افشاگری های مادر جف بزوس از زندگی سخت و مشکلات مالی در دوران کودکی مالک آمازون

افشاگری های مادر جف بزوس از زندگی سخت و مشکلات مالی در دوران کودکی مالک آمازون


منبع: روزیاتو

2

1402/9/6

17:00


افشاگری های مادر جف بزوس از زندگی سخت و مشکلات مالی در دوران کودکی مالک آمازون

افشاگری های مادر جف بزوس از زندگی سخت و مشکلات مالی در دوران کودکی مالک آمازون

مادر جف بزوس، مدیر عامل سابق آمازون، در دوران جوانی خود چالش‌های زیادی داشته است. داستان زندگی او می‌تواند الهام‌بخش باشد و نشان می‌دهد که با آموزش و اراده می‌توانید به اهداف خود برسید.

بزوس، سومین فرد ثروتمند جهان با ارزش خالص دارایی ۱۶۷.۸ میلیارد دلار، در سال‌های ابتدایی زندگی خود با سختی‌های زیادی مواجه شده است. مادر او، جکلین بزوس، نوجوانی بوده که حتی توان خرید یک تلفن را نداشت.

بزوس، ویدیویی از سخنرانی مادرش در کالج کمبریج به اشتراک گذاشته و گفته است: «داستان باورنکردنی مادرم. خیلی ممنونم؛ به تو افتخار می‌کنم.»

جکلین بزوس، در دوران دبیرستان خود، زمانی که فقط ۱۷ سال داشته باردار شد. در آن زمان، زندگی برای نوجوانان باردار آسان نبود. حتی مدیران مدرسه به او گفتند که نمی‌تواند دبیرستان را تمام کند.

جکلین در سخنرانی خود گفته است: «ترک تحصیل برای من معنی نداشت. بنابراین تمام تلاشم را کردم و در نهایت مدرسه تسلیم خواسته من شد. آن‌ها به من اجازه دادند که به مدرسه برگردم؛ اما شرایط خاصی وجود داشت.»

ساعت ورود و خروج جکلین از مدرسه با دیگر دانش‌آموزان تفاوت داشت. او نمی‌توانست با دانش‌آموزان دیگر صحبت کند یا در کافه تریا ناهار بخورد. همچنین، به او گفته شد که اجازه ندارد با همکلاسی‌هایش برای گرفتن دیپلم خود روی صحنه برود. علیرغم این چالش‌ها، جکلین فارغ‌التحصیل شد.

جکلین که از پدر بیولوژیکی بزوس، تد یورگنسن طلاق گرفته بود، به دنبال پیدا کردن شغلی به عنوان منشی بود و بعد از ظهر‌ها در کلاس‌های منشی‌گری شرکت می‌کرد. با وجود این که او با تایپ کردن مشکل داشت، شغلی در این زمینه پیدا کرد و ماهیانه ۱۹۰ دلار حقوق می‌گرفت.

جکلین با پسرش به آپارتمان کوچکی نقل مکان کرد؛ اما پول کافی برای خرید تلفن را نداشت. از آنجایی که والدینش می‌خواستند با او در ارتباط باشند، پدر جکلین استفاده از دستگاه واکی‌تاکی را پیشنهاد داد.

جکلین که مصمم بود تحصیلاتش را ادامه دهد، در یک کالج شبانه ثبت نام کرد.

جکلین کلاس‌هایش را بر اساس اساتیدی انتخاب می‌کرد که به او اجازه می‌دادند پسر شیرخوارش را به کلاس بیاورد.

او با بچه‌اش و ۲ کیف بزرگ در کلاس‌ها حاضر می‌شد. در یکی از کیف‌ها کتاب‌هایش و در دیگری وسایل کودک، مانند پوشک و شیشه‌های شیر را می‌گذاشت.

جکلین در یکی از کلاس‌ها، با شوهر آینده‌اش، مایک بزوس که اکنون پدرخوانده جف محسوب می‌شود، ملاقات کرد.

هنگامی که مایک شغلی در شهر دیگری پیدا کرد، جکلین مجبور شد که از رویای خود برای فارغ‌التحصیلی از کالج برای سال‌ها دست بکشد. اما در نهایت تصمیم گرفت که به کالج برگردد.

بیش از ۲ دهه پس از پایان دوره دبیرستان، جکلین به هدف خود رسید و از کالج فارغ‌التحصیل شد. او در این باره گفته است: «هنگامی که در ۴۰ سالگی از کالج الیزابت فارغ‌التحصیل شدم، هرگز تا این اندازه به خودم افتخار نکرده بودم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو