲۰:۴۵

فصل دوم «سریال گاندو» به کارگردانی جواد افشار، نویسندگی آرش قادری و تهیه کنندگی مجتبی امینی که محصول موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است، در حدود ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه سه سیما آماده شده است که از تاریخ ۳۱ تیر پخش آن آغاز شده است.

فصل اول این سریال که اولین سریال در حوزه امنیتی به شمار می‌رفت با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد و فصل دوم آن ابتدا برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده شده بود اما هنوز چندی از پخش سریال نگذشته بود که واکنش ها به آن آغاز شد و اظهارات مقام های رسمی دولت در این باره شدت گرفت و درست در جایی که سریال به اوج خود رسیده بود، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه اعلام کرد که سریال در همین‌جا به پایان می‌رسد و ادامه آن بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.

به این ترتیب پخش این سریال از ۳۱ تیرماه آغاز شد و اگرچه ۱۳ قسمت ابتدایی آن پیش از انتخابات روی آنتن رفته بود اما تصمیم بر آن شد که به دلیل فاصله ایجاد شده ابتدا شاهد بازپخش این قسمت ها باشیم.

پخش قسمت های جدید از ۱۶ مرداد آغاز شده و باتوجه به عدم معرفی سریال دیگری ویژه ایام محرم از سوی شبکه سه به نظر می‌رسد مسئولین آن، این سریال پرمخاطب را برای پخش در ایام محرم انتخاب کرده‌اند.

داریوش فرهنگ، خسرو شهراز، مجید نوروزی، پندار اکبری، علی افشار، اشکان دلاوری، وحید رهبانی، سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، محمدجواد طاهری، علی نعمت اللهی، مهدی عبادتی، ناصر هاشمی، حمید متقی، محبوبه صادقی، شهرام قائدی، حسن میرباقری، محمد مختاری، امیریل ارجمند، شهرزاد کمال زاده، بهمن دان، حسن اسدی، سارا منجزی پور، رضا هاشمی، محمد نصر، عارفه لک، کامو آبرام، مرتضی علی آبادی، پیمان دارابی، شاهد احمدلو، حسین پارسایی، بیاینا محمودی، پیام دهکردی و عباس محمدی در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند.

در کنار پروانه‌ها

عکس بیتا سحرخیز و شهین تسلیمی در سریال درکنار پروانه ها - محرم 1400

پخش در ماه محرم از شبکه دو سیما

«درکنار پروانه‌ها» درامی خانوادگی است که پس‌زمینه‌ای مذهبی دارد و فیلمبرداری آن در لاهیجان و تهران انجام شده است و محصول سال ۱۴۰۰ است.

 کارگردانی این اثر که تهیه کنندگی آن برعهده بهروز مفید است را داریوش یاری انجام داده است که پیش از این در تعدادی از آثار قبلی خود مانند فیلم سینمایی «دخیل» محصول سال ۱۳۸۰،‌ سریال «هاتف» که محرم ۹۶ از شبکه یک سیما پخش شد و در سریال «پناه آخر» که سال ۹۸ از شبکه یک روی آنتن رفت و همچنین مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ»  حال و هوای کربلا و این ایام ویژه را به تصویر کشیده و به اصطلاح ید طولایی در ساخت آثار مرتبط با این ایام دارد.

پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، مهران رجبی، کاوه سماک باشی، مجید پتکی، وحید رحیمیان، شهین تسلیمی، الناز اسماعیلی، محمد علی صادق حسنی، دانیال محمودنیا،‌ فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی و با حضور بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی، سامرند معروفی و خسرو شهراز بازیگران این مجموعه هستند.

«درکنار پروانه‌ها» از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی، «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی‌ زندگی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود که…

 این سریال که به گفته تهیه کننده آن تا الان نزدیک به ۷۵ درصدش فیلمبرداری و ۳۰ درصد آن تدوین شده است، قرار است از ۶ شهریور به روی آنتن شبکه ۲ برود.

  خبر مرتبط:


معرفی سریال های تلویزیونی ماه محرم و صفر سال 99

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو