طرز تهیه شیره سیب خانگی و خوشمزه با راحت ترین روش

منبع: آرگا

1

1402/9/6

18:13


طرز تهیه شیره سیب را با یک رسپی ساده می توانید در این بخش مطالعه کنید. این شیره خانگی طعم عالی داشته و با چند کیلو سیب تهیه می شود.

طرز تهیه شیره سیب با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده است که شما می توانید با نحوه تهیه آن آشنا شوید. این شیره خوشمزه را می توانید برای وعده های صبحانه و عصرانه نیز تهیه کنید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در لینک با طرز تهیه شیره انگور و شیره خرما آشنا شوید. این شیره ها خواص فوق العاده ای برای کودکان دارند.

مواد اولیه:

  • سیب: ۵ کیلوگرم

روش تهیه شیره سیب

طرز تهیه شیره سیب:

برای داشتن این شیره خانگی خوشمزه باید ابتدا سیب ها را بشویید و دم آن را جدا نمایید. حالا باید سیب ها را برش دهید. برای آماده سازی این شیره باید سیب بدون اینکه پوست کنید، استفاده نمایید.

حاله نوبت به مرحله پخت سیب ها و تهیه این شیره می رسد. سیب ها را درون قابلمه ای ریخته و روی آن نیز مقداری آب بریزید. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و زمان دهید تا قابلمه بجوشد. در این قسمت نیز باید کمی زمان داده تا سیب ها نرم شوند.

در این بخش نیز مانند همه شیره ها باید شیره گیری را انجام دهید. بعد از اینکه سیب ها به خوب نرم شده آن را از روی حرارت برداشته و یک پارچه نخی نازک تمیز را روی قابلمه این دیگر گداشته و سیب های نرم شده را کوبیده و از صافی رد کنید.

طرز تهیه شیره سیب

در این بخش آب سیب را باید کنار بگذارید و دانه ها و پوست سیب ها را دور بریزید. حالا نوبت به پخت شیره می رسد. آب سیب را روی حرارت گداشته و حرارت را کم کرده و زمان دهید تا به آرامی آب سیب به جوش آید. توجه کنید که شیره را باید با حرارت ملایم بجوشانید.

در این مرحله از طرز تهیه شیره سیب تا زمانی باید شیره را حرارت دهید که به غلظت کافی برسد. حالا شیره را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا سرد شود. حالا می توانید شیره را درون ظرف ها ریخته و در یک محیط مناسب یا دمای مناسب قرار دهید.

این شیره را می توانید برای طولانی مدت نیز مصرف کنید. خواص این شیره بالا بوده و شما می توانید با طعم های متنوعی این شیره خانگی را داشته باشید. این شیره خانگی خوشمزه ک عالی بوده و شما یک رسپی ویژه از آن را تجربه می کنید. طعم‌ این شیره را می توانید در کنار خامه و کره تجربه کنید.

مواد اولیه شیره سیب

شما می توانید با استفاده از یک شیره خانگی عالی یک شربت خوشمزه نیز تهیه کنید. چند قاشق از شیره را درون لیوان ریخته و مقداری آب روی آن بریزید. شما می توانید این شربت روزانه مصرف کنید که برای سلامتی شما مفید و مقوی بوده است. این شربت برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم دفاعی بدن نیز گزینه مناسبی است.

شما با این شیوه می توانید یک شربت خوشمزه داشته باشید. شما می توانید انواعی دیگر از شیره های خانگی را با این شیوه تهیه کنید و یک کسب و کار خانگی عالی با این شیوه داشته باشید. این شربت خانگی خوشمزه را با شیره انگور و شیره خرما نیز می توانید تهیه کنید. شما می توانید این شیره ها را از بیرون هم تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو