امام جمعه تهران: میرزاکوچک خان و شهید مدرس هم بسیجی بودند

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/10

19:23


ساعدنیوز: امام جمعه موقت تهران گفت: شهید مدرس یک بسیجی مثال‌زدنی است که در برابر تهدید و تطمیع ایستاد و میرزا کوچک‌خان هم یک بسیجی بود و با تفکر بسیجی عمل کرد.

امام جمعه تهران: میرزاکوچک خان و شهید مدرس هم بسیجی بودند

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه تهدیدزدایی حداکثری، از ارکان بسیج است، اظهار کرد: این رکن اول بسیج است و رکن دوم بسیج ایجاد حداکثر ظرفیت برای زندگی بهتر و پیشرفت کشور است. بسیج از یکسو در برابر دشمنان و تهدیداتش ایستاده و از سوی دیگر در مخاطرات طبیعی و امدادرسانی یا در فعالیت‌های علمی به دور از منت خود را خادم ملت می‌داند بدون اینکه برای این موضوعات خط‌کشی داشته باشد یا به مذهب و قومیت نگاه کند.

وی افزود: بسیج یک فرهنگ است و در دل سازمان جا نمی‌شود. فرهنگ بسیج زمان نمی‌شناسد و فرازمان است. شهید مدرس یک بسیجی مثال‌زدنی است که در برابر تهدید و تطمیع ایستاد. امیدوارم این روحیه شهید مدرس در مجلس و مجلس‌نشینان ما هم وجود داشته باشد. میرزا کوچک‌خان هم یک بسیجی بود و با تفکر بسیجی عمل کرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در جنگ 48 روزه هم اندیشه بسیجی خود را نشان داد و مقاومت امروز فلسطین هم نتیجه همین تفکر بسیجی پیش‌برنده است. بسیج هم فراتر از زمان است و هم فراتر از سازمان‌هاست.

علی‌اکبری ادامه داد: گرچه سازمان بسیج در این زمینه پرچمدار و پیشتاز است اما هر نهادی که رایحه تفکر بسیجی و زیست مومنانه در آن جریان داشته باشد، نیروی مقتدر بسیجی است. همچون ارتش که هم در گذشته چهره‌هایی مثل شهید صیاد شیرازی داشته است و هم امروز فرماندهان آن مصداق بسیجی هستند.

وی تاکید کرد: هرکسی که برای تحقق ایران قوی در مجموعه‌های علمی تلاش می‌کند هم بسیجی است. دولت و شخص رئیس‌جمهوری هم که حال او حال خدمت است بسیجی است. دولت خدمات بزرگ برای مردم فراهم می‌کند و نمونه آن متروی پرند بود. دولت خدمت‌رسانی را تسریع کرده است و به دور از حاشیه‌ها کار خود را در این زمینه پیش ‌می‌برد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دولت انتظارات دیگری هم وجود دارد، خطاب به دولتمردان، گفت: شما که نشان دادید می‌توانید گره‌های بزرگی را در کشور باز کنید - از جمله بازار طلا و ارز را با کنترل و نظارت تا حد زیادی مهار کنید - در بازار کالاها و گرانی آن‌ها، به‌ویژه گرانی مسکن بیش از پیش اقدامات خود را اجرایی کنید تا روزهای بهتری برای معیشت مردم پدید آید.

حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: امیدواریم مجلس هم بتواند در مدت باقی‌مانده از عمر خدمت خود با تصویب لوایح، کمک‌های بیشتری به معیشت مردم بکند و قوه قضائیه هم کارگشایی بیشتری در امور مردم فراهم کند. حل‌المسائل همه مشکلات کشور بسیج است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به وضعیت جنگ غزه، اظهار کرد: عملیات طوفان الأقصی آغاز آمریکازدایی است و این مهمترین دستاورد این عملیات است که نه فقط برای مسلمانان یا برای فلسطینیان یا منطقه که برای کل جهانیان بود و یک سیلی محکم به چهره سیاه آمریکا نواخته شد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: از یک طرف هم خود عملیات‌ طوفان الأقصی معجزه‌گون است و هم از سوی دیگر شاهد سبعیت از رژیم صهیونیستی هستیم که همه مرزها را شکسته است و در عین حال مقاومت مردم غزه را شاهدیم که نمی‌دانیم با چه واژه‌ای می‌توان آن را توصیف و از آن تقدیر کرد.

حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: در جریان این جنگ شاهد حضور هماهنگ شبکه مقاومت در کنار مردم فلسطین از یمن قهرمان تا حزب‌الله سلحشور لبنان و حشدالشعبی عراق و مقاومت سوریه گرفته تا ایران بودیم که مثل کوه پشت این محور مقاومت ایستاده و همه را به شگفتی آورده است.

وی ادامه داد: در جریان این جنگ هم نصاب بی‌شرمی و بی‌حیایی و البته تروریست بودن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در این جنگ ارتقا پیدا کرد. هم نصاب بی‌غیرتی مقامات برخی کشورهای مسلمان هم که حتی حاضر به قطع روابط با رژیم صهیونیستی نشدند و در اجلاس‌ها به زحمت شرکت کردند ارتقاء یافت.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: باید گفت نصاب بی‌خاصیتی برخی سازمان‌های بین‌المللی هم در این جنگ خود را نشان داد که هیچ کارآیی در جلوگیری از جنایت جنگی رژیم صهیونیستی ندارند، در عین حال پوشالی‌بودن اقتدار و ضعف درونی رژیم صهیونیستی هم ارتقا پیدا کرد و همه جهانیان شاهد آن بودند.

حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: این رژیم به خیال خود بر کوچ‌دادن مردم غزه، نابودی حماس و بازگشت اسرا از طریق حمله نظامی و نه مذاکره تاکید داشت، اما دیدیم که هیچکدام از اهدافش محقق نشد و بعد از مذاکره با حماس تبادل اسرا انجام شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو