قد بلندترین قهرمان پرورش اندام ایران، مسعود قدیریان Masoud ghadirian

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/10

01:18


قدبلندترین قهرمان پرورش اندام ایران در دسته سنگین وزن، مسعود قدیریان Masoud Ghadirian است. اما چرا اغلب بدنسازان در رشته بادی بیلدینگ قد کوتاه دارند؟

مسعود قدیریان masoud ghadirian

قدبلندترین قهرمان پرورش اندام ایران در دسته سنگین وزن، مسعود قدیریان Masoud Ghadirian است. جالب است بدانید که حتی قد بلندترین قهرمانان در بزرگترین مسابقه بدنسازی دنیا (مسترالمپیا) نیز قد کوتاه تر از 180 سانتی متر (6 فوت) دارند. اما چرا اغلب بدنسازان در رشته بادی بیلدینگ قد کوتاه دارند؟آیا افراد قد کوتاه به این رشته علاقمند هستند؟ قد قدیریان چند سانتی متر است؟

مصاحبه با قدبلندترین قهرمان پرورش اندام ایران مسعود قدیریان

به گزارش ساعد نیوز، مسعود قدیریان قدبلندترین قهرمان پرورش اندام ایران، تابستان امسال، در دو مسابقه بدنسازی کشوری شرکت کرد، او در این مسابقات، یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرد و اخیرا قهرمان مسابقات جهانی بدنسازی در کشور اسپانیا شد و یک مدال برنز کسب کرد. در طول سه ماه، سه مدال قهرمانی به بیوگرافی مسعود قدیریان اضافه شد.

او به عنوان قدبلندترین بدنساز ایران و بهترین مربی بدنسازی شناخته می شود و سوال مشترک بسیاری از طرفداران رشته بیلدینگ این است که قد او چند سانتی متر (چند فوت) است؟ بعد از کسب قهرمانی در مسابقات جهانی پرورش اندام در اسپانیا، مصاحبه ای با او انجام دادیم و نظر او را درباره اینکه چرا اغلب بدنسازان رشته بادی بیلدینگ، قد کوتاه دارند پرسیدیم: مسعود قدیریان پاسخ جالب و کامل به این سوال داد و گفت:

افزایش حجم عضلانی برای افراد کوتاه قد، در مقایسه با افراد بلند قد، راحت تر است. مقدار هورمون رشد و تستوسترون در بدن انسان محدود است، حتی اگر این هورمون ها به صورت تزریقی و خوارکی، وارد سیستم بدن شوند، تاثیر آنها بر رشد عضله محدود است. به طور کلی عضله سازی فرایند دشواری است و بستگی به ژنتیک، تمرین و ریکاوری دارد.

بدن های کوچک در مقایسه با بدن های بزرگ، به میزان تغذیه کمتری برای رشد عضله نیاز دارند. به همین دلیل اغلب بدنسازان در رشته بادی بیلدینگ، قد کوتاه دارند. زیرا می توانند به سرعت حجم عضلانی خود را افزایش دهند. اما رشد عضله در افراد قد بلند، نیاز به تلاش بیشتر و هزینه بسیار گران قیمت دارد.

بنابراین افراد قد بلند، رشته بادی بیلدینگ را انتخاب نمی کنند و دقیقا به همین علت است که بدنسازان رشته بادی بیلدینگ با قد بلند، به عنوان افراد استثنایی و خارق العاده شناخته می شوند. من هنگام ارائه برنامه آنلاین بدنسازی به شاگردان خود در سراسر ایران و سایر کشورها توصیه میکنم که اگر هدف آنها، قهرمانی در مسابقات حرفه ای نیست، از مصرف داروهای استروییدی خودداری کنند. مصرف این داروها حتی برای بدنسازان حرفه ای خطرناک است.

مسعود قدیریان Masoud ghadirian

جالب است بدانید که در حال حاضر بدنسازی در رشته های مختلف فیتنس، فیزیک، فیزیک کلاسیک و بیلدینگ از وزن 60 تا بالای 100 کیلوگرم (+220پوند) برگزار می شود. اما در گذشته، این تنوع، در رشته های بدنسازی وجود نداشت. این رشته ها بعد از گذشت چندین سال، برای ایجاد انگیزه ورزشی در ورزشکاران رشته های مختلف ایجاد شد، تا همه بتوانند در مسابقات بدنسازی شرکت کنند.

حقیقت این است که همه ورزشکاران، توانایی لازم برای رشد عضلانی را ندارند و ممکن است یک ورزشکار، تلاش بسیاری برای افزایش حجم عضلات خود انجام دهد، اما قادر به عضله سازی نباشد. در واقع کم حجم ترین بدنسازان، در رشته فیتنس با هم رقابت می کنند و ورزشکارانی که حجم عضلانی آنها کمی بیشتر از فیتنس است، می توانند در رشته فیزیک و بعد از آن در رشته فیزیک کلاسیک و بادی بیلدینگ به رقابت بپردازند.

به این ترتیب شرایط شرکت در مسابقات بدنسازی برای همه افراد با وزن های مختلف فراهم شده است. من مسعود قدیریان، بلند قدترین بدنساز ایران هستم و بدنسازی را از رشته فیزیک آغاز کرده ام، بعد از آن در مسابقات فیزیک کلاسیک به رقابت پرداختم و هم اکنون سنگین وزن ترین بدنساز ایران با وزن 140 کیلوگرم (308 lb) در رشته بادی بیلدینگ با قد 188 سانتی متر (6.16 =foot) هستم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو